Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

spiraalhaken

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
rittepetit View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rittepetit Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: spiraalhaken
    Posted: 31 Augustus 2011 om 11:09

bij spiraalhaken loopt de markeerdraad schuin naar boven, en de steken lopen dus ook schuin

dit is wel vervelend als met met verschillende kleuren haakt,

is dat niet op te vangen door bvb. per rij een steek verder te haken, of komt het patroon dan niet overeen?

heb het gestest maar ik krijg dan meer steken

heeft iemand een oplossing

Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Augustus 2011 om 11:16
Je kunt, in plaats van in spiralen te haken, elke ronde afsluiten met een halve vaste, dan 1 losse haken en in de volgende steek verder gaan. Let er wel op dat je bij de volgende ronde NIET in die losse haakt, want dan krijg je inderdaad steeds meer steken.
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rittepetit Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Augustus 2011 om 11:52

bedankt Carla

dat ga ik even uittesten

Back to Top
MaaikeA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MaaikeA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Augustus 2011 om 12:20
Ik doe vaak in de eerste steek een veiligheidsspeld, die telekns verplaatsen.
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rittepetit Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Augustus 2011 om 13:23
Ja Maaike, maar die speld gaat dan toch ook schuin mee omhoog
Back to Top
geesje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer geesje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Augustus 2011 om 13:26

..ik ga 1 toer ervoor sluiten met hv.1 losse

de vlgende toer de kleurwisseling......

dan weer gewoon spiraal   ..enz.

dit gaat natuurlijk als je meerdere toeren moet gaan haken

is het elke toer een andere kleur dan doe ik geen spiraal haken

groetjes geesje
Back to Top
MaaikeA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MaaikeA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Augustus 2011 om 13:34
Originally posted by rittepetit rittepetit wrote:

bedankt Carla

dat ga ik even uittesten

Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rittepetit Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 September 2011 om 09:56

Geesje

als ik je goed versta,  dan sluit je de toer voor de kleurwisseling met een halve vaste en dan met de nieuwe kleur 1 losse, en dan spiraalhaken tot de volgende kleurwissel , maar als je dan 5 toeren verder bent, dan komen de kleuren toch niet boven elkaar

Back to Top
geesje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer geesje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 September 2011 om 12:17

NIET DIRECT VOOR DE KLEURWISSELING ..............,,,,,,,,,MAAR EEN TOER EERDER............   

kijk....daarom leg ik iets meestal nooit  uit.........vind het erg moeilijk om het op "papier " uit te leggen....

maar ik ben toevallig met zoiets bezig en dacht ik  dat het dan makkelijker uit te leggen was.......

....SORRY  ik hoop dat er iemand komt die het beter uit kan leggen

groetjes geesje
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rittepetit Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 September 2011 om 12:36

AHHHHHHHH, nu snap ik het

ik ben een hondjes aan het haken zoals in mijn handtekening, en de kleuren op zijn  hoofdje  liepen schuin , ga het zoals jij het zegt testen

toch bedankt

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.766 seconden.
Lang Yarns