wie heeft er soms................... |
Reageer ![]() |
Autheur | |
De Bezige Bij ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 16 Januari 2010 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 789 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 24 September 2011 om 08:36 |
Een vraagje,wie heeft er soms al één van de tasjes gemaakt uit het boek Cute critter purse to crochet?En heeft soms de pagina 22 voor mij? Ik wilde beginnen aan de body te haken ,maar begrijp niet goed de eerste rang.Er staat het volgende
2 Sc in second ch from hook,sc in each ch across to last ch,3sc in last ch,working in free loops of beginning ch(fig 3b,page 22) sc in next 10 chs and in same st as first sc totaal 26 sc dus ik vertaal 13 losse opzetten 2 hv in de eerste losse vanaf de haaknaald,hv in elke losse,behalve in de laatste losse ,3 hv. en dan vernomen ze weer een hv in de volgende 10 losse en in dezelfde steek als de eerste hv,hoe kom je aan die 10 extra losse;ik kom maar aan 15 steken en geen 26 voor de eerste rang.Kan mij iemand zeggen wat ik fout doe of heeft iemand die pagina 22 voor mij. Groetjes lea |
|
/1001dbf8efee1.gif[/IMG][/URL]
|
|
![]() |
|
Petra T. ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 21 November 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 737 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Allereerst: sc is dat niet een vaste?
Verder: je maakt de 1e vaste in de 2e steek van de naald, dan 1 v. in iedere steek, behalve de laatste: daar doe je 3 v. in de losse; daarna ga je aan de onderkant van het werk verder met 1 v. in elke lus van de 'bodem' van je werk. Als je op 26 steken uit moet komen, begrijp ik dat ook aan het eind een ronding moet. Nu wordt het een ovaal. Succes ermee. |
|
Geduld kun je oefenen.
www.petriek.blogspot.com |
|
![]() |
|
De Bezige Bij ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 16 Januari 2010 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 789 |
Ja inderdaad Petra het is een vaste.
Ah ja dan begrijp ik het,ik kon er echt geen kop of staart aan krijgen.Ik ga het eens proberen of het nu wel lukt,anders krijg je weer een gil. ![]() ![]() Groetjes Lea |
|
|
|
![]() |
|
Joepie gelukt,Mercikes Petra,dat ne mens zo lomp kan zijn hé,algoed dat er nog slimmere mensen zijn dan ik,Bedankt
![]() ![]() |
|
|
|
![]() |
|
Petra T. ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 21 November 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 737 |
Graag gedaan.
|
|
Geduld kun je oefenen.
www.petriek.blogspot.com |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |