Breien met stippen |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Martine VD ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 25 Juli 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 2 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 25 Juli 2011 om 11:02 |
In het nieuwe Libelle breiboek voor babys staat op blz 66 de uitleg over een 'vrolijk jurkje met stippen'. De uitleg over hoe je een stip breit is mij niet duidelijk. Ik ben niet zo'n ervaren breister... Kan iemand mij daarbij helpen. Alvast bedankt!
![]() |
|
Tineke VD
|
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ik heb het boekje niet, maar gaat het om stippen inbreien? Dan moet je de draad losjes meenemen aan de verkeerde kant van het werk en soms even de draden om elkaar heenslaan, als het een brede stip is. Telpatronen met stippen geven meestal de rechte en averechte naalden weer dus je moet afwisselend van rechts naar links en van links naar rechts lezen.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Martine VD ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 25 Juli 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 2 |
Alvast bedankt voor de tip. Ik heb zo de eerste naald gedaan, maar realiseer me dat ik zo veel steken gemeerderd heb. Ik moet nl een stip breien om de 4 steken. Brei ik dan in de volgende naald de stip (in wit) met de andere steken ( in blauw) samen zodat ik het zelfde aantal steken behoud? |
|
Tineke VD
|
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
Ja je houdt hetzelfde aantal steken tenzij het duidelijk anders vermeld wordt. In het grote patroon gaan ze gewoon mee, dus een stip aan de zijkant verdwijnt eventueel bij het minderen. Stel dat de X de kleur van het kledingstuk is en de O de kleur van de stip:
XXXXOOOOXXXX XXXOOOOOOXXX XXXOOOOOOXXX XXXXOOOOXXXX |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |