Floortje haken. |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Willemina ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 18 Juni 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 197 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 02 Augustus 2011 om 14:13 |
Ik wil in mijn vakantie Floortje van Christel Krukkert haken. Nu wil ik het lijfje met het langharige garen haken, nu ben ik een proeflapje aan het haken maar gaat wel erg lastig om daarmee te haken, je ziet de steken niet. Heeft iemand ervaring met dit garen haken, iemand van jullie een tip om met dit rotgaren te haken. Ik heb ook al gedacht om het nat te maken, zomaar een idee. |
|
Het is nooit zo donker of het word weer licht.
Groetjes Willemina. |
|
![]() |
|
l.wijsbroek ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Maart 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4187 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
tis vervelend garen om te haken maar je ziet ook de foutjes niet, je zult echt op gevoel moeten haken.
|
|
lydia wijsbroek
|
|
![]() |
|
haakmiep ![]() Duizendpoot ![]() Lid sinds: 02 December 2010 Status: Offline Points: 143 |
Zelf ben ik ook begonnen met floortje, maar ook weer snel mee gestopt. Het lukt mij ook niet goed om met de harige garen te haken. Denk inderdaad dat op gevoel haken de beste methode is. Maar ja dat gaat weer heel erg tegen mijn perfectionisme in. Nat maken geen idee of dat zou werken. Ben ik eigenlijk wel heel erg benieuwd naar. Iemand ervaring mee?? Of is er iemand die het wilt testen?? |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
Als je met gewoon garen haakt en later met een tandenborstel opruwt, krijg je ook een wat harig effect.
Niet meer mee poetsen natuurlijk. Dan krijg je een harig effect waar je het niet wilt hebben. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14134 |
Ik heb Floortje gehaakt met shiny van Zeeman, gewwoon doorlopend blijven tellen, en op een gegeven moment voel je de steken. Voor de rest: je ziet de fouten niet. Succes
|
|
![]() |
|
Willemina ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 18 Juni 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 197 |
Magtelt goed idee zeg, als het niet lukt met het moeilijke garen kan ik altijd nog jou methode gebruiken. Lidwina, ik heb ook shiny van Zeeman, inderdaad zie je dan geen fouten. Dank jullie allen.
|
|
Groetjes Willemina. |
|
![]() |
|
Guests ![]() Guest Group ![]() |
|
|
![]() |
|
Tja een hele goeie, Magtelt ontbreekt het niet aan gevoel voor humor, geweldig!!
|
|
Groetjes Willemina. |
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14134 |
Ik heb wel iets aan de pootjes moeten veranderen, ik geloof dat ik ze dikker heb gemaakt want dit garen is iets minder harig als het originele. Ik heb het overigens in elkaar genaaid met gewone katoen Succes.
|
|
![]() |
|
l.wijsbroek ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Maart 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4187 |
oh heerlijk we hebben Magtelts humor weer terug. jipieajee |
|
lydia wijsbroek
|
|
![]() |
|
by Ieke ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 09 Februari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2887 |
Ik heb 'm net vorige week gehaakt met shiny van de Zeeman. Omdat de haren daar maar aan 1 kant van het draadje zitten, heb ik alles binnenste buiten gehaakt. Dus de haartjes niet door de lus trekken, maar lekker aan 1 kant laten hangen. Bij daglicht kun je redelijk alle steken zien. Wel goed tellen natuurlijk. De laatste paar toeren heb ik wel aan de goede kant gedaan, dus even het gedeelte omdraaien, opvullen en dichthaken. Daarna met een flink ruwe borstel eroverheen en klaar is kees. Zie je niets van. De pootjes heb ik wel meteen goed om gehaakt, die heb ik later ook wat pluiziger gemaakt met een borstel.
Vond het een crime om te haken, maar helaas is er nog een halve bol over. Binnenkort nog maar een Floortje maken ![]() |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
Ik ben met paarse shiny aan het breien, je ziet niet of het tricot of ribbels zijn. Maar het steekt wel makkelijker in dan met haken.
|
|
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Leonie_y ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 19 Oktober 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 9435 |
Ik heb de witte shiny ook gebruikt om een beer mee te breien. Het effect vind ik zelf heel leuk. Haken met shiny heb ik nog niet geprobeerd, maar ga ik zeker nog een proberen
|
|
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is
het glas is altijd halfvol |
|
![]() |
|
Je hebt ook van die dunne harige wol waarmee je heel goed kunt samenhaken of -breien met gewone Saskia of Royaal. Dan is het wat dichter en komen er geen gaatjes waar de vulling uitpiept. Euroland had dat vroeger, voor ze half hobbywinkel werden. Nu is het er niet meer.
|
|
wat rozengeur. |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |