Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

help

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
jenny1960 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer jenny1960 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: help
    Posted: 23 September 2011 om 18:45
Ik moet 1steek gedraaid recht uit het dwarsdraadje meerderen
hoe moet ik dat doen?
Groetjes jenny
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 September 2011 om 19:51
Het draadje met de rechterpen oppakken en op de linkernaald overnemen. Gedraaid recht betekent dat je net even anders insteekt dan gewoon recht.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
jenny1960 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer jenny1960 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 September 2011 om 20:00
Bedankt en wat betekent na resp?
Ik heb het gegoogeld maar ik kan het niet vinden.
Ik moet gewoon in elke rechtse naald 4steken meerderen en elke
averechtse naald 2st meerderen
maar het staat er altijd zo moeilijk.
er staat na resp voor de kantsteek telkens 1steek gedraaid re uit het
dwarsdraadje meerderen voor en na de middelste st telkens 1omslag
maken
teruggaande nld na resp voor de kantsteek telkens 1omslag maken.
ik begrijp het patroon niet. Kan iemand het simpel uitleggen?
groetjes jenny
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 September 2011 om 21:28

volgens mij is dat gewoon respectievelijk en heeft dat verder niets met een breiterm te maken .

Of iemand anders moet een ander idee hebben .

Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 September 2011 om 09:08
Ja, volgens mij ook 'na respectievelijk'. Lastig he, dat ze dan ook dat soort woorden nog af gaan korten. Ik kan ook altijd vreselijk in de war raken van patronen.

Snap je het dan wel? Als je aan de rechtse naalden 4 steken moet meerderen, moet je dat blijkbaar zo doen: kantsteek, gedraaide steek opnemen, doorbreien tot de middelste steek, omslaan, middelste steek breien, omslaan, doorbreien tot de kantsteek, gedraaide steek opnemen, kantsteek.

En dan in de averechtse naalden meerder je alleen aan de uiteinden (2 steken per naald), dus dan krijg je: kantsteek, omslaan, doorbreien tot de kantsteek, omslaan, kantsteek.

Ik hoop dat ik het zo wat duidelijker heb gemaakt!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 September 2011 om 09:30
Jammer dat er geen algemene breitaal is, iedereen maakt eigen afkortingen, werkt met hoofdletters of juist niet, en met eigen symbolen. Het beste is om de bladzij met uitleg van afkortingen en symbolen te kopiëren en in het boekje te leggen.

wat rozengeur.
Back to Top
jenny1960 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer jenny1960 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 September 2011 om 09:35
Dames bedankt,ik wil zo graag een omslagsjaal maken,maar kom
elke keer in de problemen met patronen,ik moet het gewoon zien
doen.
Groetjes jenny
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 September 2011 om 09:43
Maar een gewone rechte kan ook heel goed, wij hebben een tijdje terug een topic gehad met 5 gehaakte en een gebreide omslagdoek. De gebreide is gewoon recht, veel breder en langer dan een das, heerlijk om in weg te kruipen. Je hoeft er geen moeilijk patroon voor te kiezen, met gemêleerde wol komt er vanzelf tekening in.
En je kunt boordsteek breien of blokken maken van 10 steken bij 12 naalden om en om recht en averecht, dan moet je een veelvoud van 10 steken opzetten.

Dat meerderen en minderen en andere foefjes kun je beter op proeflapjes uitproberen en hier veel vragen stellen, dan ben je snel volleerd. En van de proeflapjes maak je later een poppendeken.

wat rozengeur.
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 September 2011 om 12:52
Haha, ik heb zelf vaak geen geduld voor dat soort proeflapjes, nu wel iets meer dan vroeger, maar ik heb echt met vallen en opstaan leren breien, bijvoorbeeld doordat mijn allereerste echte project een tas met kabels was, terwijl ik eigenlijk nog niet eens averecht kon breien ;)

Hoewel ik het vest dat ik binnenkort wil gaan maken wel een beetje aan het voorbereiden ben, ik heb het opengewerkte patroon zowaar al uitgeprobeerd en ik zal ook heus de uiteindelijke wol testen. Het is dan ook een Engelstalig patroon dat er vrij ingewikkeld uitziet...

Ik wil alleen maar even zeggen dat het ook juist een leuke uitdaging kan zijn om iets te proberen wat eigenlijk nog nét iets te moeilijk voor je is :)

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 September 2011 om 13:31

jenny je lijkt m,n dochter wel .

Ze kan het wel maar ze wil  zo graag dat ik het haar eerst laat zien .

Ik geloof dat de meeste van ons wel visueel ingesteld zijn .

En dat ongelukkige beschreven komt meestal omdat het vertaalde patronen zijn . En de vertaler/ster heeft totaal geen verstand van breien en vertaalt dus letterlijk wat er staat .

Succes

Back to Top
rittepetit View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rittepetit Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 September 2011 om 14:28

http://www.encyclo.nl/begrip/respectievelijk

hier enkele betekenissen van respectievelijk

Back to Top
jenny1960 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer jenny1960 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 September 2011 om 18:31

ik heb een vraag

ik wil graag een omslagsjaal op grove pennen 5,6,7

weet iemand een patroon uit zn haar/zijn hoofd

heeeeeeeeeeel simpel graag

oh ik hoop het zo ik wil jullie ook graag wat laten zien maar tot nog toe heb ik niets

groetjes jenny

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 September 2011 om 19:44
Ik dacht dat Jips bij Tips en trucs een dwarsgebreide eenvoudige sjaal heeft neergezet.Als je een driehoek wilt zul je wel moeten minderen of meerderen.

Maar als je een rechte met een uitdaging wilt maken kun je er één in averechte tricot breien met twee strepen van 4 pennen recht en die om de 8 naalden kabelen. Dat wil zeggen dat je dan twee steken op een hulpnaald (cocktailprikker) neemt en vóór het werk (dus aan jouw kant) houdt, de twee andere rechte steken breit, en dan de steken van de hulpnaald.

Bijvoorbeeld in het midden die twee kabels van 4 steken met 8 averecht ertussen en links en rechts nog een aantal steken ook in averecht. Nietbreiers zullen versteld staan van die kabels.

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.500 seconden.
Lang Yarns