Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Beetje te veel

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Beetje te veel
    Posted: 16 Juni 2011 om 13:32
Ik krijg zoveel vragen om patronen dat ik vandaag 3 kwartier alleen maar heb zitten verzenden.

Ik raakte helemaal in de war en heb op de vraag om doopsuikers, geloof ik, babyondergoed gestuurd.

Ik heb even geen zin meer om langer achter de laptop te hangen, dus vraag s.v.p. aan degenen die doopsuikers en schoentjes ontvangen hebben of ze jou ze ook willen sturen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Lmarina View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lmarina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juni 2011 om 13:44

Ik zou zeggen: doe gewoon even rustig aan en probeer eens een dag (of 2 dagen) niet op het forum te kijken. Heerlijk rustig is dat.  De tijd die je daarmee wint, kun je heerlijk handwerken.

Ik heb ook wel eens het idee, dat als er ergens een patroon van is, dat iedereen dat gelijk ook maar wil hebben, terwijl ze er misschien toch nooit wat mee doen. Zonde van je werk om het door te sturen, toch?

Groetjes Lmarina
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juni 2011 om 15:25
Nah dat is gewoon te gek! We hadden hier toch ook afgesproken dat men doorzend wanneer er nieuwe aanvragen zijn?

Lijkt mij handig als de laatste die aanschuift het aan de laatste vraagt die het heeft ontvangen.
Wel graag via PM want ik krijg soms beetje "asociale" pm's omdat ik na een week "wachten" nog niets heb verzonden (sorry ik MOET niets hè, het doorzenden van patronen is een gunst die we verlenen en draait om liefdewerk en oude kranten). De reden is vaak dat men reageert op een bericht wat ik dan over het hoofd heb gezien. Denk niet dat ik de enige ben die niet alles ziet

Ga lekker met de voetjes omhoog Magtelt en pak een lekker werkje om te creatieven
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juni 2011 om 15:28
Magtelt, wat een klus!! En LMarina, je hebt , zeker weten, gelijk, maar ik ben zo bang dat dan de goeden weer onder de kwaden moeten lijden.
Ik probeer me heel erg te beheersen, echt waar .
Soms zie ik ook wel eens iets in de "aanbieding" wat met een link ook opgelost zou kunnen worden. Laat ons ook maar zelf eens iets doen!!! ( niet bij jou, hoor Magtelt)
Back to Top
speets View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer speets Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juni 2011 om 17:26
Ja, dat dacht ik ook al: je kunt patronen op bv Picasa plaatsen, eventueel 'alleen zichtbaar voor mensen met de link'.
Dan plaats je de link hiero, en klaar is Truus

Als je dat te ingewikkeld vindt (dat Picasa) dan wil ik dat ook wel voor je doen. Laat maar weten als je weer uitgerust bent

Je kunt de mate van beschaving van een land aflezen aan de manier waarop men de dieren behandelt (Ghandi).
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer L33ntje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juni 2011 om 18:27
Ik ben al heel lang geleden gestopt met het ingaan op elk verzoek voor een gratis patroon, en eerlijk gezegd bevalt me dat nog altijd uitstekend. Een incidenteel persoonlijk (mail, pb) met een goed verhaal vind ik prima, maar we zijn inderdaad geen 'verzendhuis' ofzo. En als 1 % van wat je verstuurd ook daadwerkelijk ooit gemaakt wordt, mag je in je handjes wrijven. 99% gaat toch uiteindelijk naar 'patronenverzamelaars'. Snap ik best hoor ; is hartstikke leuk, ik verzamel ook patronen om gewoon af en toe door te kunnen bladeren en inspiratie uit op te doen. Maar dat zijn meestal dingen die ik zelf op Internet heb gevonden en gedownload. Ravelry voornamelijk ; lekker veel gratis patronen.

Maar mensen vergeten denk ik - of weten helemaal niet - hoe veel werk het is om steeds te versturen. Eentje gaat nog wel, maar tien op een rij is niet leuk meer, en tien per dag al helemaal niet. Ik ben er eigenlijk een jaar of ...is het inmiddels drie ?...geleden al mee gestopt omdat sommige mensen inderdaad wel erg agressief of brutaal kunnen worden als je ze niet alles stuurt wat je hebt, bij wijze van spreken.

Hou gewoon de eer aan jezelf, en ga alleen op die verzoeken in wanneer, zolang en op het moment dat je daar zin in hebt. Het is geen aangenomen werk, hoor, en mensen vinden je echt niet minder aardig als je een keer niks stuurt. (Of misschien vinden ze je wel minder 'aardig', maar daar moet je niet wakker van liggen want die kent die mensen toch niet, en het enige wat ze willen, uiteindelijk, is ''iets voor niets''.

