Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Haaknaald vliegtuig

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Dansk View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dansk Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Haaknaald vliegtuig
    Posted: 03 Augustus 2011 om 02:54

Heeft een van jullie ervaring met je haaknaald in je handbagage meenemen. Mag dat?

Annemarie
Back to Top
malofa View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer malofa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2011 om 03:02
Ik weet nog steedsniet 100% zeker dat t mag.Toen ik naar Thailand vloog heb ik een houten bamboe haaknaald meegenomen in mijn handbagage. Hier heb ik geen problemen mee gehad. De scanner pakt m niet. IKheb heerlijk zitten haken in t vliegtuig. Let er wel op dat je geen schaartje meeneemt. Ik heb zelf een nagelknipper in de tas gedaan,eentje zonder vijltje. Ook daar hebben ze niets van gezegd.

Groetjes Wenke
Sawadee ka (zoals ze hier zeggen)
Back to Top
Dansk View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dansk Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2011 om 03:37
Dank je voor je tips. Ik ga niet verder als Parijs.
Annemarie
Back to Top
belja View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer belja Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2011 om 10:13
hier ben ik ook wel nieuwsgierig naar.
ik zal eens gaan zoeken of ik wat kan vinden hier over.

groetjes belinda
Back to Top
Dansk View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dansk Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2011 om 11:41

Ik zie wel dat je geen metalen dingen langer dan 6 cm mag meenemen, maar weet niet hoe het zit met plastic of hout.

Het is voor mij de 1e keer, maar er zijn vast wel hobbydoosjes die vaker hebben gevlogen.

Annemarie
Back to Top
vikike View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer vikike Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2011 om 12:06
misschien dat die van clover de oplossing zijn, maar een heel klein stukje metaal en de rest plastiek

Back to Top
Francis View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Francis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2011 om 12:07
Een plastic of houten mag een metalen haaknaald mag niet.
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2011 om 14:24
Je kán risico lopen voor schut te gaan Het is echt willekeur, kom je er op de heenreis mee weg, dan kan je nog gepakt worden als je daarna het betreffende land weer uit wil.
Mijn haaknaald(deels metaal - Clover), ieneminie borduurschaartje, manicuurtangetje, nagelknipper en nagelvijltje werden direct met een hoop bombarie en onbeschoft gedoe er omheen alsof we de grootste criminelen waren, uit mijn handbagage gehaald en in beslag genomen. Door het gedonder nog bijna de vlucht gemist ook.
Nooit 1 sec. bij stil gestaan, maar dat gebeurd me dus echt nooitttttt meer.

IN de koffer (voor het grote bageruim) is het echter geen enkel probleem!
Back to Top
Dansk View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dansk Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2011 om 15:02
Mijn Clover haaknaald wil ik niet meenemen. Die wil ik voor geen goud kwijt. Ik heb het net nog even nagevraagd bij het reisbureau, zij zeggen dat zelfs een houten niet meemag.
Annemarie
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2011 om 17:26
Als je niet ver gaat, zou ik het voor de zekerheid niet in de handbagage meenemen maar gewoon in de koffer. Voor tijdens de (korte) vliegreis lijkt het me de eventuele problemen niet waard.
Back to Top
marjolein2202 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marjolein2202 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2011 om 19:13
waarom mag het in je koffer dan wel? Je kan toch ook bij de
bagageband nog met je vijltje iemand aanvallen? Ik snap die
veiligheidstoestanden niet zo.
Back to Top
evelyn View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer evelyn Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2011 om 23:32

Hoi,

Neen, je mag het niet meenemen in je handbagage. Maar inderdaad, sommigen laten het toe en anderen niet (ik denk echt of het ervan afhangt of ze je zien als een braaf vrouwtje of een potentiële crimineel :) ).

Als je het riskeert zou ik een goedkope meenemen in je handbagage, als je hem dan moet achterlaten doet dat toch minder pijn.

In plaats van een schaartje (wat ook niet mag) kreeg ik een goeie tip van een vriendin, zo'n doosje tandfloss, daar zit een heel klein mesje aan om de floss af te snijden, dat mocht wel.

groetjes, Evelyn
Back to Top
Nellie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nellie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2011 om 12:50
Op Ravelry zijn hier ook hele gesprekken over terug te vinden,
om op supersafe te gaan gewoon niet doen, maar als je deverhalen leest komt de een er wel mee weg en de andere weer niet. Je leest tips als je bamboenaaldjes tussen je potloden doen ofzo, plastic haaknaalden.
Soms komen de veriligheidsmaatregelen een beetje overdreven over, maar hebben wij alleen de bedoeling lekker te breien of haken in het vliegtuig kan een ander wel heel andere creatieve ideeen hebben met een haaknaald, breinaald of rondbreinaald....,
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2011 om 23:21

dit heb ik ooit ergens gelezen en bewaard:

** En ja, ze bestaan! Volgens een website mag je bamboe haaknaalden gewoon meenemen en kleine schaartjes zijn streng verboden, maar een draadsnijdertje mag wel. Dus sinds vanmiddag ben ik in het trotse bezit van een bamboe haaknaald en een DMC draadsnijder! **

maar ik denk dat het wel volgens willekeur gebeurt als ik jullie reacties lees....het szekere voor het onzekere nemen lijkt me en inderdaad een floss en plastic haaknaald voor in het vliegtuig...jammer dat ze ons haaksters als vlieg - tuig beschouwen hè...;-)))) die draadsnijdertjes zijn te koop in een goeie handwerkzaak of via het net...

Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
Nellie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nellie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Augustus 2011 om 11:49

inderdaad willekeur, helaas,
misschien oonodig om te zeggen, als je toch het risico wil nemen, neem dan niet je dierbaarste haaknaald mee, maar eentje waravan het niet zo'n ramp is als je 'm in moet leveren.

Back to Top
Dansk View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dansk Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Augustus 2011 om 18:29

Dank voor alle tips.

Flos heb ik al bij dus ik heb iets om mee te snijden, goeie tip!!!!

Schaar laat ik thuis.

Ik denk dat ik toch alleen maar een boek meeneem. Vier dagen Parijs zonder haaknaald moet lukken. Het is alleen zo vreemd op pad te gaan zonder mijn haaknaald.

De trein was makkelijker geweest, maar dat was 200 euro duurder per persoon.

Vlieg-tuig geweldig

Annemarie
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns