Kate-plaid |
Reageer ![]() |
Autheur | |
zakdoek ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 17 Augustus 2011 Status: Offline Points: 774 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 30 September 2011 om 11:34 |
Ik heb mijn Kate-sjaal trots laten zien aan een vriendin en zij vroeg toen of ik een roomwitte plaid voor over haar bank wilde haken. Zij vond het 'patroon' zo leuk. Nu moet ik het vorm gaan geven. Ik had gedacht een ketting lossen te haken en daarop gelijk de stokjes. Er moet ook een ruffle omheen, dat camoufleert eventueel als de rand niet zo netjes is. En hoeveel bollen Saskia zou ik er ongeveer voor nodig hebben? Hij moet zo groot worden als een halve Ikea-fleeceplaid. Ik heb gezegd dat ze maar 10 bollen moet kopen. Zou dat genoeg zijn? In mijn kate-sjaals ging 2,5 bol. |
|
![]() |
|
Guests ![]() Guest Group ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ik heb geen flauw idee, maar wel leuk dat ze dat vraagt. Het lijkt me dat het zo wel moet lukken inderdaad. Veel succes ermee.
|
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14134 |
Meet de sjaal. Bepaal hoe groot je de plaid wil hebben kijk hoeveel dat meer is als de sjaal en dan kun je uitrekenen hoeveel je nodig hebt. Bovendien zal je vriendin zich geen buil vallen aan de prijs van het materiaal. De rest lijkt mij inderdaad zoals jij zegt wat betreft losse en stokjes. Het zal wel niet op een cm. aankomen bij de maat. Veel succes en plezier aan het haken. Laat je niet opjagen dat dreigt snel als je iets voor een ander gaat maken. Groetjes, Lida
|
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
Bij de ruffle bij de hoeken 2 x 3 stokjes, dan wordt het een mooie ruffle.
Je kunt de sjaal ook wegen op je keukenweegschaal na het meten. Je kunt ook 20 bol kopen, want met de kassabon kun je de overige hele bollen terugbrengen. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
by Ieke ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 09 Februari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2887 |
Wat leuk!
Met 10 bollen zul je inderdaad een heel eind komen. Voor mijn Karisma deken heb ik er ongeveer 15 gebruikt (grove schatting) en die is van het formaat 1 persoonsbed... |
|
![]() |
|
zakdoek ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 17 Augustus 2011 Status: Offline Points: 774 |
Dank jullie wel voor de reakties!
Ieke als jij 15 bollen nodig had, dan moet ik wel uitkomen met 10, denk ik. Het gaat maar ok een halve fleece, niet eens een hele. En een hele is ook nog kleiner dan een 1-persoonssprei. Ik ben blij met jullie reakties, nu zie ik het wat meer zitten. En Lidwina je hebt gelijk: ik moet me niet opgejaagd gaan voelen. |
|
![]() |
|
by Ieke ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 09 Februari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2887 |
Reken wel dat er in rijen stokjes behoorlijk wat garen gaat zitten!
Gewoon na 10 bollen zeggen: klaar ;) |
|
![]() |
|
![]() Oke, ik zeg 15 bollen. Liever teveel dan te weinig. |
|
![]() |
|
Guests ![]() Guest Group ![]() |
Wat klinkt dat leuk, de Kate-plaid. Misschien wordt het een trend :)
Veel succes in ieder geval! |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
Ik bedoelde 3 stokjes vóór je de hoek omgaat en dan 3 stokjes nadat je de hoek om bent gegaan. Maar lossen ertussen is ook een idee.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
O ik snap het. Dank je wel.
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |