huisdier verdriet en geluk |
Reageer
|
| Autheur | |
chantalmv2
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Onderwerp: huisdier verdriet en gelukPosted: 23 Juli 2011 om 12:17 |
|
Afgelopen maandag hebben wij met heel veel verdriet onze allerliefste vriend smarty in moeten slapen( hond) . Ik ben er werkelijk ziek van, maagpijn , nekpijn. En veel verdriet.Het was voor ons echt een voolwaardig gezinslid, mijn zielsmaatje. Hij is 9 jaar geworden, en is bij ons gekomen als zwerfhondje toen hij 7 maanden jong was. 4 weken terug heb ik mijn laatste grasparkietje in laten slapen , we hebben er altijd 4 gehad 2 koppeltjes. Het is nu wel heel erg stil in huis.
Voor de rest hebben we 2 hele lieve tamme cavia dames, waar we erg van genieten. Vanmiddag mag ik gaan kijken voor 2 nieuwe grasparkietjes, ik ben erg benieuwd en verheug me erop. Het kan niets vervangen en verdriet wegnemen, maar ik hoop wel op 2 nieuwe vriendjes. en alles wat een huisdier je bieden kan. ik ben en blijf nou eenmaal gek op dieren. zal zeker wel is een foto plaatsen hoop dat het wat word vanmiddag |
|
![]() |
|
pralientje
Hobbyguru
Lid sinds: 23 Mei 2008 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 14072 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 23 Juli 2011 om 12:35 |
|
Zo is dat nu eenmaal dat een dier eerder sterft dan zijn baasje ,terug een dier in huis nemen is de beste oplossing zo hebben we dat ook gedaan.Veel sterkte
|
|
![]() |
|
marjolein2202
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 23 Juli 2011 om 12:44 |
|
ow Chantal dat is ook altijd mijn grootste nachtmerrie als
de hondjes dood gaan. Wij zijn ook al vaak katten verloren. sterkte ermee hoor en veel plezier met uitzoeken van vogeltjes |
|
![]() |
|
Willemina
Duizendpoot
Lid sinds: 18 Juni 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 197 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 23 Juli 2011 om 13:38 |
|
Och Chantal wat verdrietig, maar je moet maar denken hij/zij is uit zijn/haar lijden verlost, ondanks dat is het verdriet groot ik weet er alles van, leef met je mee hoor!! Ik hoop dat de nieuwe grasparkietjes iets verdriet kunnen wegnemen. |
|
|
Het is nooit zo donker of het word weer licht.
Groetjes Willemina. |
|
![]() |
|
chantalmv2
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 23 Juli 2011 om 14:03 |
|
Het is ook goed zo, onze kanjer heeft geen pijn meer, en we hebben hem ergere pijn kunnen besparen,het was en is alleen zo moielijk om over te beslissen. Ik hoop dat de nieuwe grasparkietjes wat afleiding kunnen geven, en dat we weer lang van deze beestjes mogen gaan genieten. en een leuke band op kunnen bouwen |
|
![]() |
|
beppemartha
Hobbyguru
Lid sinds: 08 Februari 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3321 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 23 Juli 2011 om 14:14 |
|
hoeveel verdriet je er ook van hebt het moet je toch ook goed doen dat je meer lijden voorkomen hebt zo. sterkte met het een plaatsje geven hoor. het valt niet mee weet ik uit ervaring.
|
|
|
|
![]() |
|
l.wijsbroek
Hobbyguru
Lid sinds: 01 Maart 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4187 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 23 Juli 2011 om 14:49 |
|
dat is 1 van de moeilijkste beslissingen die je moet nemen, maar inderdaad jullie kanjer heeft geen pijn meer en dat moet ook een beetje troost geven, hoop inderdaad dat de nieuwe grasparkietjes afleiding geven, dat is de beste medicijn, veel sterkte en huilen om een dier mag hoor
|
|
|
lydia wijsbroek
|
|
![]() |
|
Tineke01
Hobbyguru
Lid sinds: 27 Maart 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1360 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 23 Juli 2011 om 15:09 |
|
Afscheid nemen is altijd moeilijk, voor alles en iedereen.
Een nieuw huisdiertje kan het verdriet vaak wel wat wegnemen en troost geven. Als er nieuwe grasparkietjes komen, dan heb je weer iets om voor te zorgen, dat houdt je bezig. Groetjes, Tineke01
|
|
![]() |
|
Frea H.
Hobbyguru
Lid sinds: 07 April 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3377 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 23 Juli 2011 om 15:16 |
|
Heel veel sterkte en afscheid nemen van je huisdier/mede gezinslid kost veel tijd.Gelukkig heeft hij geen pijn meer. groetjes Frea. |
|
|
|
![]() |
|
chantalmv2
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 23 Juli 2011 om 16:17 |
|
dank jullie wel
onze nieuwe grasparkietjes zijn er. Ik hoop dat we van deze 2 , lieve maatjes kunnen maken, ze zien er mooi uit. gedoopt koekiemonster en dolfijn door de kids gekozen |
|
![]() |
|
Magtelt
Hobbyguru
Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23746 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 23 Juli 2011 om 16:29 |
|
Gisteren kwam ik dit tegen in een roman:
Mooie herinneringen lenigen onze smart, Voorgoed uit ons midden, voor altijd in ons hart. Dat geldt voor mensen en voor huisdieren. Ik heb ook luid jankend in het asiel een nieuw katje gehaald, toen onze Audrey dood ging. Veel mensen nemen niet zo snel een nieuw huisdier. Ik bedoelde het ook niet als vervanging, een nieuw poesje, maar als vriendje om mij in mijn verdriet te troosten en omdat ik dan weer iemand kan verzorgen. Ik hoop dat je veel plezier gaat beleven aan je nieuwe grasparkietjes en aan je cavia's natuurlijk ook, heerlijke beessies zijn dat. |
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Francis
Duizendpoot
Lid sinds: 25 Juli 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 291 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 23 Juli 2011 om 17:14 |
|
Heel veel sterkte weet wat je meemaakt. Heb zelf mijn hond vorige week in laten slapen. |
|
![]() |
|
Leonie_y
Hobbyguru
Lid sinds: 19 Oktober 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 9435 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 23 Juli 2011 om 18:35 |
|
Het blijft altijd een moeilijke beslissing om een huisdier in te laten slapen, maar als het voor hem/haar het beste is, is dat het laatste wat je uit liefde kunt doen. Ook al weet je dat je er zelf heel veel verdriet van zult hebben. Maar om zo'n geliefd dier pijn te laten lijden, doet jezelf ook pijn. Sterkte dus met je verdriet
Veel geluk met je nieuwe parkietjes. Ik weet uit eigen ervaring hoeveel plezier je van zulke dieren kunt hebben |
|
|
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is
het glas is altijd halfvol |
|
![]() |
|
chantalmv2
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 23 Juli 2011 om 18:43 |
|
dank jullie wel, erg lieve woorden allemaal
|
|
![]() |
|
Reageer
|
|
| Tweet |
| Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |