Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

vraag over patroon roosjesmotief

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: vraag over patroon roosjesmotief
    Posted: 01 Oktober 2011 om 21:08

Dames,

ik ben een schouderdoek aan het breien maar iets snap ik niet.Er komt een roosjesmotief in als volgt:

aantal steken deelbaar door 4---- 1e nld.(= terug) * 3 st.r.sam.br.,uit de volg.st.3 st.br.(=1 r.,1 omsl.,1 r) vanaf * herh. 2e en 4e nld. Av.st.  3e nld.*uit de volg.st.3 st.br.,3 st.r.sam.br.,vanaf * herh.  Deze 4 nld.steeds herhalen.

Ik heb gemeerderd en moet nu in roosjesmotief verder breien.

*2 nld.roosjesmotief met aan weersz.3 st.ribbels,2 nld.ribbels,alleen over de eerste 40 steken,2 nld.roosjesmotief met aan weersz.3 st ribbels,2 nld.ribbels alleen over de eerste 20 steken.,vanaf * herhalen . Tot 123 cm. etc.

Wat zou nu de bedoeling zijn? Het roosjesmotief bestaat uit 4 nld.die steeds herhaalt moeten worden. En in de beschrijving hebben ze het over 2 nld.roosjesmotief en dan 2 nld.ribbels ,dan weer 2 nld.roosjesmotief en dan weer 2 nld.ribbels. Iemand enig idee welke volgorde ik moet breien?

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Oktober 2011 om 21:51

zou het 2x het roosjesmotief kunnen zijn ??

Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Oktober 2011 om 22:27

Daar heb ik ook aan gedacht. Dan zou ik dus 8 naalden roosjesmotief breien ( 2 x 4 nld.) dan 2 nld.ribbels over de eerste 40 steken,dan weer 8 naalden roosjesmotief en dan weer 2 nld.ribbels over de eerste 20 steken. en dan weer helemaal overnieuw.

Ik brei hem met 3 draden in gemeleerd garen. Van het patroon is dus weinig te zien. Ik denk dat ik hem maar even in 1 kleur ga proefbreien. Ik heb n.l.van 10 steken moeten meerderen naar 62 st. Om alles straks uit te moeten halen heb ik ook geen zin in.

groetjes Frea

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2011 om 09:14
ik durfde er niet zo schoolfrikkerig bij te zetten proeflapje breien .
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2011 om 09:35
O Frea, je maakt me erg nieuwsgierig. Hier is mijn omslagdoek weer!
Wat ben je voor moois aan het maken? Staat het patroon online of in een boekje
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2011 om 10:53

Originally posted by Mutti Mutti wrote:

ik durfde er niet zo schoolfrikkerig bij te zetten proeflapje breien .

Mag hoor, ben niet zo van de proeflapjes maar ga het dadelijk wel doen.

Jips, het is een omslagdoek die in de Patricia staat.Ik heb ook al een foto ervan op het forum staan.Zal hem zo nog  1 keer plaatsen. (Ben eigenlijk het filter van mijn droger aan het schoonmaken.Dit moet altijd gebeuren als mijn man thuis is want ik krijg de droger niet verschoven,staat op de wasmachine) Maar ja,pc.staat in de woonkamer dus is het heel verleidelijk om regelmatig op het forum te kijken. Ik vond de omslagdoek leuk,maar ik had ook precies het garen in huis van Drops wat hier gebruikt wordt.Is sokkenwol maar ja,heb nog nooit sokken gebreid.Dus ik dacht mooie oplossing voor deze wol.

Zal het proeflapje straks ook plaatsen.

groetjes Frea

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2011 om 11:08
ben heel benieuwd hoe het eruitziet .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2011 om 12:44
Ik heb het roosjesmotief vaak gebreid, het komt het mooiste uit als je het op pendiktes tussen de 3 en 5 breit en met één draad. Dan kan je wel met gemêleerde wol breien, maar met drie draden zie je het patroon niet meer. Nu is het zonde van je moeite. Het wordt vanzelf iets dikker dan gewone tricotsteek en die gaatjes houden ook warmte vast.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2011 om 12:54
Van 06

Dit is de omslagdoek. Ik heb deze wol ook in huis,dus ben gaan breien. Maar het roosjesmotief zie ik dus ook niet in deze doek vanwege de gemeleerde wol.Ik denk ook dat het zonde is van alle moeite.WELKE STEEK ZOU IK DAN KUNNEN GEBRUIKEN??Iemand een idee?

ik ga het roosjesmotief wel even proberen op een neutrale kleur.

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2011 om 13:20
Gewoon gerstekorrel, zou dat mooi worden?

Met zulke wol wordt gewone tricotsteek al mooi.

Het roosjespatroon zit vaak in Ierse truien, tussen de kabels.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.750 seconden.
Lang Yarns