Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Probeersel

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Probeersel
    Posted: 26 Juni 2011 om 15:17
Worden jullie ook wel eens heel hebberig van alle links die geplaatst worden naar superleuke patroontjes? Nou ik wel! Alleen raak ik het overzicht een beetje kwijt.

Ik ben nu een manier aan het bedenken, dat we 1 topic kunnen maken met daarin verschillende links. Mijn plan is dan dat 1 iemand dat bijhoudt. Mensen die een nieuwe link hebben, plaatsen die onder het eerste bericht. Zodra de topic-eigenaar (die kan namelijk als enigste het bericht aanpassen) de link heeft overgenomen in het overzicht, dan verwijderd degene die de link geplaatst heeft haar berichtje weer.

Wat je dus eigenlijk krijgt, is een lange lijst van links. Omdat dat niet altijd even overzichtelijk is, wilde ik er een soort van onderverdeling in maken.

Amigurimi
Haar op hoofd maken
http://jennyandteddy.blogspot.com/2010/07/how-to-attach-hair -on-amigurumi-dolls.html

Poppenp
Basis pop by Hook, by Hand
http://byhookbyhand.blogspot.com/search/label/Basic%20Amigur umi%20Doll

En dan zo verder. Ik hoor graag wat jullie er van vinden. Misschien is het dan een goed plan om een nieuw hobbydozenaccount aan te maken, waarvan meerdere mensen (trouwe hobbydozen met veel tijd) het wachtwoord hebben. Dan kunnen we namelijk met meerdere het topic beheren en aanpassen.
Back to Top
tikoes View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer tikoes Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juni 2011 om 15:29
Er staat al een topic met alleen links naar patronen e.d. op het forum.
Bedoelde je zoiets ?
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juni 2011 om 15:31
Ja, zoiets. Dat onderdeel is er wel, maar dan wordt je vaak nog niet wijzer, doordat je alle losse berichtjes nog moet openen. Vaak zijn de links onduidelijk of staat er niet bij wat het is.

Voor mezelf wilde ik zo'n bestandje maken, ik dacht: dat kan ik ook wel delen met m'n hobbydozen-maatjes.
Back to Top
marjolein2202 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marjolein2202 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juni 2011 om 18:48
Lijkt mij idd veel handiger.
En dan moet ook iedereen stoppen met reageren in dat link-
topic ;-)
anders werkt het niet
Back to Top
IngeDeV View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer IngeDeV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juni 2011 om 21:35
Ik vind dit een super idee.
De links link nu is inderdaad met zoeken soms nog een heel karwei.
Ik ben dus zeker VOOR
groetjes
IngeDeV
IngeDeV

http://ingedev.blogspot.com

http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html

Back to Top
LiesVDB View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer LiesVDB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juni 2011 om 09:23

Dat vind ik ook een super idee! 
Wel veel werk vrees ik...???  En doe je dan enkel links naar patroontjes, of ook naar tips & handige trucs?  Ik wil je er gerust bij helpen, maar kan wel niet beloven dat ik er iedere dag tijd kan in steken!
Ik vroeg me trouwens ook af of er een hobbydoos-verantwoordelijke is die orde kan houden op het forum?  Ook bij de andere topics zou er eens een 'opkuis' kunnen gebeuren om het allemaal wat overzichtelijker te maken want als je iets wil zoeken ben je VEEL kostbare haaktijd kwijt!

Dus, ik ben VOOR, en ik wil je wel een handje helpen, dus pm me maar!

groetjes!

Back to Top
mayolijn View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mayolijn Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juni 2011 om 09:42

Ik ben misschien een beetje dom maar ik snap niet helemaal hoe je het bedoeld.

*~~*Groetjes van Mayolijn*~~*
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juni 2011 om 10:43
Nou, in het forumonderdeel links worden enorm veel links geplaatst. En doordat het er zoveel zijn, raak ik het overzicht een beetje kwijt. Mijn idee is om 1 topic te openen, waar mensen met een nieuwe link kunnen reageren. Die link wordt dan opgenomen in het overzicht, waarna degene die de link geplaatst heeft, z'n berichtje verwijderd. Zo heb je dus een topic met daarin een lijst van links. Als we daar een beetje een onderverdeling in houden, dan moet het goed komen.

Lies, ik mail je deze week even.
Back to Top
hallopeetje View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hallopeetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juni 2011 om 13:12

Het lijkt me super handig, alleen vrees ik dat het erg bewerkelijk is en tijdrovend.

Het overzicht ben ik al heel lang kwijt. Maar zie ik een leuk patroontje staan kopieer ik het en zet het op mijn harde schijf verdeeld in mappen.

Soms vraag ik me wel eens af wat ik er allemaal mee moet, want de tijd ontbreekt me om alles te maken.. het is ook gewoon voor de heb soms haha

ik hoop dat het je lukt zoiets op te zetten en daar wel het overzicht ik kan bewaren.

groetjes - Petra

Neem ook eens een kijkje op mijn blog

http://hallopeetje.blogspot.com
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juni 2011 om 13:37
Als we het met een paar op orde houden, moet het wel te doen zijn. En ook gewoon streng zijn ;) Dat helpt vast...
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juni 2011 om 13:57

wat een goed idee.

en je hoeft niet elke dag er achter te zitten.

want je hoeft alleen de nieuwe berichtjes toe te voegen.

Als je daar nog geen tijd voor hebt gehad dan staan de nieuwe berichtjes er gewoon nog onder zodat iedereen het kan zien.

Als iedereen dan die topic open laat staan zodat ze een berichtje krijgen als er iets nieuws binnen is gekomen is het goed te overzien denk ik.

misschien zou je ook apparte topics kunnen openen. eentje voor breien en eentje voor haken en eentje voor vilt en eentje voor ..... en dan onderverdelen in amigurumi en poppen enz.

Back to Top
Tante Jan View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tante Jan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juni 2011 om 17:51
Originally posted by esthertje esthertje wrote:

misschien zou je ook apparte topics kunnen openen. eentje voor breien en eentje voor haken en eentje voor vilt en eentje voor ..... en dan onderverdelen in amigurumi en poppen enz.

Ik vind het bovenstaande ook wel een goed idee. Aparte topics waar je je links in kan zetten. Dan hoeft niet één iemand (of een groepje 'iemanden' ) alles bij te houden, maar kun je zelf kijken in wat voor topic het thuishoort.
Blessed to be a blessing
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juni 2011 om 20:01
Dat lijkt me ook een goed idee om mee te beginnen. Als ik wat meer tijd heb, wil ik het topic wel verder uitspitten.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns