Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

gezichtjes haken

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
vlijtig liesje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer vlijtig liesje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: gezichtjes haken
    Posted: 18 September 2011 om 13:22
Hallo allemaal
Kunnen jullie mij vertellen welk merk en kleur of soort wol
of katoen jullie gebruiken om gezichtjes en handjes te
haken Ik kan maar niet de juiste kleur of dikte vinden
Vooral om straks weer dingen voor kerst te haken zoals
kerstman hoop ik dat iemand mij kan helpen de juiste soort
en kleur te vinden
Vast heel erg bedankt
groetjes vlijtig liesje
vlijtig liesje 4961
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 September 2011 om 13:26
Scheepjes heeft wel iets wat in de buurt komt...

Zal even richting wolvoorraad rennen...

Gevonden:

Scheepjeswol Cotton 8 - 606 02 - 50 gram - ca 170 m (ik kocht het bij de breigarengigant in Hardenberg voor 1,50 euro per bolletje)

Niet helemaal katoen:
Balans (50% katoen/50% acryl (vandaar de naam )) Is iets rozer dan bovenstaande, bovenstaande is best bleekjes...
ca 50 gram - 125m ; color 120, partij 04
Ook gekocht bij de breigarengigant voor 1,50 euro per bolletje
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 September 2011 om 13:27
Bij de zeeman hebben ze al even een hele lichte roze kleur van royal. Als je een blanke pop wil maken is die kleur zeer geschikt. Wel is dit acryl, haaknaald 3,5 als je een amigurumi wil maken.

Wil je katoen gebruiken dan kan je het beste, denk ik, kiezen voor Phildar of Catania, haaknaald 2,5 of 3.
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 September 2011 om 14:54

Ik gebruik over het algemeen roze of beige, allebei van de Wibra.

Back to Top
sjaak View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sjaak Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 September 2011 om 19:17
Catania,licht roze(huidkleur)
[IMG]http://i1125.photobucket.com/albums/l587/gif-mania/album19/x_8941aa5.gif">
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 September 2011 om 22:31
Bij de Wibra hebben ze ook een crème kleur die je goed voor gezichtjes kunt gebruiken, het is net geen wit. Maar voor een kerstman lijkt me dat minder geschikt, gezien z'n witte baard. Dat steekt dan te weinig af.
Back to Top
ChantaltJH View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ChantaltJH Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 September 2011 om 12:47

Ik gebruik haakkatoen van katia capri

maar de roze is te roze en de creme te bleek voor gezichtjes...... oplossing???? de etui van mijn dochter.....

ik haak met creme en kleur met en potlood ( of lichte stift heeeeeeeel voorzichtig) de wangen een beetje roze en bij de kerstman ook zijn neus.... tsja wie niet sterk is ( of de juiste kleur heeft) moet slim zijn

groetjes Chantal

Wil je iets van mij???? Stuur een email naar mijn hotmail met je vraag dan komt het echt wel goed!!!!
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 September 2011 om 13:43
Das uberhaupt wel een goed plan om wat meer kleur aan je poppen te geven! Dat ik daar nooit eerder aan gedacht heb...

Haak nu trouwens nog met huidskleurig katoen uit de oude doos... Zit niet op mooie bollen, maar op een soort van strengen... Etiketten zijn weg... komt uit de voorraad bij oma, tante en uit de erfenis van andere oma... ach, het werkt en daar gaat het om...
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 September 2011 om 23:07
Huidskleurig garen is so wie so heel moeilijk te vinden. Wibra had  vaan Ella (vond ik) precies de goeie kleur, maar die is nergens meer verkrijgbaar 
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
IngeDeV View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer IngeDeV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 September 2011 om 19:17
Originally posted by Leonie_y Leonie_y wrote:

Huidskleurig garen is so wie so heel moeilijk te vinden.
Wibra had  vaan Ella (vond ik) precies de goeie kleur, maar die is nergens
meer verkrijgbaar 

IK denk dat je ook in de mississip3 van Katia die kleur kan vinden.
Groetjes INgeDeV
IngeDeV

http://ingedev.blogspot.com

http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns