Kleuren mengen |
Reageer |
Autheur | |
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 04 Augustus 2011 om 20:55 |
Ik had deze tip bij Creaties gegeven:
Als ik iets met strepen in veel kleuren ga maken, knip ik van elke bol een draadje en ga "Kleuren mengen" tot ik de ideale combinatie heb. Dan plak ik die gauw vast met een plakbandje. Je kunt ook twee draadjes aknippen om te kijken of het mooier is het patroon te herhalen of terug te werken tot de eerste kleur. Voor een ruitenpatroon pak ik de viltstiften en ruitjespapier. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
Claire
Hobbyguru Lid sinds: 04 Mei 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3049 |
Post Options
Thanks(0)
|
Zo doe ik dat ook precies zo, heb dan ook een glazen pot met allerlei gekleurde draadjes waarmee je makkelijk een combinatie kan maken.
|
|
Zeg nooit: dat kan ik niet
Maar zeg: ik zal het proberen Dan zul je versteld staan Hoeveel een mens kan leren |
|
by Ieke
Hobbyguru Lid sinds: 09 Februari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2887 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dat is nog eens een goede tip!
@ Claire: nu weet ik gelijk wat ik met m'n pot met draadjes kan doen |
|
Lenie25
Hobbyguru Lid sinds: 01 Februari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4034 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dat is een heel goed idee kan hem meteen toepassen op mijn granny stripe de kleurtjes die ik tot nog toe heb gebruikt staan mij wel aan maar met de laatsten zat ik toch wat te dubben dank je.
|
|
http://spelen-met-kleurige-draadjes.blogspot.nl/ |
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Als je het nog mooier wilt doen, kun je kleine koordjes van 10 cm haken, dan zie je hoe het wolletje er gehaakt uitziet. Maar dat vind ik teveel werk. Ik zit al zo te dubben met die draadjes.
|
|
wat rozengeur. |
|
IngeDeV
Hobbyguru Lid sinds: 20 Januari 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 2507 |
Post Options
Thanks(0)
|
SUPER TIP¨
dank u wel groetjes IngeDeV |
|
IngeDeV
http://ingedev.blogspot.com http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html |
|
hhoekstra
Duizendpoot Lid sinds: 01 Maart 2011 Locatie: Almere Status: Offline Points: 274 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ooit, lang geleden heb ik eens vreselijk staan neuzelen in een breiwinkel omdat ik tussen alle gekleurde bollen de kleurencombinatie maar niet kon kiezen. De verkoopster maakte daar korte metten mee en had een briljante oplossing. Zij pakte alle uiteinden van de draden die binnen in de bol zitten, trok ze iets uit de bol en draaide ze tussen duim en wijsvinder. Het gaf meteen een goede indruk van het resultaat. Ander kleurtje erbij en je ziet het effect veranderen. Ik vond het verbluffend en doe dat eigenlijk nog steeds op die manier. Gewoon de draden draaien. |
|
Hanny
|
|
Magtelt
Post Options
Thanks(0)
|
En als je zit met een pot vol draadjes, kun je daar met soluvlies een mooi "weefsel" van maken. Voor een sjaal of giletje.
|
|
wat rozengeur. |
|
Magtelt
Post Options
Thanks(0)
|
Hijsen.
|
|
wat rozengeur. |
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |