Mutsen breien zonder rondbreinaald? |
Reageer |
Autheur | |
Eveline
Newbie Lid sinds: 25 Oktober 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1 |
Onderwerp: Mutsen breien zonder rondbreinaald? Posted: 25 Oktober 2007 om 08:43 |
Hallo Allemaal,
Weet iemand of er een patroon bestaat voor een muts die niet op een rondbreinaald gebreid wordt? Ik wil namelijk met kinderen mutsen gaan breien in de handwerkles. Of heeft iemand een ander idee om een muts te maken? Tips zijn van harte welkom! Groeten Eveline. |
|
tdv
Hobbyguru Lid sinds: 10 Oktober 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2171 |
Posted: 25 Oktober 2007 om 09:21 |
hallo evaline ik heb net mutsen gebreid op twee naalden dus ze zijn er wel hoor. kijk eens op deze site http://www.garnstudio.com/lang/nl/kategori_oversikt.php en hier staat ook nog een muts en sjaal en wanten http://www.breikraam.nl/breipatronen/breipatroon-peutersjaal .pdf misschien is het leuk dat je je nog even voorsteld zodat we ook even weten wie je bent. groet tine |
|
groetjes tine
|
|
Suzanne.vnh
Duizendpoot Lid sinds: 20 Maart 2007 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 299 |
Posted: 25 Oktober 2007 om 14:02 |
Een muts hoef je helemaal niet te doen met rondbreinaalden (zie die rondbreinaalden zelf nooit zitten) mijn eerste breiproject was deze muts,
Als je het patroon wil stuur dan pm met je e-mailadres groetjes suz. |
|
Moed staat aan het begin van de d(r)aad, geluk wacht bij de voltooing.
|
|
L33ntje
Hobbyguru Lid sinds: 15 Juni 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2043 |
Posted: 25 Oktober 2007 om 16:02 |
He, deze vraag ben ik van de week op de Breikraam ook tegengekomen. Even kijken of ik mijn antwoord nog kan vinden....
Met dikke wol op dikke pennen zijn ze zo klaar. Ideaal is natuurlijk als ze boordsteek kunnen breien, maar als je echt op pen 7 of hoger werkt, is het in ribbels ook rekbaar genoeg. Je zou dan zelfs de muts dwars kunnen laten breien (dus van middenachternaad naar middenachternaad) |
|
A clean house is a sign of a wasted life
|
|
ziggysnowy
Duizendpoot Lid sinds: 01 September 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 343 |
Posted: 25 Oktober 2007 om 16:57 |
Hallo evelien
De Knifty Knitter is hiervoor, dat is breien zonder naalden. Ik hrb het zrlf nog nooit gedaan. Misschien heeft iemand hiermee ervaring. Er is een onderwerp over Ziggy |
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |