Ik snap het niet |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Sonja Diane ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 27 September 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 30 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 28 September 2011 om 12:19 |
16 steken opzetten
Naald 1 : averecht (16) Naald 4 : 1 steek meerderen aan het begin en einde van de Dit is de eerste keer dat ik een patroon ga breien. Alleen ik snap het nu al niet ![]() Waar zijn naald 2 en 3? Verderop staat er bijvoorbeeld ook wat ik op naald 6 en 8 moet doen. Maar waar is dan naald 7? Het is vast heel simpel, maar je moet het maar net weten ![]() Alvast bedankt voor jullie hulp! Groetjes, Sonja |
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8177 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
ik denk dat dat overbrei naalden zijn . In die naalden wordt geen patroon gebreid Het zal vast wel ergens in je patroon/tekening staan . Misschien moet je het eerst even helemaal doorlezen . Is soms moeilijk als je graag wilt beginnen |
|
![]() |
|
KaVL ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 26 Augustus 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 267 |
vlgs mij moet je naalden 2 en 3 net als naald 1 breien, naald zeven net als naald zes ..
|
|
![]() |
|
smimske ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 20 Augustus 2010 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 1204 |
Als het patroon bijvoorbeeld alleen ave-rechts breien is worden naald 2 en 3 niet genoemd omdat je dan "gewoon" ave-recht breit. Er worden dan alleen naalden genoemd waarop je iets anders of extra's moet doen zoals het meerderen in naald 4..... Hoop dat je er mee verder kunt, ben niet zo'n brei-ster..... |
|
![]() |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
Als er niks gezegd wordt moet je vaak de steken breien zoals ze zich voordoen, dus recht boven recht, averecht boven averecht. Als je geen toerenteller hebt, kun je de gebreide toer telkens op papier turven.
Meerderen kun je doen door een steek twee keer te breien, je steekt in, slaat om, trekt de lus op de rechternaald en steekt nog eens in, nu verdraaid, slaat weer om en haalt door. Nu laat je de lus afglijden en je hebt twee steken uit één gebreid. Je kunt ook de lus die net vóór of achter de steek ligt even verdraaid op de linker naald nemen en breien,dan heb je er ook één gemeerderd. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Sonja Diane ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 27 September 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 30 |
Dankjulliewel!
Ik ga nu dan eindelijk beginnen. Hier kan ik wel even mee uit de voeten. GRoetjes, Sonja |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
En als je straks moet minderen horen we het wel.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Jips ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 15 September 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4374 |
Ooooooooooooohhhhhhhhhhhwwwwwwww, ik weet nog dat ik voor het eerst van patroon ging breien! Maar met doorzettingsvermogen en veel hulpvaardige hobbydoosjes kom je er hoor! Lekker doorzetten en over een poosje brei je alles wat je tegenkomt |
|
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag. |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |