Makkelijk haakpatroon voor sjaal |
Reageer ![]() |
Autheur | |
tanjan ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 28 September 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 28 September 2011 om 08:45 |
Omdat ik voor het eerst ga haken zoek ik een simpel patroon om een sjaal te haken met haaknld nr 5
|
|
TAllewijn
|
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Als je gaatjes wilt, kun je op de eerste (oneven) ketting van lossen om en om een stokje en een losse haken, te beginnen met 4 lossen (=1 stokje + 1 losse).
Door die gaatjes kun je later harige wol rijgen. Je kunt hem ook in de breedte haken, een ketting van lossen over de hele gewenste lengte. Dan zou ik die ketting ongeveer 1.90 m maken en er een gesloten ketting van maken. Dan krijg je zo'n ronde sjaal. Met twee of drie kleuren krijg je al een leuk effect, je kunt ook ''eén kleur in vasten haken, dan wordt dat streepje dunner. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
zakdoek ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 17 Augustus 2011 Status: Offline Points: 774 |
Ik ben ook pas net begonnen met haken en bij mij is de Kate-sjaal (omslagdoek) goed gelukt. Die kun je hier op het forum vinden. |
|
![]() |
|
tanjan ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 28 September 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2 |
kun je me ook vertellen op welke pagina deze sjaal op het forum staat
|
|
TAllewijn
|
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
Tips en Trucs, 9e onderwerp.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
zakdoek ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 17 Augustus 2011 Status: Offline Points: 774 |
Voor het gemak: hier is ie. Lees hem eens rustig door. |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |