sprei haken |
Reageer ![]() |
Autheur | |
ab63 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 12 Oktober 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3217 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 19 Juli 2011 om 17:13 |
Kan iemand mij vertellen hoeveel 100 grams bollen katoen er ongeveer nodig zijn om een sprei voor een 2 persoons liejiemoo(geschreven zoals het klinkt te haken??? BVD. |
|
GROETJES ANGELA
|
|
![]() |
|
esthertje ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 09 November 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 7742 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
ik heb geen idee, maar heb je geen patroon wat er op lijkt? dan kun je daar de hoeveelheid van nemen. het ligt er ook aan welk motief je gaat maken.
|
|
![]() |
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8175 |
dat is moeilijk te zeggen . Wat is de looplengte van de 100 gram met welke pendikte wordt er gehaakt ???? Haak je vierkanten ? Dan zou je het kunnen meten of wegen door een proef vierkantje te haken .
|
|
![]() |
|
ab63 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 12 Oktober 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3217 |
Nou...ik ga het zelf niet haken, maar iemand die ik ken. Het worden vierkanten van wit katoen, dat niet dik is of splijtbaar. ik denk van 10 bij 10 cm op haaknaald nr. 2,5. Hebben jullie hier iets aan????
|
|
GROETJES ANGELA
|
|
![]() |
|
Prideke ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 31 Mei 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8249 |
Katoen wordt wel zwaar denk ik? Wel mooi
![]() |
|
![]() |
|
chantalmv2 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Maart 2011 Status: Offline Points: 4681 |
Dat gaat zeker zwaar worden. ik gebruik voo rmijn kinderdekentjes al iets van 6 a 8 gewone bollen wol. En dan haak ik met 3,5. kwa meters gaat er echt heel wat in zitten. Ik kijk altijd naar het patroon lees dan hoeveel erg aangegeven word, en kijk dan hoeveel meter op de bol zit die bij het patroon gebruikt word. Dan reken ik om in hoeveel bollen ik moet hebben van de wol of katoen die ikzelf gebruik aan de hand van de meters die er op zitten.
|
|
![]() |
|
oke, dat zal ik doorgeven. Kan ze zelf beslissen wat ze gaat doen. Dank jullie wel voor het meedenken..
![]() |
|
GROETJES ANGELA
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |