Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

vestje

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
jenny1960 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer jenny1960 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: vestje
    Posted: 27 Juli 2011 om 18:38

jullie zullen wel denken wat is ze rustig ha ha ha

ik weet niet wat er gebeurd ismaar opeens moet ik alleen het linkervoorpandje afbreien en dan is dat al klaar . het lijkt op een vestje dus ik ben helemaal blij

nu ga ik de hond ff uitlaten en aan de mouwen beginnen.

door jullie ben ik zo gemotiveerd dat ik bij renske nieuwe wol en het boek bergerac hebt besteld,en dat heb ik alleen gedaan omdat jullie ook zo snel antwoord geven dus allemaal bedankt.

jullie horen me vast wel weer voor hulp

o ja ik vind het vestje eigenlijk iets te kort daar kan je zeker niets meer aan veranderen of toch wel

ik hoor dat graag

groetjes jenny

Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juli 2011 om 19:43
Bergerac is een mooie boek om uit te breien ook de wol vind ik er goed van
Back to Top
jenny1960 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer jenny1960 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juli 2011 om 19:47

hier ben ik alweer,ik heb voor de mouw een rondbreinaald van 40 cm gekocht maar die is toch te groot daar lukt het niet mee.ik moet 28 steken opzetten voor de mouw en wil het dan maar met 4 naalden proberen

hoe moet ik die steken verdelen ik had gedachtop elke naald 9 steken dat is 27 maar ik moet er 28 hebben maakt het dan niet uit dat er op 1 naald 10 steken staan

groetjes jenny

Back to Top
jenny1960 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer jenny1960 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juli 2011 om 20:48

ik heb een uur zitten prutsen maar ik kan niet op 3 naalden opzetten

wil iemand mij helpen

groetjes jenny

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2011 om 09:12

Probeer je steken eerst eens op 1 pen op te zetten . Daarna ga je ze over 3 pennen verdelen . Je moet dan nog je rondje sluiten .Aan  de kant waar je draad hangt brei je twee steken van je eerste pen over op je derde . Dan pak je pen nr 4 en breien maar . Als je gewoon recht breit is het aantal steken op je pen niet zo belangrijk . Vergeet niet je marker mee te nemen

Kan je je rondbreinaald niet ruilen? er zijn er nog veel korter

Back to Top
mineke.j View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mineke.j Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2011 om 10:17

Je kunt met de rondbreinaals ook rondbreien als er te weinig steken zijn om de naald te vullen. Kijk eens op:

http://www.youtube.com/watch?v=NJ6gvswaCoI&feature=relat ed

http://minekeswerkjes.blogspot.com/
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2011 om 15:47
Je kunt ook een paar naalden recht breien zodat de steken niet gaan draaien en dat naadje later sluiten.

Wat leuk dat je zo enthousiast bent, voor Renske en ook voor ons. Voor je het weet zit je hier beginnelingen te helpen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
jenny1960 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer jenny1960 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2011 om 18:26

ha ha ha voorlopig kunnen ze beter niet iets aan mij vragen

ik heb vandaag op mn werk er heel de dag over nagedacht hoe ik dit nu moest doen.ik ga het zo proberen.

ik weet niet wat ik heb maar normaal had ik het allang in de kast gegooid,maar nu moet hij af ook

dames bedankt ik ga aan de slag

groetjes jenny

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2011 om 19:04

je hebt gewoon het virus te pakken .

Komt bekend voor en is niet gevaarlijk

mutti

Back to Top
jenny1960 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer jenny1960 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2011 om 20:32

ik heb het nu op 4 naalden de eerste pen rechtgebreid en gesloten

maar ik moet ribbelsteek in de rondte breien dus 1 naald recht en 1 naald averecht,ik weet nu niet hoe ik averechts moet breien want als ik aan de tweede toer begin dan staan die steken niet goed

een beetje raar uitgelegd maar ik hoop dat iemand het begrijp

groetjes jenny

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2011 om 20:56

je moet  3 pennen recht breien en dan 3 pennen av . en dan weer 3 recht maar wel rond . Je hebt je steken op 3 nld staan en met de vierde pen brei je .

nu iets duidelijker ?

anders roep je maar weer er is altijd wel iemand die het hoort

Back to Top
jenny1960 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer jenny1960 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2011 om 21:01

ik schaam me een beetje want ik snap het nog niet

ik heb de steken op 3 naalden en heb met de vierde naald de eerste pen recht gebreid maar nu moet ik averechts breienmaar ik kan alleen de steken recht breien omdat ze zo op de naald staan,het probleem is hoe ga ik averechts breien

niet boos worden hoor,maar ik voel me echt zo stom,ik heb al gegoogld maar dan kom ik er ook niet uit

groetjes jenny

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2011 om 21:02
En over dat iets te kort. Zit er een boord aan de onderkant? Je zou misschien de steken aan de onderkant kunnen opnemen en dan een stuk tricot breien als een ouderwets schootje. Zo heette dat toch? En dan als laatste een paar naalden gerstekorrel tegen het krullen. Of een aantal toeren haken aan de onderkant.

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2011 om 21:25

waarom zou iemand boos worden . ??

even om verwarring te voorkomen . Je bedoelt met 1 pen recht 3 nld is 1 toer ??

om averecht te breien moet je je pen van achter naar voren insteken . Dus die 4e pen steek je van achter naar voor door je steek . Is dat je probleem ??

recht breien ligt meer voor de hand .

roep maar weer als het niet lukt

Back to Top
jenny1960 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer jenny1960 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2011 om 21:44

ohhhhhhhh nu snap ik het denk ik ,ik dacht al hoe moet ik nu averechts gaan breien.

ik heb eerst op 1 pen 28 steken gezet toen met de tweede naald er 9  steken gezet en op de derde naald ook 9 bleven er 10 over op de eerste naald.toen heb ik de eerste naald recht gebreid,heb ik het zo goed gedaan.

ik ga het morgen weer proberen

hartelijk bedankt allemaal

groetjes jenny

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2011 om 09:35
Nu snap ik het probleem, bij rondbreien brei je aldoor de voorkant van het werk, dus als je rechte tricot moet hebben, brei je alles recht. Moet je rechte ribbels hebben, dan moet je juist één naald recht en één naald averecht breien. Maar dat één naald slaat dan op de hele toer van die 3 pennen.

wat rozengeur.
Back to Top
jenny1960 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer jenny1960 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2011 om 15:24

ik heb het opgegeven met 4 naalden en ga ze gewoon op 2 naalden breien

ik heb het heel de tijd geprobeerd en ben er nu klaar mee

groetjes jenny

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2011 om 16:01

gelijk heb je . Het moet wel leuk blijven .

Je kunt ze natuurlijk ook heen en weer breien op je rondbreipen .

succes

Back to Top
jenny1960 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer jenny1960 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2011 om 21:15
Ik heb het nu op een rondbreinaald gezet en nu maar hopen dat het
goed gaat.Ik sta echt versteld van mezelf dat ik er nog steeds mee
bezig bent.Het moet gewoon lukken.Groetjes jenny
Back to Top
jenny1960 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer jenny1960 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2011 om 09:16

ik ben nu de mouw gewoon aan het breien wel op een rondbreinaald maaer wel gewoon recht heen en weer breien,ik moet dan meerderen en minderen aan het begin en eind van de naald,dat begrijp ik wel

maar dan staat er splits bij een hoogte van 40 cm het werk bij markeerder,maar die gebruik ik niet,ik moet dan toch ook gewoon aan het begin en eind van de naald minderen

groetjes jenny

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.594 seconden.
Lang Yarns