Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Floortje haken.

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Willemina View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Willemina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Floortje haken.
    Posted: 02 Augustus 2011 om 14:13

Ik wil in mijn vakantie Floortje van Christel Krukkert haken.

Nu wil ik het lijfje met het langharige garen haken, nu ben ik een proeflapje aan het haken maar gaat wel erg lastig om daarmee te haken, je ziet de steken niet.

Heeft iemand ervaring met dit garen haken,  iemand van jullie een tip

om met dit rotgaren te haken.

Ik heb ook al gedacht om het nat te maken, zomaar een idee.

Het is nooit zo donker of het word weer licht.
Groetjes Willemina.
Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2011 om 15:05
tis vervelend garen om te haken maar je ziet ook de foutjes niet, je zult echt op gevoel moeten haken.
lydia wijsbroek
Back to Top
haakmiep View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer haakmiep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2011 om 16:35

Zelf ben ik ook begonnen met floortje, maar ook weer snel mee gestopt. Het lukt mij ook niet goed om met de harige garen te haken. Denk inderdaad dat op gevoel haken de beste methode is. Maar ja dat gaat weer heel erg tegen mijn perfectionisme in. Nat maken geen idee of dat zou werken. Ben ik eigenlijk wel heel erg benieuwd naar. Iemand ervaring mee?? Of is er iemand die het wilt testen??

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2011 om 16:42
Als je met gewoon garen haakt en later met een tandenborstel opruwt, krijg je ook een wat harig effect.

Niet meer mee poetsen natuurlijk. Dan krijg je een harig effect waar je het niet wilt hebben.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2011 om 16:59
Ik heb Floortje gehaakt met shiny van Zeeman, gewwoon doorlopend blijven tellen, en op een gegeven moment voel je de steken. Voor de rest: je ziet de fouten niet. Succes
Back to Top
Willemina View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Willemina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2011 om 18:49

Magtelt goed idee zeg, als het niet lukt met het moeilijke garen kan ik altijd nog

jou methode gebruiken.

Lidwina, ik heb ook shiny van Zeeman, inderdaad zie je dan geen fouten.

Dank jullie allen.

Groetjes Willemina.
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2011 om 19:20

Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Als je met gewoon garen haakt en later met een tandenborstel opruwt, krijg je ook een wat harig effect.

Niet meer mee poetsen natuurlijk. Dan krijg je een harig effect waar je het niet wilt hebben.

Back to Top
Willemina View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Willemina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2011 om 19:22
Tja een hele goeie, Magtelt ontbreekt het niet aan gevoel voor humor, geweldig!!
Groetjes Willemina.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2011 om 19:59
Ik heb wel iets aan de pootjes moeten veranderen, ik geloof dat ik ze dikker heb gemaakt want dit garen is iets minder harig als het originele. Ik heb het overigens in elkaar genaaid met gewone katoen Succes.
Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2011 om 20:11

Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

oh heerlijk we hebben Magtelts humor weer terug. jipieajee

lydia wijsbroek
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2011 om 08:01
Ik heb 'm net vorige week gehaakt met shiny van de Zeeman. Omdat de haren daar maar aan 1 kant van het draadje zitten, heb ik alles binnenste buiten gehaakt. Dus de haartjes niet door de lus trekken, maar lekker aan 1 kant laten hangen. Bij daglicht kun je redelijk alle steken zien. Wel goed tellen natuurlijk. De laatste paar toeren heb ik wel aan de goede kant gedaan, dus even het gedeelte omdraaien, opvullen en dichthaken. Daarna met een flink ruwe borstel eroverheen en klaar is kees. Zie je niets van. De pootjes heb ik wel meteen goed om gehaakt, die heb ik later ook wat pluiziger gemaakt met een borstel.

Vond het een crime om te haken, maar helaas is er nog een halve bol over. Binnenkort nog maar een Floortje maken
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2011 om 10:50
Ik ben met paarse shiny aan het breien, je ziet niet of het tricot of ribbels zijn. Maar het steekt wel makkelijker in dan met haken.

wat rozengeur.
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2011 om 22:30
Ik heb de witte shiny ook gebruikt om een beer mee te breien. Het effect vind ik zelf heel leuk. Haken met shiny heb ik nog niet geprobeerd, maar ga ik zeker nog een proberen
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2011 om 08:03
Je hebt ook van die dunne harige wol waarmee je heel goed kunt samenhaken of -breien met gewone Saskia of Royaal. Dan is het wat dichter en komen er geen gaatjes waar de vulling uitpiept. Euroland had dat vroeger, voor ze half hobbywinkel werden. Nu is het er niet meer.

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns