Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Cursus patchwork & quilten

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Cursus patchwork & quilten
    Posted: 20 September 2011 om 15:31
Hej allemaal!

Bij de volksuniversiteit in Almere had ik me eerst opgegeven voor een cursus Latijn voor beginners. Afgelopen week kreeg ik bericht dat de cursus helaas niet doorging vanwege te weinig deelnemers. Daarna ben ik het hele cursusaanbod nog eens gaan doorsnuffelen en kwam op het idee om me op te geven voor de cursus "Patchwork & Quilten" voor beginners. Op 3 oktober is de eerste les. De cursus bestaat uit 6 lessen verdeeld tussen oktober en januari. Vroeger op de middelbare school heb ik wat beginselen van patchwork gehad, maar het lijkt me leuk om het eens wat uit te breiden. Handige manier om allerlei restanten lapjes op een leuke manier tot hun recht te laten komen.

Groetjes,
Kamilla 
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 September 2011 om 20:03

Wel wat anders dan Latijn maar wel heel leuk .

Ga je het met de hand doen of met de machine ???

Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 September 2011 om 20:14
Ha-ha, inderdaad heel wat anders.

Ik neem aan dat het naaiwerk wat die lessen betreft met de hand gebeurt. Er moeten naalden, spelden, garen en allerlei benodigdheden meegenomen worden die me niet bepaald aan een machine doen denken. Maar mijn naaimachine is mijn trouwe kameraad dus als er machinaal gewerkt moet worden, is dat geen probleem voor mij. 
Back to Top
Marie-Jozé View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marie-Jozé Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 September 2011 om 20:56
Quilten en patchwork is heel leuk om te doen, maar pas op  het is erg verslavend. Ik ben een van die verslaafde
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 September 2011 om 22:04
Dus jij hebt al ervaring met deze technieken, Marie-Jozé? Leuk. Op mijn 15de heb ik op school ooit een pianoloper gemaakt met patchworkmotiefjes erop genaaid met de hand.

Met patchwork kan ik me voorstellen dat je dat ook op kleding aan kan brengen als decoratie. Met quilten heb ik daar nog geen idee van. 

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 September 2011 om 22:25

patchwork en Quilten horen bij elkaar .

Patchw is het aan elkaar naaien van de lapjes .Quilten is het doorpitten of rijgen op een decoratieve manier . Meestal wordt dit gebruikt om het op de ondergrond te bevestigen . Denk daarbij aan de doorgestikte dekens van vroeger

Back to Top
marjolein2202 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marjolein2202 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 September 2011 om 22:59

Patchwork is vast veel leuker dan Latijn

Ik heb er examen in gedaan dus ik kan t weten...in Latijn dan he, niet in patchwork hihi

Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 September 2011 om 23:49
Als je prestatiegericht naar een examen toe moet werken (maakt niet uit welk vak) dan gaat er meestal wel wat spontaniteit en plezier verloren. Dat geldt ook voor creatieve vakken. In de hobbysfeer is alles altijd leuker. 

Bedankt voor de uitleg van het quilten. Het lijkt me (denkend aan doorgestikte dekens) goed mogelijk om met deze techniek bijvoorbeeld een ochtendjas maken. 
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 September 2011 om 08:45

jahoor als je zoveel moed hebt kan je er best een ochtendjas van maken .

Heb je er twee keer warmte van 1x bij het doorpitten en later bij het dragen .

veel plezier met je cursus .

Laat maar weten hoe het gaat en wat je project is

Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 September 2011 om 10:57
De keuze was voor mij ook makkelijk! Heb al veel ge-quilt en ge-patchworked. Heerlijk werk! Succes!
Back to Top
Lenie25 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lenie25 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 September 2011 om 11:18
Lijkt me heel leuk om te leren. veel plezier met de cursus

http://spelen-met-kleurige-draadjes.blogspot.nl/
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 September 2011 om 12:00
Leuk toch, patchwork, dat Latijn komt wel. Onze bieb heeft daar ieder jaar cursussen in voor beginners en gevorderden. Teleac heeft er ook eens een cursus over gegeven, ik weet niet of die op DVD is verschenen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 September 2011 om 13:33
Bedankt voor jullie enthousiasme!  Het gaat ongetwijfeld een kleurrijk geheeltje worden met het patchwork. Het Latijn komt inderdaad nog wel een keertje.

@ Magtelt: heeft Teleac een cursus Latijn?
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 September 2011 om 13:51

kijk eens bij kox cursus latijn .Als die nog bestaat . Wordt gesponsord door de theologische universiteit in kampen .

Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 September 2011 om 16:41
Ik ga zeker verder kijken voor het Latijn maar ik hou het dit seizoen dan bij patchwork. Vooral omdat ik ook nog met een andere cursus bezig ben. Maar een schriftelijke cursus vanaf januari zou heel goed kunnen.  
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 September 2011 om 18:32
Dat was al een tijd geleden, die Latijnse cursus van Teleac, maar je weet maar nooit of ze het materiaal bewaard hebben op video of DVD. Ze hebben ook Naaicursussen en Handwerkcursussen gehad. Jammer genoeg hoor je daar nooit meer iets over. Je vindt het cursusmateriaal geregeld in kringloopwinkels en op Marktplaats. Dat zijn toch dingen die niet verouderen. Er komt hoogstens nieuws bij.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 September 2011 om 18:54

wat leuk zeg een cursus patchwork en quilten

ik wil dat al zolang leren

toen ik een jaar of 15 was heeft een vriendin van een tante me het een en ander laten zien maar ik zou best nog eens op cursus willen

Chris

zoveel idee�n zo weinig tijd
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 September 2011 om 20:21

Het klinkt wel heel leuk inderdaad. Bijzonder om dat eens te leren. Sommige mensen kunnen zulke bijzondere dingen maken. Daar blijf je naar kijken. En dat blijf je bewonderen. 

@ Mutti: heb ik ook eens geleerd wat het verschil tussen patchwork en quilten is. Bedankt 

Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
Marie-Jozé View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marie-Jozé Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 September 2011 om 07:59
Kamilia kijk eens op mijn blog daar zie je wat ik zoal gemaakt heb.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.531 seconden.
Lang Yarns