Ik heb inmiddels al mijn patronen, ook de gratis patronen, op Ravelry gezet (maarja, dat kan natuurlijk alleen met eigen ontwerpen) en dat werkt uitstekend.  Aanbieden doe ik echt extreem zelden (eigenlijk alleen bij nieuw eigen werk, zoals de krokodillentas en de haaknaaldenetui indertijd) , want dat is natuurlijk ook een beetje 'vragen' om verzoekjes.

Magtelt ; je bent GEEN verzendcentrale en GEEN gratis winkelbediende. je hoeft echt niet alle patronen die je voor jezelf hebt gekocht, verzameld of gekregen altijd en overal met jan en alleman te 'delen'. Iedereen heeft via Internet de mogelijkheid een schier eindeloze collectie patronen te hamsteren, om tot in den treure doorheen te kunnen bladeren. Alleen een enkeling met een goed verhaal (die echt al een poosje ergens naar op zoek is bijvoorbeeld) blij maken met een patroon is echt meer dan voldoende.
A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juni 2011 om 18:46
Ja ik stop even helemaal met zenden, niet met het forum.

Ik heb iets van 16 mails vol Baby Born patronen gestuurd en ik krijg de klacht dat ze vaag zijn.Sommige zijn echt goed leesbaar en andere heb ik gewoon gescand zoals ze zijn, dat de letters klein zijn kan ik ook niet helpen, ik heb die boekjes niet gedrukt.

Maar ik heb het even helemaal gehad. En nu las ik net weer een mail van iemand die bedankte voor patronen en meteen weer vroeg om die doopsuikers, waarmee het mis ging.

Ik werp me op het breien en haken tot mijn hersens weer gevuld zijn met serotonine.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Lenie25 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lenie25 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juni 2011 om 19:05
Doe lekker waar je zelf zin in hebt Magtelt.

http://spelen-met-kleurige-draadjes.blogspot.nl/
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juni 2011 om 19:20

doe het lekker rustig aan meid.

ga lekker met je werkjes bezig en laat dit hier even voor wat het is.

net wat hierboven al geschreven is. je kunt niet aan de gang blijven.

Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juni 2011 om 19:43
ga inderdaad lekker met je werkjes verder, ook ik krijg de opmerking dat de verzonden bestanden niet leesbaar zijn en of ik het dan wil copieren en opsturen (de kosten worden wel vergoed) Nou dan kan ik i.p.v. achter de pc de hele dag achter het copieerapparaat gaan staan en daar heb ik toch echt geen behoefte aan.
lydia wijsbroek
Back to Top
speets View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer speets Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juni 2011 om 19:47
Je kunt de mate van beschaving van een land aflezen aan de manier waarop men de dieren behandelt (Ghandi).
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juni 2011 om 19:58
Dankbaarheid komt niet bij iedereen in het woordenboek voor helaas. Misschien moeten we maar een goede oplossing vinden voor het versturen van patronen, want voor sommigen betekent de bekentenis dat ze een patroon hebben, meteen ook twee weken full-time werk. Het is jammer dat er niet iets van een database gemaakt kan worden. Het is onmogelijk om iedereen daartoe toegang te geven, en uiteindelijk wil je misschien ook niet dat iedereen toegang heeft (en daarmee ongestoord patronen kan verplaatsen, knippen (ipv kopieren), etc.) Ik zal eens denken of ik een oplossing weet. En tot die tijd, Magtelt, lekker met de benen omhoog. Mag jij eens genieten van alles wat je nog wilt maken. Patronen heb je genoeg ;)
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juni 2011 om 20:03
dat heb ik al geprobeerd door oude gescande patronen op google docs te plaatsen, maar daar kan ook niet iedereen mee omgaan, dan heb je maar 1x een link nodig en alle patroontjes zijn toegangkelijk
lydia wijsbroek
Back to Top
IngeDeV View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer IngeDeV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juni 2011 om 20:26
Ik krijg ook heel graag patroontjes.
Al begrijp ik heel goed dat het voor de persoon die verzend tijdrovend kan zijn.
Met google docs of Picasa mits een uitleg die ze kunnen doorlezen moet dat wel lukken.
Dankbaarheid is iets wat ik in overvloed heb.
Ik gun Machteld de rust van harte en heb er alle begrip voor.
Zorg goed voor jezelf Machteld.
Ik heb speciaal mijn roosje handtekening geplaatst als dank u wel
Groetjes
en nogmaald hartelijk dank voor zoveel aan zovelen.
Groetjes
IngeDeV
IngeDeV

http://ingedev.blogspot.com

http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html

Back to Top
Yobsje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Yobsje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juni 2011 om 21:03

Ik kom nog maar kort op dit forum en vroeg waar ik patroontjes voor de Baby Born kon kopen. Ik kreeg ze van Magtelt en ik ben er dolblij mee, want veel haakboeken met kleertjes zijn er niet. Ik heb ze zoals ik ergens op dit forum had gelezen weer doorgemaild aan iemand die erom vroeg. Lijkt me geen probleem toch, als iedereen zijn gekregen patroon aan een paar forumleden doorstuurt.

Waar ik mij over verbaas is dat ik lees dat mensen zo ondankbaar en asociaal reageren op het niet versturen van patronen, ik vind iedereen die hier reageert zo vriendelijk en behulpzaam reageren. Ik hoop dat ik hier nog lang kan meegenieten van ieders creatie's en antwoorden op mijn vragen.

Groet,
Yobs

Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juni 2011 om 21:26

de meesten van de hobbydozen proberen ook altijd vriendelijk te reageren, dat wordt je af en toe inderdaad moeilijk gemaakt en Yobsje vindt het super dat je hier al zo snel je draai hebt gevonden en de patroontjes doorstuurt naar iemand die erom vraagt.

en Inge vindt het heel lief dat u zo reageerd, u bent inderdaad 1 van de toch nog wel velen die een reactie geven als men patroontjes ontvangt.

Zelf denk ik dat het iets is dat we zelf uitgelokt hebben, door zodra er een vraag komt er gelijk op te reageren. Heb ook al de reactie gelezen: nou als er dan geen antwoord komt ga ik het maar kopen, dan denk ik bij mezelf: mens hoepel dan op.

maar het allbelangrijkste Magtelt, voetjes omhoog en lekker gaan haken of breien.

lydia wijsbroek
Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juni 2011 om 21:42

MAGTELT,ik denk dat je nu even aan jezelf moet gaan denken.

Doe het rustig aan en ga lekker handwerken.

groetjes Frea

Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juni 2011 om 21:48

Originally posted by Prideke Prideke wrote:

Lijkt mij handig als de laatste die aanschuift het aan de laatste vraagt die het heeft ontvangen.
Wel graag via PM want ik krijg soms beetje "asociale" pm's omdat ik na een week "wachten" nog niets heb verzonden (sorry ik MOET niets hè, het doorzenden van patronen is een gunst die we verlenen en draait om liefdewerk en oude kranten). De reden is vaak dat men reageert op een bericht wat ik dan over het hoofd heb gezien. Denk niet dat ik de enige ben die niet alles ziet

Ga lekker met de voetjes omhoog Magtelt en pak een lekker werkje om te creatieven

Dat is nou precies de reden dat dit idee niet altijd haalbaar is. Als ik een patroon heb gekregen van iemand blijf ik het forumdraadje meestal niet volgen. Maar ik vind het geen probleem om op een pm te reageren.

En Magteld, niets moet hoor! En de mensen die boze reacties sturen omdat ze vinden dat je wel 'moet', die zijn jouw goede bedoelingen echt niet waard! Makkelijk gezegd hè, dat weet ik ook wel. Maar soms mag je best wat harder zijn naar anderen, en wat vriendelijker voor jezelf .

Back to Top
Spikeysmum View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Spikeysmum Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juni 2011 om 23:42

Ha Magtelt,

Ik ben ook schuldig. Maar van de andere kant heb ik vandaag ook 24 mailtjes beantwoord over mijn bliklipjes. Geeft niks hoor. Ik vind het niet erg. Maar dat wil niet zeggen dat jij dat ook moet doen. Je moet doen wat je hart je ingeeft. Als je even geen zin hebt om iets te sturen zet dat dan maar gerust op het Forum.

Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2011 om 08:32
Misschien kunnen we met elkaar een termijn afspreken waarop je het patroon kunt vragen. Dat je bijv. 2 dagen krijgt om te reageren. En dat dan degene die het patroon aanbiedt, alles in 1x kan versturen. Mensen die daarna voor een 2e ronde willen meedoen, krijgen weer 2 dagen de tijd om zich te melden, waarna het patroon door iemand anders verstuurd kan worden. Een mailtje klaarmaken en naar een heleboel adressen sturen is misschien heel iets meer werk dan het naar 1 persoon sturen, maar denk wel dat dit makkelijker werkt. Misschien kunnen we ook doen, dat bij de 1e ronde de aanbieder van het patroon het verstuurd, maar dat men zich daarna tot de vrager richt. Daar is het immers allemaal om begonnen. Werkt alleen een beetje lastig met mensen die hier 1 of 2 keer komen om wat patronen te hamsteren en daarna met de noorderzon vertrekken...

En bij oude topics volstaat een pm vaak ook wel. Je kunt dan ook zien wie het patroon allemaal in z'n bezit heeft, dus vaak is er wel iemand die het draadje ziet en reageert.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns