Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

omslagdoek

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Josephine View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Josephine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: omslagdoek
    Posted: 01 Oktober 2011 om 09:30

Ikben de omslagdoek  model nr Z 569 aan het breinen. Nu staat er dat ik in een pen een omslag moet breien. Wat doe ik dan in de volgende pen? Moet ik die omslag  dan laten vallen of breien? Want dan krijg je weer meer steken op de pen.

J.NoordmansvanGils
Back to Top
corine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer corine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Oktober 2011 om 09:39
Volgens mij moet je de omslag gewoon breien
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Oktober 2011 om 09:45
Moet je er ergens dan samnbreien zoniet dan is dat gewoon meerderen
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Oktober 2011 om 10:32

is dit een patroon van Drops ????

Is het een rechte of een driekantige omslagdoek ??

Back to Top
Josephine View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Josephine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Oktober 2011 om 10:47

Het is een patroon van Drops. Het is volgens mij een driekante doek  en als ik het patroon lees dan moet er geminderd worden en als ik de omslag tussen de 2 steken brei dan krijg je meer steken op de pen.

J.NoordmansvanGils
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Oktober 2011 om 11:15

heeft het patroon nog een ander nr ???

Ik kan het onder Z 569 niet vinden .

Misschien kun je anders de wolsoort vermelden dan wil ik daaronder ook wel even kijken

Back to Top
Josephine View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Josephine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Oktober 2011 om 13:41
Drops design model is nr.Z569 eb drops nummer is 134-3   Garengroep A   Alpaca vanGarnstudio. kleur nr. 3770 donkerrose. Ik hoop dat je daar wat aan hebt.  alvast bedankt hoor.
J.NoordmansvanGils
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Oktober 2011 om 14:17

je patroon loopt over 16 steken (M2) Je breit eerst het aantal aangegeven steken tricot (heengaande pen R teruggaande av ). Dat worden er steeds meer omslag maken en in tricot verder gaan . Dan brei je bij het dakjes teken 1 afhalen 2 samenbreien afgehaalde over de gebreide heenhalen (dat is twee geminderd ). Dan weer het aangegeven aantal steken volgens schema in tricot . omslag en tricot volgens schema .

je mindert er dus twee in ieder patroonstuk (M2) en je meerdert er ook twee door de omslagen te maken . In de teruggaande pen brei je je omslagen . Dan krijg je ook je gaatjes . Omdat je je omslagen steeds na een ander aantal steken maakt komen je gaatjes in een V vorm .

Probeer het eens met een proeflapje . Gewoon 1 of twee keer je patroon M2 dan zie je het vanzelf zo worden

succes en anders horen we het wel

Back to Top
Josephine View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Josephine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Oktober 2011 om 15:55

Hartelijk dank,  nu begrijp ik het.   Geweldig. 

Josephine

J.NoordmansvanGils
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Oktober 2011 om 16:30

graag gedaan

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 1.344 seconden.
Lang Yarns