Wrap Nina (breien) :) |
Reageer
|
Pagina 12> |
| Autheur | ||
Jips
Hobbyguru
Lid sinds: 15 September 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4374 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Onderwerp: Wrap Nina (breien) :)Posted: 15 Juni 2011 om 19:55 |
|
|
Deze vond ik zo leuk en ik wilde deze met jullie delen en heb deze voor iedereen vertaald. Het wordt mijn grote breiproject voor de komende maanden en gaat 4 weken mee naar Frankrijk! Het patroon staat in het bericht hieronder |
||
|
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag. |
||
![]() |
||
Jips
Hobbyguru
Lid sinds: 15 September 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4374 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 15 Juni 2011 om 19:58 |
|
|
Link naar het originele engelse patroon: KLIK Nina Wrap Deze wrap wordt gebreid met 2 draden Saskia of Royal op rondbreinaald 8mm. Je hebt 14 bollen Royal of Saskia nodig. Verder heb je nodig: Achterpand: Linker voorpand: Rechter voorpand: Afwerken: Linker nekband: met de goede kant naar je toe, haal je de 12 steken van de steekhouder af en brei je in het 2 recht, 2 averecht patroon. Maak de band zo lang dat het als je het voorzichtig streched, tot middenachter het achterpand komt. Rechter nekband: herhaal hetzelfde als de linker nekband; LET GOED OP HET PATROON VAN DE 2 RECHT 2 AVERECHT of andersom! Naai de nekband aan elkaar en langs de panden vast. Maak een lus voor de knoop van 2 gedraaide draden of haak een kettinkje van lossen. Plaats de knooplus op de plaats die je met het gekleurde draadje hebt aangegeven en de knoop aan de andere kant. |
||
|
||
![]() |
||
chantalmv2
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 15 Juni 2011 om 20:15 |
|
|
||
![]() |
||
beppemartha
Hobbyguru
Lid sinds: 08 Februari 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3321 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 15 Juni 2011 om 20:16 |
|
|
waaaauw ik hoop voor je dat het niet al te warm weer is daar in Frankrijk. je kan anders wel smoren onder de wrap. Ik vindt hem wel geweldig en wens je veel succes en dus maar wat minder warm weer toe. fijne vakantie.
|
||
|
||
![]() |
||
Tineke01
Hobbyguru
Lid sinds: 27 Maart 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1360 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 15 Juni 2011 om 20:39 |
|
|
Ik vind het een mooie omslagdoek om te zien.
Maar aan mij is dit niet besteed. Lijkt me teveel werk. Ben nog steeds druk met de gebreide omslagdoek. Jij in ieder geval succes ermee. Groetjes, Tineke01
|
||
![]() |
||
Frea H.
Hobbyguru
Lid sinds: 07 April 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3377 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 15 Juni 2011 om 21:46 |
|
|
Jips, kun je aangeven hoeveel gram wol we nodig hebben.Ik zie dat je met een dubbele draad moet breien,dus zul je voldoende bollen in voorraad moeten kopen. groetjes Frea |
||
|
||
![]() |
||
pippie
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 16 Juni 2011 om 12:54 |
|
|
Ik vind hem prachtig, maar kan niks met de
rondbreinaalden, dus alleen maar naar kijken!! Super-mooi. |
||
![]() |
||
Jips
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 16 Juni 2011 om 12:58 |
|
|
Pippie: Je breit heen en weer op de rondbreinaalden, dus dat kan je ook. Omdat het veel steken zijn, is het handiger het op de rondbreinaalden te breien dan op rechte |
||
|
||
![]() |
||
Magtelt
Hobbyguru
Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23746 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 16 Juni 2011 om 13:22 |
|
|
Ja, die rondbreinaald glipt er niet zo snel uit als een gewone naald. Moet je niet aan denken, als je 150 steken op de pen hebt.
|
||
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
||
![]() |
||
marjolein2202
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 16 Juni 2011 om 19:18 |
|
|
Ik heb ook nog nooit op een rondbreinaald gebreid hoor
Pippie, Ik ga t ook proberen, als ik ergens een maat 8 kan vinden tussen mijn moeder haar spullen. En anders even halen
|
||
![]() |
||
by Ieke
Hobbyguru
Lid sinds: 09 Februari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2887 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 16 Juni 2011 om 19:44 |
|
|
Weet je wat ik het voordeel van zo'n wrap vind, dat hij ook lekker mee kan naar het werk en dan kan ik 'm omslaan als ik het koud heb. Maar door de lekker grote mouwen kan ik nog gewoon typen.
|
||
![]() |
||
Corneliaz
Hobbyguru
Lid sinds: 07 December 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1379 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 17 Juni 2011 om 09:13 |
|
|
Het is een mooie wrap, eerst mijn omslagdoeken klaar maken. Ben er met 2 bezig Heb wel ooit in de uitverkoop van mijn breiwinkel extra lange naalden gekocht. Misschien een idee voor wie nog nooit met rondbreinaalden heeft gewerkt. Zelf heb ik er ook nog nooit met rondbreinaalden gebreid. |
||
|
Groetjes Corneliaz
Ga met je tijd mee maar kom van tijd tot tijd terug. |
||
![]() |
||
Jips
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 17 Juni 2011 om 09:18 |
|
|
De laatste keer dat ze bij Zeeman lagen heb ik alle maten gekocht: 4, 5, 7, 8 en 10mm. Voor maar liefst 79 cent per stuk! |
||
|
||
![]() |
||
pippie
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 17 Juni 2011 om 17:56 |
|
|
Ik heb er ook één(samen twee, anders ben je de steken kwijt) van zeeman. Ik mis iets onder de armen!!!
Naalden bedoel ik dan hè! Niks voor mij!!
|
||
![]() |
||
Frea H.
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 23 Juni 2011 om 13:13 |
|
|
Zijn er kleine hobbydoosjes (plus minus 1.55-160) die WRAP NINA willen breien ? Ik wil graag weten of jullie hem korter willen/zouden maken. groetjes Frea. |
||
|
||
![]() |
||
pralientje
Hobbyguru
Lid sinds: 23 Mei 2008 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 14072 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 23 Juni 2011 om 15:00 |
|
|
Ik ga dit even aan mij voorbij laten gaan ben op het ogenblijk bezig met een sjaaltje uit Anna en er staat zo nog een te wachten.Als het af is laat ik het wel zien
|
||
![]() |
||
Lenie25
Hobbyguru
Lid sinds: 01 Februari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4034 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 23 Juni 2011 om 23:55 |
|
Ik ga hem niet breien Frea maar ik ben ook niet zo groot en als ik hem zou maken zou ik hem zeker korter en smaller maken. |
||
![]() http://spelen-met-kleurige-draadjes.blogspot.nl/ |
||
![]() |
||
Frea H.
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 24 Juni 2011 om 07:02 |
|
|
||
|
||
![]() |
||
Jips
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 24 Juni 2011 om 14:22 |
|
|
Hoi Frea, Ik zou eerst eens een stukje breien met de wol die je hebt, gewoon 1 pen recht 1 pen averecht om te kijken hoe het qua formaat uitvalt. Dan kun je kijken naar het formaat van de wrap. Deze is: -1.45m breed Dan kijk je naar hoe lang en hoe breed jij hem zou willen hebben en kun je met behulp van je proeflapje uitrekenen hoe en wat. Ik ben ook met Nina bezig en heb de 1e 2 bollen op en zit op zo'n 40cm. Breit wel lekker snel weg met pennen 8mm! |
||
|
||
![]() |
||
by Ieke
Hobbyguru
Lid sinds: 09 Februari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2887 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 24 Juni 2011 om 14:34 |
|
|
Jips, je gaat weer als een speer!
|
||
![]() |
||
Reageer
|
Pagina 12> |
| Tweet |
| Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |