Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Action pom pom breigaren

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
mimisa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2089
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mimisa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Action pom pom breigaren
    Posted: 19 Augustus 2011 om 09:54
Volgende week bij de action:




voor maar € 0,89



De aarde is rond en wat 't einde van de wereld lijkt is misschien wel het begin
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23646
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Augustus 2011 om 10:42
Ha, weer een reden om volgende week de stad in te gaan. Ik hoop dat ze witte hebben.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Augustus 2011 om 10:56
Ik heb nog bolletjes-garen liggen (niet van de Action), waar ik nog niks mee gekund heb tot nu aan toe. Ik weet niet hoe ik ermee om moet gaan. Heeft iemand hier een idee voor?
Back to Top
vikike View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 05 Mei 2011
Status: Offline
Points: 1402
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer vikike Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Augustus 2011 om 11:01

heb het ook al zien liggen, wilde een sjaal maken maar weet niet goed hoe hier mee te beginnen, ik kan enkel maar haken

heeft iemand hier een soort patroon voor



Back to Top
mimisa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2089
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mimisa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Augustus 2011 om 11:30
Ik ben ook  benieuwd hoe je met dit garen kunt werken. Ik vind het zo'n leuk garen.


De aarde is rond en wat 't einde van de wereld lijkt is misschien wel het begin
Back to Top
vallery View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 18 Augustus 2011
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer vallery Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Augustus 2011 om 12:07
Ik heb deze wol een tijdje geleden gekocht ze hadden toen
ook zwarte en witte.
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Augustus 2011 om 12:12
Je wikkelt de draad een aantal keer om je breinaald heen en dan brei je steeds 1 of 2 steken tussen de bolletjes. Wil je het strak dan 2, lekker los dan 1.
Normaal opzetten dat kan met dit garen niet.
Voor haken? Geen idee.
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Augustus 2011 om 15:21
ik heb nog een bol wit liggen. Weet eigenlijk niet wat ik
er mee moet...

Heb wel roze nodig voor een poedel die ik ooit wil gaan
maken... Met de nadruk op ooit...
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Augustus 2011 om 18:27

Dames haakpatroon als volgt:

Haak 1 losse, * sla 3 bolletjes over, haak 2 lossen *, herhaal wat tussen de ** staat tot je garen er mee op houdt
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
ladyken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Juli 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1367
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ladyken Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Augustus 2011 om 18:41
hoi jips

bij ons in belgie ook de pompom-wol volgende week in de
rekken van de action maar deze keer ga ik passen
heb nog meer als genoeg wol liggen van de wibra voor
omslag doeken mijn nr 3 was bijna af dat dacht ik toch
kwam hij juist tot over mijn boezem.

dus langer maken en er is nog wol dat op me wacht

10b wit voor een meebreideken
10 zwart
10 lila gemeleert
12 lichtblauw
8 gemeleert wit blauw
7 zwart blauw gemeleert
7 zwart wit gemeleert en nog 10 lila alles van de wibra
dus nog genoeg wol
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Augustus 2011 om 19:20
Originally posted by Jips Jips wrote:

Dames haakpatroon als volgt:

Haak 1 losse, * sla 3 bolletjes over, haak 2 lossen *, herhaal wat tussen de ** staat tot je garen er mee op houdt

Dames haakpatroon? Dames-wat-haakpatroon dan? Als ik dit doe heb ik alleen maar een ketting lossen .

Back to Top
IngeDeV View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 20 Januari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2507
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer IngeDeV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Augustus 2011 om 19:57
Hoi Ieke,
Is het een grote poedel die je in het bezit hebt?
Ik ben een poedel liefhebber,zoals je kan zien op mijn www.
Groetjes IngeDeV
IngeDeV

http://ingedev.blogspot.com

http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html



Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Augustus 2011 om 20:59

ik heb met Action pompommekesgaren de paarse sjaal gehaakt en met een duurdere, Rialda van Schachenmayr de andere, leutig om te zien, nog leutiger om te maken/haken maar je hebt wel ruzie met die dingen als je ze weer van je nek wilt doen, steeds i.d. knoop en 'k raak ze a.d. spreekwoordelijke straatstenen niet kwijt, misschien v.d. winter weer want dekoratief zijn ze om je nekkie!!!   

Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2011 om 09:16
Originally posted by carlaevelien carlaevelien wrote:

Originally posted by Jips Jips wrote:

Dames haakpatroon als volgt:

Haak 1 losse, * sla 3 bolletjes over, haak 2 lossen *, herhaal wat tussen de ** staat tot je garen er mee op houdt

Dames haakpatroon? Dames-wat-haakpatroon dan? Als ik dit doe heb ik alleen maar een ketting lossen .

Kijk maar even naar de foto's van NL Dutchy. Zij heeft ze ook zo gemaakt. Het is feitelijk een ketting lossen met telkens grote lussen bolletjes

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2011 om 09:19
Originally posted by nldutchy nldutchy wrote:

ik heb met Action pompommekesgaren de paarse sjaal gehaakt en met een duurdere, Rialda van Schachenmayr de andere, leutig om te zien, nog leutiger om te maken/haken maar je hebt wel ruzie met die dingen als je ze weer van je nek wilt doen, steeds i.d. knoop en 'k raak ze a.d. spreekwoordelijke straatstenen niet kwijt, misschien v.d. winter weer want dekoratief zijn ze om je nekkie!!!

Mooi Marlène!  
Maar hoe komt er zo'n verschil in dikte tussen de paarse van Action en de andere wol? Heb je voor de Action sjaal een andere haakmethode gebruikt?

Ik ga er een aantal maken voor de november verkoop. Het is zo gepiept qua haakwerk en het geeft zo'n super effect. Maar dit keer maak ik er ook voor mezelf hoor voor de winter! Want ik schiet er dan altijd weer bij in

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2011 om 10:12
@ Inge: ik heb geen poedel, ik wil er eentje haken... Ik heb wel een hond: een Hollandse herder... Op m'n www staan er wel ergens foto's van het hondenbeest...

Mijn zusjes hebben vorig jaar zo'n bol bolletjeswol losgehaald en in de kerstboom gelegd... Met een jonge hond in huis wilde m'n moeder niet haar kostbare slingers en ballen er in hangen. Zag er best leuk uit...
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23646
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2011 om 17:50
Naast een van onze Actions is een Lidl. Met Mexicaanse en Marokkaanse week. Dus ik zeg tegen Ton dat we maandag naar de Action en Lidl gaan. Vraagt ie "Weten ze dat al?" Nastuurlijk weten ze dat al, ze sturen me die folders toch niet voor niks?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2011 om 23:50
Oh Magtelt, jullie 2kes zijn onbetaalbaar, wat een humor ;-))) En Jips....ik heb voor de Action dezelfde methode gebruikt, vraag me niet welke maar ik denk dezelfde als jij tikt maar de Schachenmayr is veel fijner van draad, mooier ook maar een stuk duurder....is een werkje van nix....je kunt er ook gewoon een ketting voor om je nek van maken, heel dekoratief!
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
Creajann View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 23 Juli 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 83
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Creajann Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2011 om 09:01

Op you tube een filmpje gevonden over dit garen,

misschien hebben jullie hier iets aan

Liefs Jann

http://youtu.be/5yB9TsmGUd0

Als je bij you tube bij zoeken "pompon yarn" typt komen er nog meer

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14063
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2011 om 09:01

Basispatroon pompongaren breien

De draad wordt met de verbindingsdraad (draad tussen de pompons) in lussen om de naald gelegd.Vervolgens brei je met de verbindingsdraad in heen- en teruggaande nld. recht. Na 3-4 nld. zie je dat de pompon steeds op de betreffende plaats tussen de steken gaat liggen. Ook de kantsteek steeds recht breien. Aan de uiteinden 10 franjes knopen. Hiervoor draadjes met ieder 4 pompons knippen. Ik heb verleden jaar sjaals gebreid op nld 6 en 10 steken opgezet. Ik had een foldertje van Lana Grossa daarop stond de werkwijze uitgelegd.Je kunt ook een poncho maken. 16 st. op nld.8 en 150 cm breien. die aan elkaar naaien, even zelf uitzoeken, is moeilijk uit te leggen (dat heeft laatst iemand heel duidelijk uitgelegd) franjes eraan zoals boven beschreven en klaar.

Succes, Lida 

 

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.437 seconden.
Lang Yarns