Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

patroon vergroten

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Oktoberfee View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Oktoberfee Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: patroon vergroten
    Posted: 11 September 2011 om 13:41

Ik heb op internet leuke patroontjes gezien voor jonge meiden. Aangezien ik volgende maand nog maar 22 wordt, hé :-p
Maar nu zit ik met het probleem dat ik wat zwaarder ben en die patroontjes net een maat te klein zijn. Weet er iemand hoe je een patroontje van 46/48 een maatje kan vergroten zonder dat het lelijk of te wijd wordt?

Moet ik het helemaal opnieuw gaan tekenen? De patronen voor dames met grote maten vind ik echt niet mooi!

Ik hoor het graag als iemand een oplossing heeft.

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 September 2011 om 14:16

het is lang geleden maar ik kan me nog herinneren dat je een patroon vergroot door het bestaande patroon in 4 delen te knippen en dan de delen uit elkaar te leggen dus een deel een stukje naar links het andere naar rechts en ook zo naar boven en beneden .

Je krijgt dan een soort kruis tussen je patroondelen .

Maar nogmaals het is lang geleden en misschien zijn er andere oplossingen voor gekomen

Back to Top
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Oktoberfee Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 September 2011 om 14:39
Dat is om te naaien, Mutti. Ik zou graag een oplossing hebben om te breien :-)
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 September 2011 om 14:45
Meestal zijn die patronen voor meer maten, je kijkt dan wat de verschillen zijn in aantallen steken voor de breedte en dat is dan een vast getal. Dat tel je er nog één of twee keer bij op. Een patroon voor maat 34/36 alleen is niet makkelijk te vergroten, maar als er 38/40 en 42/44 bij staat, moet het te doen zijn. Ben je ook lang, dan tel je er ook het verschil in centimeters bij op.

Het zelfde geldt voor haakpatronen. Ik zou wél een proeflapje maken, aks ik jou was, dat kun je later dubbelslaan als telefoonhoesje.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 September 2011 om 14:49
sorry
Back to Top
Naemi View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Naemi Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 September 2011 om 15:08
Of je neemt een iets dikkere draad en breinaalden dan aangegeven.  En idd dan met een proeflapje kijken of het patroon voldoende groter wordt voor jouw maat.
geordende mensen zijn gewoon te lui om naar dingen te zoeken
Back to Top
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Oktoberfee Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 September 2011 om 15:32

@mutti: Geen probleem hoor :-p

Magtelt en Naemi: Bedankt dames, jullie hebben me echt goed geholpen! Het zal nog niet voor meteen zijn dat ik de dingen ga kunnen maken, maar ik ben heel blij, zo kan ik altijd al een beetje hopen ;-)
Eerst de andere dingen afwerken, anders krijg je zo'n stapel waar je niet overheen kan kijken.

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.313 seconden.
Lang Yarns