Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

hulp bij breien...

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
LiesVDB View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer LiesVDB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: hulp bij breien...
    Posted: 13 Juli 2011 om 15:50

Dag hobbydoosjes!

In de Libelle van één van de vorige weken stond een allerschattigst overslagtruitje voor een baby om te breien, en hoewel eerdere breipogingen bij mij niet echt een succes waren, heb ik me er toch aan gewaagd!  En ik moet eerlijk zijn: het gaat héél goed!!!  Als het af is toon ik jullie zeker het resultaat! 

Het rugpand is reeds af!   voor mezelf!

Maar nu zit ik een beetje vast en heb ik hulp nodig. 

Ik zet hieronder de beschrijving.  Als je me wil helpen, lees die dan even, en dan kom je m'n vraagjes tegen!

Alvast bedankt!

LINKERVOORPAND

Zet 46 st. op en brei in ribbelsteek. 
Vorm bij hoogte van 5,5cm het eerste knoopsgat. Brei hiervoor de 4e en 3e laatste st. r. samen en maak 1 omslag; brei de omslag n de terugg. nld. av. Vorm na 5,5cm nog een knoopsgat. 

tot hier begrijp ik alles!  Maar nu komt het:

Minder bij een hoogte van 9,5 (10,5 /11,5) voor de schuine halslijn aan de linkerkant in elke 2e nld. als volgt: 7x afwisselend 1x1 en 1x2 en daarna nog 6x1st. (5x afwisselend 2x1 en 1x2 en daarna nog 7x1st / 2x afwisselend 6x1 en 1x2 en daarna nog 11x1st) = 27st. totaal

Ik heb onderlijnd wat ik moet volgen om de gewenste maat te krijgen, maar volgens mij klopt dit niet!?  Moet dit niet  6x afwisselend 2x1 en 1x2 en daarna nog 11x1st zijn?

En hoe ga ik dan tewerk?  Minder ik dan op de 2e naald 1 st, op de 4e naald 1 st en op de 6e naald 2 steken en herhaal ik dit 6 keer?  En dan vervolgens nog verder 11 keer 1st minderen?

Brei hiervoor steeds de 4e en de 3e laatste st. r., resp. bij 2st. de 6e en 5e laatste en de 4e en 3e laatste samen. 

Kant bij een hoogte van 12,5cm voor het armsgat aan de rechterkant 1x3st. af.

Kant bij een hoogte van 23cm de resterende 16st. voor de schouder af

Ik denk (hoop) dat ik de rest van het patroon wel snap... 

En dan voor het Rechterpand staat dat ik dit moet breien zoals het linkerpand maar in spiegelbeeld...  Wil dit dan zeggen dat ik steken minder in het begin van de tweede naald ipv op het eind?

Misschien dat dit domme vragen zijn, maar ik ben dan ook maar een beginner...  En als ik aan iets begin, dan moet en zal het me lukken!  Ik hoop dat iemand me kan helpen!

Alvast bedankt!!!!

Lies

Back to Top
IngeDeV View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer IngeDeV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Juli 2011 om 16:17
Hallo Lies,
Domme vragen bestaan niet hoor.
In het begin lijkt alles soms een beetje onoverzichtelijk bij de uitleg.
Het is telkens in iedere tweede naald dat je de minderingen moet toepassen.
Als je 1 steek moet minderen is het juist en na nog even herlezen zie ik dat je bij twee steken tweemaal twee gaat samen breien.
IN spiegelbeeld is inderdaad op het andere uiteinde van de naald dan je eerste stuk.
Voor de schouders kant ik nooit geen steken af.
Zet ze in de wacht en brei ze dan samen met die van het achterpand,dit omwille van geen te dikke naden te krijgen.
Groetjes IngeDeV
IngeDeV

http://ingedev.blogspot.com

http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html

Back to Top
LiesVDB View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer LiesVDB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juli 2011 om 11:55

hoi inge,

bedankt voor je reactie, maar ik snap het nog niet zo goed...

Ik heb door dat ik op elke tweede naald moet minderen, maar zit wat in de knoop met "2x1 en 1x2"...

Die 2x1, is dat op dezelfde naald dat ik die moet minderen? 

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 2.154 seconden.
Lang Yarns