beginners breipatroon |
Reageer ![]() |
Autheur | |
hakertje ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 25 Februari 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 159 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 25 Juli 2011 om 21:18 |
Hallo allemaal,
Het is vakantie en ik wil mij eens wagen aan het rondbreien of gewoon breien. Maar ik heb er nog geen kaas van gegeten dus ik snap zelfs de makkelijkste drops brei patroon nog niet :) dat komt omdat er niet echt per ronde iets verteld wordt wat je moet doen zoals bij het haken vaak wel gebeurt. Ik zou graag op vakantie mee willen nemen wat leuke beginners patroontjes zoals een hondendekje maat: maltezer of iets anders wat erg leuk om te doen is[knuffels vind ik ook erg leuk om te doen, maar kun je dat rondbreien?]. Ik laat me graag inspireren, maar ik zou wel graag willen leren rondbreien, ik kom daar vast wel achter, maar wie heeft voor mij nou iets leuks liggen wat ik mee kan nemen naar ons vak.huiske ![]() |
|
![]() |
|
l.wijsbroek ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Maart 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4187 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
wil je rondbreien op een rondbreinaald of 4 naalden of gewoon recht/averecht breien op 2 naalden, weet je al wat rechte en averechte steken zijn. om te wennen aan rondbreien is er een soort tochtslang, kun je alle restjes in kwijt, lijkt me om op te oefenen ideaal.
|
|
lydia wijsbroek
|
|
![]() |
|
Fien ![]() Hobbywonder ![]() Lid sinds: 26 Januari 2011 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 510 |
Tochtslang, nooit van gehoord..... Wie wel? |
|
![]() |
|
Frea H. ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 07 April 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3377 |
Is een slang die je voor de binnendeur kan leggen tegen de tocht. Vandaar tochtslang.
|
|
![]() |
|
![]() |
|
Fien ![]() Hobbywonder ![]() Lid sinds: 26 Januari 2011 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 510 |
Begrijp ik, maar wat heeft dat met breien te maken? Of is dit een erg flauwe gtap?
|
|
![]() |
|
linda1959 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 27 Februari 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 4600 |
om te oefenen op een rondbreinaald is een tochtslang toch het makkelijkst om te breien Fien
![]() |
|
In het leven telt de strijd
Het voornaamste is niet te hebben gewonnen , Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA |
|
![]() |
|
Frea H. ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 07 April 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3377 |
Een tochtslang kan je breien. Ik heb het zelf nog niet gedaan maar ik neem aan dat je een behoorlijk lang stuk breit met allerlei restjes wol en die opvult en dan voor je deur legt. Lijkt mij.
|
|
![]() |
|
![]() |
|
l.wijsbroek ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Maart 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4187 |
voorbeelden van tochtslangen |
|
lydia wijsbroek
|
|
![]() |
|
hakertje ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 25 Februari 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 159 |
goedemorgen dames,
Ik kan steken opzetten, recht en averecht en ik kan ook afhechten, maar dan is het toch echt wel gebeurt. Tochtslang is een heel goed idee. maar ik zie gelijk weer uitdaging om er ook een diertje op te maken :) maar dat is zeker te moeilijk? of gaat dat ook per rechten en averechten. Ik heb wel het geluk dat mijn ouders ook mee op vakantie gaan, mijn moeder kan dus wel breien :) |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23708 |
Ach dan haak je de kop toch? Dan heb je het breien lekker geoefend en een mooie tochtslang op de koop toe.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
super idee Magtelt een gebreide tochtslang om het breien te oefenen en hem versieren met een gehaakte poezen, konijnen, apen kop, keus genoeg.
|
|
lydia wijsbroek
|
|
![]() |
|
Ow maar dan kunnen jullie me ook wel helpen met het vinden
van de ultieme breiboek voor beginners. Welke is echt een must-have voor een beginner like me? Ga ik nu gelijk vanavond die rondbreinaalden bij mijn moeder wegkapen, en wat breinaalden :) |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23708 |
Zeeman en Lidl hadden er één. Ik kan de Breibijbel aanbevelen, omdat die een uitvouwblad heeft met termen en afkortingen en bovendien met moeilijkheidsgraden werkt.
Breien voor Dummies is helaas uitverkocht. Stitch 'n Bitch waarschijnlijk ook. Ik denk dat het te laat is om vóór de vakantie op Marktplaats te gaan zoeken. De meeste boeken beginnen met het uitleggen van de techniek en wat voor meterialen je nodig hebt, maar die sla ik genoeglijk over, dus welke de beste daarin is, zou ik niet weten. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Ik noteer ze toch even want ik mag ook graag op
rommelmarkten snuffelen en kringloop winkels. Heb de rondbreinaald al binnen en ik ga er eens even mee prutsen. |
|
![]() |
|
Zpagetti-fan ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 20 Mei 2011 Status: Offline Points: 24 |
Toen ik begin dit jaar weer wilde beginnen met breien heb ik diverse breiboeken uit de bibliotheek gehaald. Kijk dan ook eens bij de kinderboeken, daar staan vaak leuke en makkelijke patronen in. En de technieken worden vaak duidelijk uitgelegd.
Als je snel resultaat wilt zien, zou je ook eens Zpagetti kunnen proberen. Kijk maar eens op www.hoooked.nl voor voorbeelden. Er staan daar een aantal haakpatronen op, maar ik heb op naald 10 of 12 al diverse leuke tassen gebreid. (zie foto's) Je kunt beginnen met een recht model, maar deze "Chanel"-tas is ook erg leuk: http://www.youtube.com/watch?v=mxtQ0F76piY. Ik heb hem wel wat kleiner gemaakt (14-18 steken opzetten, want anders vond ik hem wel erg groot). Het is supersnel klaar en een erg leuk resultaat. Rondbreien heb ik nog niet gedaan, dus daar kan ik je geen tips bij geven. Succes! groetjes Sonja |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |