Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Borstkankermaand

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Borstkankermaand
    Posted: 02 Oktober 2011 om 11:51

Oktober kleurt weer ROSE en voor veel mensen is dat confronterend en vervelend, begrijp ik volkomen en anderen vinden dat ook andere kankersoorten aand8 moeten hebben en ook dát snap ik, daarom zamel ik het hele jaar door geld in voor het KWF en de KiKa maar in oktober alleen voor de Pink Ribbon....ben druk aan de knutsel, koordjes en boekenleggers....foto's volgen op m'n blog maar kijk ff bij me naar binnen, als je wilt....

zie m'n blog: http://krealene.blogspot.com

en néé, déze MCC is NIET te koop, is m'n PRmascotte...foto 's van degene die wél te koop zijn volgen !!!!

Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2011 om 12:54
Ik heb het blad, een tas en drie armbanden gekocht. Ik heb zelf één vriendin aan borstkanker verloren, maar mijn wandelvriendin drie. Via haar heb ik een enorme verzameling knutsel- en handwerkmateriaal gekregen, maar ik had liever gehad dat dat niet gebeurd was en dat zij haar vriendinnen nog had.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2011 om 13:13
Ach Magtelt, wat begrijp ik je goed....wat een trieste erfenis eigenlijk hè, je hobbymateriaal....voor mij voelt het zó: ik ben er na 3 jaar nog en in gedachten eer ik ál die vrouwen/mannen die het niet overleefden....en daarom draag ik mijn kreatiekes aan hén op ... voor mij is het een uiting van overLEVEN ....en respect naar alle slachtoffers, ook voor hun familie/de achterblijvers ! Dáárom kleurt mijn huis ROSE deze maand....

Marlene aka nldutchy
Back to Top
labeldoekje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer labeldoekje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Oktober 2011 om 01:07

Goddank heb ik die rotziekte wel overleefd. Ben en blijf daar zeer dankbaar voor, al hoewel mijn waardes steeds confronterend zijn. Inmiddels is dit alles 16 jaar geleden. Na tien jaar hoefde ik niet meer terug te komen, mocht weer gewoon in de bus voor foto's te maken. De huisarts stond toen weer voor de deur. Dus weer het circuit in. Nu blijf ik voor altijd onder controle, is niet leuk, maar ik hoop dat dit vele jaren toch mag duren.

Heb 2 dochters, de ene dochter heeft meegefietst in Den Bosch en de ander kwam gister met een armband thuis. Zo hebben we allemaal ons eigen ding.

nl dutchy, ik zag leuke sleuter/tassenhangers met het bekende strikje. Heb je deze ook te koop? Zo ja dan wil ik er graag eentje kopen.

EEn dag niet gelachen is EEn geleefd dag niet
Back to Top
ChantaltJH View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ChantaltJH Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Oktober 2011 om 08:11

Lieve hobbydoosjes ik vind het geweldig dat iedereen nu weer eens goed op de feiten wordt gewezen en dat mensen er echt met een goed hart een donatie voor doen maar MHÈN................wat is dit een k*t maand voor de expatienten.

Ik heb zelf het hele proces van borstkanker moeten doorstaan en geloof me het is geen feestje............ ondertussen ben ik nu al 4 jaar tumorvrij en ben ik vorige maand getrouwd dus ook mijn leven is weer ten goede gekeerd. Af en toe sta ik er echt wel bij stil wat een wonder het is dat ik er nog ben....... dat zijn ook de woorden van de arts...... maar het roze strikje zo veel vuldig in de media deze maand is wel heeeeeeeeeeel erg confronterend.

Chantal

Wil je iets van mij???? Stuur een email naar mijn hotmail met je vraag dan komt het echt wel goed!!!!
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Oktober 2011 om 10:49

Ik kan niet uit ervaring spreken (gelukkig!), maar ik heb wel meerdere vrienden en familieleden verloren aan borstkanker en andere kankersoorten. Ik kan me ook levendig voorstellen hoe vervelend confronterend deze maand is als je zelf (borst)kanker hebt gehad. Het kan echter ook positief confronterend zijn: je hebt het overleefd!

Ik vind het geweldig Marlene, dat je geld voor dit goede doel inzamelt en op zo'n leuke en creatieve manier. Ik heb er wel vaker aan gedacht om knutsels te verkopen voor een goed doel, en dit lijkt me een goede gelegenheid om het ook maar eens te gaan doen.

Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corrie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Oktober 2011 om 10:54
Rotziekte , onze pedicure nog een jonge meid heeft een agresieve vorm wij leven heel erg mee.
Hou de eer aan jezelf
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Oktober 2011 om 11:15
Even inhakend op het berichtje van Marlene, wil ik jullie wijzen op het nieuwste bericht op mijn blog!

Klik hier

Kun je niet reageren op mijn blog, stuur me dan gerust een mail of pm!
Back to Top
ladyken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ladyken Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Oktober 2011 om 13:24
hoi meiden

voor ons is dit ook erg aan grijpend ik heb 3weken
geleden mijn schoonzusje verloren aan borstkanker na
3jaar strijdt heeft zij die verloren

op 19oktober zou ze 35jaar worden en laat een dochter na
van 5 haar laatste maand ben ik half tijds gaan werken om
deels de palliatieve verzorging op mij te nemen en ik kan
je vertellen we hebben samen goede momenten gehad maar
ook heeel zware

en dagelijks stel je nog de vraag waarom

en hier bij houdt het niet op mijn papa heeft een hersen
tumor

dus we weten genoeg wat kanker wil zeggen

een ding beseffen we genoeg

pluk de dag ,want morgen kan het onze laatste zijn
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Oktober 2011 om 13:30
Wat vreselijk Ladyken, daar word ik wel even stil van .
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Oktober 2011 om 13:55

Lieve meissies (en mannen)..je begrijpt toch hopelijk wel dat ik niet zomaar voor de kat haar kont m'n huis rose ''versier'' deze maand, heb in 2008 een borstkankerjaar '' gehad''  met alle bestralinge en chemo's die je kan bedenken en ik ben er nog...ik blijf het vreselijk vinden om te zien hoeveel vrouwen er nog overlijden aan die ziekte maar dat zal me er niet van weerhouden om naar mijn gevoel iets terug te doen voor die dure behandelingen en als eerbetoon aan degenen die het niet overleefden.....weet dat ik dat nooit zal vergeten en de controles blijven elk moment spannend, zoniet bij elk pijntje wat je voelt want het zal toch niet weer...Dat al dat rose deze maand erg confronterend is voel en begrijp ik.....dat tikte ik al eerder....elke dag als ik m'n lijf zie in de spiegel herinnert me dat aan mijn moeder, wiens borst op haar 90e afgezet werd en zie ik mijn litteken als het hare.....mijn vader ''kreeg'' het zowaar op z'n 80e, hoe gek kun je het hebben en na mijn erfelijkheidsonderzoek 2jaar geleden bleek dat het niet erfelijk is....Zo, ik moest dit even uitleggen en laten weten dat ik mee-leef met degenen die het extra moeilijk hebben deze maand omdat ze lieve mensen verloren hebben of degenen die ziek zijn....hartegroeten voor allemaal!!!!

Marlene aka nldutchy
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Oktober 2011 om 16:52
Dat is toch nog altijd een ziekte waar men iets of weinig aan kan doen Marlene ik heb bij jou vorig jaar zo een hangertje gekocht voor aan de gsm te hangen en het hangt er nog altijd aan hoor .Voor de mensen op dit forum die met kanker iemand overleden hebben of het hebben veel sterkte .Ik heb hier bij ons op de markt azalea gekocht voor kom op tegen kanker
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Oktober 2011 om 17:17
Ach Pralientje toch, wat super dat ie nog steeds hangt...ik weet nog wel dat je dat kocht hoor...zo geven we allemaal op onze eigen manier uiting aan de onmacht tegen die ziekte....en ook tegen andere ziektes natuurlijk want we sluiten niet uit maar in  (ons hart ) !

Marlene aka nldutchy
Back to Top
mimisa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mimisa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Oktober 2011 om 09:50
Ik was gisteren in het ziekenhuis voor behandeling. En toen kwam er een verpleegkundige langs met een mandje en iedereen die daar zat voor borstkanker mocht wat uit zoeken van pink ribbon. Ik heb een mooie sleutelhanger uitgezocht. Ik vond het zo'n lief gebaar.

De aarde is rond en wat 't einde van de wereld lijkt is misschien wel het begin
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Oktober 2011 om 10:04
Ooh, wat doet dát goed hè Mimiesje...zo'n attentie...!!! Sterkte meissie en ik denk heel veel aan jou en de anderen die het deze maand vooral moeilijk hebben..dikke knuffel van mij voor alleml !!!!

Marlene aka nldutchy
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns