Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenGedragstornis

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
tammie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 6409
Direct Link To This Post Onderwerp: Gedragstornis
    Posted: 23 Oktober 2007 om 13:35

Ik ben een paar jaar geleden getest en ze zeggen dat ik licht zwakbegaafd ben en ik heb bordeline in ontwikkeling (mag pas na je puberteit echt vasgestelt worden, maar de spigoloog van ma zegt wel dat kinderen het kunnen hebben). Bordeline wil zeggen dat je grenzen opzoekt. Ik kan ook heel onvoorspelbaar gedrag hebben en opeens heel boos worden. Ik heb in mijn jeugd ook op veel verschilende scholen gezeten. Toen ik een jaar of 9 was heb ik 2 jaar intern gezeten op het RMPI. Afgelopen jaar is de nascholze dagbehandeling gestopt en daar heb ik heel veel geleerd (bijv met mijn boosheid omgaan en voelen waneer ik even apart moet) Nu zit ik op speciaal onderwijs waar ik elke dag nog meer leer om met me gedrag om te gaan.

Merken jullie iets aan mij dat ik dit heb of dat ik me jonger voor doe dan ik ben door mijn licht zwakbegaafdheid? of kunnen jullie het wel acemteren? Veel in mijn dorp acemteren het niet vandaar dat ik dit even vertel voor als jullie iets raars tegen komen van mij.

http://tammysplace1.blogspot.nl/
http://www.tammysplace.nl/
http://tammie1990.multiply.com
https://www.facebook.com/tamara.denos
http://tammy190.hyves.nl/
http://pinterest.com/tammie1990/
Back to Top
corine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Oktober 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3518
Direct Link To This Post Posted: 23 Oktober 2007 om 13:56
Ik merk niks aan je hoorje bent toch wie je bent Tammie en dat moeten ze maar accepteren toch.
Back to Top
boek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4896
Direct Link To This Post Posted: 23 Oktober 2007 om 14:08
Elk mens is uniek, en we kunnen veel van elkaar leren hoe jong of oud we ook zijn, mensen moeten elkaar een beetje meer respecteren, dan zag de wereld er veel vriendelijker uit, ik vind het moedig van je dat je dit hebt verteld voor mij ben je een kanjer.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23645
Direct Link To This Post Posted: 23 Oktober 2007 om 14:12
Mijn dochter is dyslectisch en we merkten altijd dat ze een paar jaar achterliep op haar leeftijdsgenoten. Daar hielden we gewoon rekening mee. Ze haalde ze vanzelf in. Voor ons ben je een hobbydoosvriendin. Wij kijken niet naar de verschillen tussen ons, maar naar wat ons bindt, de breiwolletjes.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Suzanne.vnh View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 20 Maart 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 299
Direct Link To This Post Posted: 23 Oktober 2007 om 14:41
Ik merk helemaal niets hoor
Helemaal niet mee inzitten, we zijn allemaal wel een beetje raar
Moed staat aan het begin van de d(r)aad, geluk wacht bij de voltooing.
Back to Top
Knutsel View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 17 Oktober 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 85
Direct Link To This Post Posted: 23 Oktober 2007 om 14:44

Nee hoor Tammie, ik merk niks 'anders' aan je. En als dat een keer wel zo is, dan weet ik hoe het komt.  Maar dat je licht zwakbegaafd bent maakt jou jou. Als jij er mee om kan gaan, dan moeten andere mensen dat maar accepteren. En als ze dat niet doen dan is dat hun probleem. Al kan het jou wel een naar gevoel geven. Maar als je daarover kan praten met je familie dan lucht dat denk ik wel weer op.

Mensen moeten minder naar een ander kijken en meer naar zichzelf. Wie is een ander om over jou te oordelen?!

Mijn broer heeft PDDNOS (broertje of zusje van autisme) en dat is pas op zijn 19de vastgesteld. (Hij is nu 25). Het is niet zo dat hij niet aanspreekbaar is, maar je moet wel even zijn aandacht vragen als je wat tegen hem wilt zeggen. Hij zit vaak in zijn eigen wereld. Daar moeten wij ook mee omgaan en dat gaat goed als je weet hoe het 'werkt'.

Ik vind het wel knap van je dat het hebt durven zeggen. Door mij wordt je niet in een hokje gestopt omdat je 'anders' zou zijn. Misschien ben je daardoor wel heel creatief. Dat je een eigen visie hebt op dingen.

Veel succes met je school en het knutselen natuurlijk!

Groetjes Albertine

Wat je niet kan kun je leren ;)
Back to Top
tdv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 10 Oktober 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2171
Direct Link To This Post Posted: 23 Oktober 2007 om 14:44
ik heb ook niks gemerkt aan je meid,vind het wel goed van je dat je er over kunt praten en het hier met ons wil delen. en wat magtelt zegt vind ik echt een hele goeie,wij kijken inderdaad niet naar de mens maar naar de hobby die ons hier samen brengt.
groetjes tine
Back to Top
ziggysnowy View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 01 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 343
Direct Link To This Post Posted: 23 Oktober 2007 om 15:04
Hoi Tammie

Nee, ik heb niet echt iets gemerkt. en zoals anderen ook al schreven, moeten we elkaar respecterne. De een is goed in dit en een ander weer in wat anders. Her is juist fijn van het Forum dat we elkaar kunnen helpen, ongeacht wie je bent.
Het stempel wordt al snel gezet, maar probeer gewoon f=jezelf te zijn. Jammer dat ze het in je omgeving moeilijk vinden. Dus als je je hart wilt luchten kan dat gelukkig hier.

                  Ziggy
Back to Top
breioma View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Mei 2007
Status: Offline
Points: 2303
Direct Link To This Post Posted: 23 Oktober 2007 om 15:07
Hoi Tammy,helemaal niets gemerkt,en al zou dat wel zo zijn ,we accepteren je zoals je bent.Knap dat je het erover hebt,maar voor mij ben je gewoon Tammy die lekker aan het handwerken is.
Back to Top
Teunie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 Oktober 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7299
Direct Link To This Post Posted: 23 Oktober 2007 om 15:57
Ik sluit mij helemaal bij de vorige berichtjes aan voor ons ben je Tammie van de hobbyclub en verder maakt het niet uit
Ook al zou je pimpelpaars met een goudkleurig randje zijn je bent gewoon wie je bent.
Groetjes Teunie
Back to Top
perle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Juli 2006
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1575
Direct Link To This Post Posted: 23 Oktober 2007 om 16:16

Hallo,Tammie!

Als ik dit lees,moet ik zeggen dat ik helemaal niet "anders "merk!

Ik denk dat je heel wat kwaliteiten hebt en dat je er prima in slaagt om uw plaatsje te vinden op de wereld!

Mijn dochtertjes zijn ook "anders" en wat mij opvalt is dat ze héééééélll lief zijn!

Dat valt me bij U ook op!Niet iedereen heeft dezelfde kwaliteiten ,iedereen is verschillend!Bepaalde mensen zullen dingen kunnen die jij niet kan,....maar niet vergeten dat ook JIJ dingen kunt die anderen dan weer niet kunnen !!!!!!!!!!

Waaronder creatief bezig zijn!!!!!!!!!!!!!!

Er is maar één tammie zoals jij en weet ...dat jij de wereld mooier maakt!

We hebben allemaal gaven en fouten en beperkingen,maar niet iedereen ziet die van zichzelf en durf ze ook toe te geven!

Dus Tammie!Goed zo meid!Kop op en borst vooruit!!!!!

Blij U te leren kennen!Veel wolplezier!!!!!!!!!!!!Groetjes,Perle!

Back to Top
breigek View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 20 Juli 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 538
Direct Link To This Post Posted: 23 Oktober 2007 om 16:27

hallo tammie,

doordat je licht zwakbegaafd bent en dus waarschijnlijk niet goed kunt leren, heb je vast op een ander gebied een talent .

mijn jongste zoon heeft een lichte ontwikkelingsachterstand en gaat dus ook naar het speciaal onderwijs. hij is niet zo'n leerder. maar op het gebied van vrachtwagensmerken is hij een genie: hij heeft bv. onderweg allang gezien dat er bv. een daf aankomt, terwijl wij nog twijfelen. dus zo zie je maar ieder persoon is uniek. als je iets niet goed kunt, is er vast wel wat anders waar je wel goed in bent

Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 23 Oktober 2007 om 16:39
Hoi Tammie,

Nee, als je niks gezegd had, had ik het ECHT nergens aan gemerkt. Maar dat is verdorie wel nogal wat zegt, wat je daar allemaal komt vertellen.
Een heel goede vriendin van mij heeft een dochter (nu 13) waar ze al jaaaren problemen mee heeft en diverse perioden in verschillende tehuizen heeft moeten zitten, en eerlijk gezegd denk ik ook bij haar al een tijdje aan borderline, hoewel dat moeilijk te diagnostiseren is bij een dertienjarige, maar alle tekenen wijzen er op. Ik herken ook veel in jou verhaal.
Het is heel erg moeilijk, niet alleen voor het meiske - en voor jouw- zelf, maar zeker ook voor de omgeving, vooral als je daarbij zwakbegaafd bent (is zij ook).
Toch hoop ik dat je uiteindelijk je draai zult kunnen vinden in je leven. Mensen zijn er in soorten en maten, en we hebben ze allemaal nodig.

Zelf heb ik ADD (dat heette vroeger MBD), en mensen die thuis zijn in die materie zullen dat ook al wel aan mij gemerkt hebben (het hak op de takkerige, altijd bezig met 100 dingen maar vergeten ze af te maken, altijd lijstjes maken, altijd dingen vergeten, best lastig.) Maar het is ook de bron van mijn creativiteit en van mijn bereidwilligheid altijd iets voor een ander te doen, en de tomeloze energie die je daarvoor nodig hebt. Met Ritalin zou ik gegarandeerd meer volgens het boekje funtioneren ( en misschien zelfs een opgeruimd huis hebben), maar ik  zie daar helemaal niks in. Ik ben goed zoals ik ben, en geloof niet zo in een 'Brave New World" waarin alle mensen klakkeloos de zelfde regeltjes volgen.

Wees maar lekker jezelf, en leer in je eigen tempo rekening te houden met anderen en je grenzen te ontdekken zonder ze voortdurend te overschrijden. Daar ga je het moeilijk genoeg mee hebben, maar je bent goed zoals je bent

Veel sterkte, en veel liefs.
Marleen.
A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
webcat View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 19 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 92
Direct Link To This Post Posted: 23 Oktober 2007 om 16:39

Als je wilt "praten" met andere borderliners heb ik een vertrouwd adresje voor je (forum).

Als je dat wilt stuur me dan even een pbtje.

Groet, Willeke.-

Houdt moed, het komt nooit meer goed.
Back to Top
geesje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 December 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5399
Direct Link To This Post Posted: 23 Oktober 2007 om 16:55
   ..........Tammie, wat knap van je om het  zo op deze manier te vertellen, en nee ik heb niets gemerkt,,,,,,,,,,,,,,ik let dan ook alleen maar op als er weer iets moois is gemaakt..............en hoop nog altijd iets bij te leren........wat al een paar keer gebeurd is ................dus veel plezier met alle verschillende hobby's .         
groetjes geesje
Back to Top
BreienHaken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 28 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2485
Direct Link To This Post Posted: 23 Oktober 2007 om 16:59
ik merk wel wat "anders" aan je: namelijk je bent superlief en eerlijk!
Back to Top
Hil7 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 28 Juli 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 184
Direct Link To This Post Posted: 23 Oktober 2007 om 17:21

Hallo Tammie,

Goed van je dat je het bespreekbaar maakt.

Dat vind ik echt tof van je en nee ik heb niets gemerkt, alleen dat je een lieverd bent.

Sterkte en een lieve groet van Hil

Hil7
Back to Top
miep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru



Lid sinds: 17 Mei 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3972
Direct Link To This Post Posted: 23 Oktober 2007 om 17:32
Hoi Tammie, bij mij geldt hetzelfde, ik heb geen "andere" dingen opgemerkt, behalve dat je een gezellige hobbydoos bent. Voor de rest sluit ik me aan bij het andere en hoop dat we nog lang van je mogen genieten op het forum.
Back to Top
smurfje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 12 Januari 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 376
Direct Link To This Post Posted: 23 Oktober 2007 om 17:35

Heeee Tammie....je bent wie je bent en ik denk een heeeeeeeel lieve meid  dus maak je maar geen zorgen hoor!!!!!!!

Nog veel knutselplezier!!!!!

Ik wens jullie vandaag veel glimlachjes toe!!! "Beary" big hugs van Smurfje
Back to Top
huppel View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 11 Oktober 2006
Locatie: Germany
Status: Offline
Points: 350
Direct Link To This Post Posted: 23 Oktober 2007 om 17:41

Hallo Tammy

Soms vraag ik me af, wat licht zwakbegaafd is. Je hebt mensen, die in de theorie goed zijn en mensen, die in de praktijk goed zijn. IK ben ook niet zo een "leerder", maar wel een doener. En toch ben ik 30 jaar verpleegkundige geweest.

Van je boosheid merken we natuurlijk niet zo veel, omdat we je niet persoonlijk zien.

En mensen, die je niet accepteren zoals je bent, met die mensen heb je niets te maken.

Ik heb een huidziekte, waarmee ik als kind veel mee werd gepest. En degene die het gemeenste was, heeft nu dezelfde ziekte. Misschie gemeen, maar in stilte lach ik erom.

Dus hoofd omhoog en gewoon doorgaan met leven en gelukkig zijn .

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.375 seconden.
Lang Yarns