Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

vestje

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
jenny1960 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer jenny1960 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: vestje
    Posted: 13 Juli 2011 om 18:55

hallo dames ben ik weer,ik heb een vraag over mn patroon van het zwarte vestje.het gaat om het patroon 134-33

er staat kant bij 30 cm af voor de armsgaten 2 st aan iedere kant van de markeerders brei ieder deel apart.  maar die markeerders heb ik niet mee naar boven genomen maar laten zitten.wie wil me weer even op weg helpen

groetjes jenny

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Juli 2011 om 19:51
Dan moet je even kijken na hoeveel steken je de markeerders moest plaatsen en dat even uittellen. Of met een stompe stopnaald in de hand naar boven lopen langs de steken en daar weer op de goede plek een markeerder plaatsen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Juli 2011 om 21:24
Ik zou het zelfde doen als Magtelt alleen doe ik een gekleurde draad in de naald en trek die er door .Ben ik niet zo gauw de weg kwijt .Vooral met zwart heb ik daar last van
Back to Top
jenny1960 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer jenny1960 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Juli 2011 om 23:20
Ik weet hoeveel steken ik moet hebben dan kan ik als ik het
achterpand eerst moet afbreien toch dat aantal gebruiken om ye
breien? Dat heb ik opgeschreven groetjes jenny
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juli 2011 om 10:33

Kun je iets duidelijker zijn waar je probleem zit .

Je hebt eerst geminderd aan weerszijde vanje markeerder daarna gemeerderd dit om een soort taillevorm te krijgen . Nu zit je ter hoogte van je armsgaten en daarvoor moet je afkanten . Je moet de 2 steken voor en na je markeerder afkanten . Dan brei je je rugpand en kant je weer 2 steken voor en na je markeerder af Dan brei je je voorpand af . Je laat je 2 voorpanden rusten en je gaatvolgens patroon voor jouw maat verder .

Je markeerders zitten nog onderaan je werk ?? of zijn ze weg ??

Zitten ze nog onderaan dan ga je toer na toer naar boven en plaats je daar je

markeerder .

Zijn ze weg dan moet je onderaan je werk eerst de opzetsteken tellen .

Ik weet niet of je nu na het minderen en meerderen het zelfde aantal steken voor je voorpanden op de pennen hebt staan als bij het begin

.Als ik niet duidelijk genoeg ben geweest roep je maar s

succe

Back to Top
jenny1960 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer jenny1960 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juli 2011 om 18:32

ik kan het niet zo goed uitleggen,maar waar ikgeminderd heb daar zitten ze nog

maar ik ga gewoon verder want ik moet nu tot 30 cm breien.

je uit leg is duidelijk maar ik moet niet zover vooruit het patroon lezen,dat is denk ik de fout,dus ik ga vrolijk verder.zo denk ik nu al he hoe kan dat nou moet ik de steken van de panden laten zitten en het achterpand verder breien hoe kan dat nou met die rondbreinaalden,ik zie het vanzelf wel en anders roep ik hier weer om hulp

bedankt dames´

groetjes jenny

Back to Top
jenny1960 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer jenny1960 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juli 2011 om 18:34

o ja ik heb na het meerderen weer hetzelfde aantal steken als bij het begin

30 voorpand 58 achterpand en weer 30 voor het andere voorpandje

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juli 2011 om 09:06

als je met je rugpand verder moet dan zet je de steken van je voorpanden apart op een hulpnaald of op een draad als je last hebt van die zwieberdingen . Ook een grote veiligheidsspeld is een optie .

Je roept maar als je zover bent dan is er altijd wel iemand die je opweg helpt

veel breiplezier

Mutti

Back to Top
IngeDeV View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer IngeDeV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juli 2011 om 09:32
Originally posted by jenny1960 jenny1960 wrote:

ik kan het niet zo goed uitleggen,maar waar ikgeminderd heb daar zitten ze nog

maar ik ga gewoon verder want ik moet nu tot 30 cm breien.

je uit leg is duidelijk maar ik moet niet zover vooruit het patroon lezen,dat is denk ik de fout,dus ik ga vrolijk verder.zo denk ik nu al he hoe kan dat nou moet ik de steken van de panden laten zitten en het achterpand verder breien hoe kan dat nou met die rondbreinaalden,ik zie het vanzelf wel en anders roep ik hier weer om hulp

Met rondbreinaalden is het heel makkelijk om stekengedeelte apart verder af te werken.Je steekt markers en dan brei je gewoon heen en terug op het aantal te bewerken steken.als ik een kledingstuk rondbrei zet ik steeds twee markers aan de zijnaden zo weet ik steeds waar ik ben.Ik steek elke rij mijn marker over de naald waarmee ik werk zo heb ik ze waar ze nodig zijn.De start van de minderingen daar leg ik een marker die daar blijft als steunpunt om eventueel te tellen als ik het vergeten ben.Succes en groetjes IngeDeV

bedankt dames´

groetjes jenny

IngeDeV

http://ingedev.blogspot.com

http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.266 seconden.
Lang Yarns