Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Het lijkt wel geheimtaal!

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Laura-Beertje View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Laura-Beertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Het lijkt wel geheimtaal!
    Posted: 17 Juni 2011 om 13:12
Gisteren heb ik het prachtige patroon van Alan Dart's Noah's Ark ontvangen, en ik wilde er in mijn enthousiasme het liefst meteen mee bezig gaan!
Om te beginnen met een zebra in 1 kleur, dus een paard :)

De bol zwart garen en de naalden liggen klaar maar jeetje, wat staat er allemaal?! Ik hoop dat iemand me een eindje op weg wil helpen. Het begint zo:

1 stitch increase row (Increase 1) twice, Knit 3, (increase 1) four times, Knit 3, (increase 1) twice. Zodat je van 14 naar 22 steken gaat.

Next row Purl.

Betekent dit dat ik na de eerste steek 2 extra steken moet maken, 3 recht breien, dan 4 steken extra maken... En maak je dan alles in rechte steken of averecht?

Zou iemand me dit willen uitleggen?

Groetjes, Laura
Back to Top
Mistig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mistig Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2011 om 13:22
Hoi Laura, er liggen inmiddels een paar lijsten met afkortingen en vertalingen in je mailbox. Succes er mee. Vragen ? Stel ze gerust.
Bloei daar waar je geplant wordt.
Back to Top
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Laura-Beertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2011 om 13:54
Dank je, Mistig! Super!

Het is alleen m'n 2e breiwerkje, dus ik weet nog niet helemaal of wat ik ervan maak
überhaupt kan... Bijvoorbeeld, maak je tussen steek 1 en 2, 2 extra steken (omdat er staat 'twice'.

Hoe zou jij de zin vertalen?
Back to Top
Mistig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mistig Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2011 om 13:55
Nee, twice betekend dat je het 2 maal moet doen.
Back to Top
Mistig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mistig Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2011 om 13:58

(Increase 1) twice, Knit 3, (increase 1) four times, Knit 3, (increase 1) twice. Zodat je van 14 naar 22 steken gaat.

(Meerder een steek ),herhaal dit tweemaal, brei 3 steken, (meerder een steek), herhaal dit viermaal, brei 3 steken, (meerder een steek), herhaal dit twee maal.

Back to Top
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Laura-Beertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2011 om 14:11
Dank je!!
Dus dat komt neer op: meerder 2 steken, brei 3 steken, meerder 4 steken...

Dan kan je tussen steek 1 en 2, 2 steken meerderen OF tussen 1 en 2, 1 steek meerderen en tussen 3 en 4 1 steek meerderen?

Sorry hoor ik ben een beetje de draad kwijt
Back to Top
Mistig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mistig Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2011 om 14:23

De draad kwijt...oh jee, maar dat gebeurd ons allemaal wel eens hoor. Het mooiste resultaat vind ik, maar dat is mijn persoonlijke mening, is om per steek maar 1 steek te meerderen, dus 1 steek breien & een meederen, een steek breien & een meerderen. tussen 1 en 2, 1 steek meerderen en tussen 3 en 4 1 steek meerderen ja helemaal goed..

Back to Top
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Laura-Beertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2011 om 14:58
Aaah bedankt, dan ga ik nu beginnen!
Back to Top
rittepetit View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rittepetit Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2011 om 14:37

Laura, neem een kijkje op you tube

http://www.youtube.com/watch?v=9P4Q8XYaryg&feature=relat ed

succes

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.359 seconden.
Lang Yarns