Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Vraag extra lange rechte breinaalden 60cm

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Vraag extra lange rechte breinaalden 60cm
    Posted: 02 Oktober 2011 om 10:48

Dames,

Een vraag aan jullie. Ik ben de crème omslagsjaal op gewone naalden aan het breien en het bevalt me!

Ik brei altijd alles op rondbreinaalden, maar mijn gewone lange naalden zijn maar 40cm. Nu zag ik ook extra lange rechte naalden van 60cm. Maar aangezien ze best aan de prijs zijn, wil ik even wat feedback van mensen die ze hebben.

Mijn vraag is: heeft iemand die en bevallen ze? Ik kan ze goed gebruiken voor het breien van al mijn omslagdoeken. Omdat je dan toch altijd met een redelijk aantal steken zit 

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
ladyken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ladyken Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2011 om 11:30
dat valt heel goed mee te werken jips maar hier in belgie

zijn ze nog moeilijk te vinden

ik ga deze week nog eens kijken in de veritas
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2011 om 13:08
Onder de 6 euro zie je ze niet op internet. Ik heb er ooit wel eens wat op marktplaats gezien, maar als de advertentie dan alleen "breinaalden" vermeldt, weet je nog niets. Je zou wel zelf daar de vraag kunnen stellen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2011 om 16:36
Het nadeel lijkt me dat je nog langere uitstekers hebt. Ik vond de 40 cm naalden altijd lastig omdat ik degene die dicht bij me zat van tijd tot tijd zat te porren met mijn naalden. Of ik ging scheef zitten wat weer niet echt goed is voor je houding. Ook kon ik er niet zo goed mee breien in de auto. Maar verder heb ik er geen ervaring mee. Ik weet ook niet waar je ze kan kopen. sorry
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2011 om 16:57

vroeger heb ik ze wel gebruikt . Er waren toen truien met vleermuismouwen in de mode .

Je breide dan de linker en rechter mouw aan  voorpand /achterpand dus aan een stuk .Je had dan op het laatst ook een flink aantal steken op je pen .

Misschien heb ik ze nog wel ergens verder breien ze het zelfde als gewone .

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2011 om 18:50
Mijn kater Ziggy zit vaak links naast me en die slaat nog wel eens naar de naald, als ie een porretje voelt. Rechts op mijn stoel ligt een doek, waar ik ook op zit, anders glijdt de rechternaald uit mijn werk en klettert op de vloer. Zo kan ik ook mooi afzetten.

Mutti, ik heb net mijn Hemaboeken doorgekeken, daar staan heel wat vleermuismouwen in. Zat dat niet propperig onder je oksel?

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2011 om 19:28

Niet dat ik me kan herinneren Maar je begon al vrij snel steken erbij op te zetten . Veel eerder dan dat je "normaal"met het armsgat begint .

Hoe oud zijn jouw Hema boeken ik bedoel welk jaar ???

Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2011 om 19:34

Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Mijn kater Ziggy zit vaak links naast me en die slaat nog wel eens naar de naald, als ie een porretje voelt. Rechts op mijn stoel ligt een doek, waar ik ook op zit, anders glijdt de rechternaald uit mijn werk en klettert op de vloer. Zo kan ik ook mooi afzetten.

Mutti, ik heb net mijn Hemaboeken doorgekeken, daar staan heel wat vleermuismouwen in. Zat dat niet propperig onder je oksel?

Nee Magtelt, daar heb je geen last van, want het armsgat begint al ter hoogte van je taille. Het zit eigenlijk heel erg lekker!

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
ladyken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ladyken Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2011 om 20:03
hoi z'on truien heb ik ook nog gebreien aleen veveld onder
een vest ,
en toen had ik ook extra lange priemen nodig ,ze eens
uitgeleend en niet meer terug gekregen
Back to Top
Crea-Mo View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Crea-Mo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Oktober 2011 om 08:54
Mij lijken die extra lange naalden niet handig, hoewel ik er geen ervaring mee heb.
Maar net wat Clara zegt, dan heb je nog meer ruimte nodig omdat niet lastig te zijn voor je omgeving .
En als ik brei heb ik de rechternaald tegen de achterkant van de stoel/bank. Als de naald langer is steekt die een heel eind naar voren en dat kan niet lekker breien.

Back to Top
pimmetje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pimmetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Oktober 2011 om 09:16
Op zich breien ze hetzelfde als gewone naalden, maar ze steken zo'n enorm eind naar achter en opzij. Ik ga zelf op een stoel zonder leuningen zitten want als ik op de bank zit te breien kom ik steeds in aanraking met de leuningen en dat is niet prettig. Ik ben met naalden nr.5 bezig wat voor mijn doen al erg dik is (meestal 2 1/2-3) en ik vindt het nogal zwaar werken.
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Oktober 2011 om 12:09
Op marktplaats zit iemand uit Zandvoort met "lange breipennen" maar de porto is die van een pakket, ze kunnen niet dwars in een envelop.

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns