Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

breien hoe moet ik dit doen?

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
kris85 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kris85 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: breien hoe moet ik dit doen?
    Posted: 01 Oktober 2011 om 22:24

Ik probeer een tutje te beien volgens een gemakkelijk patroon, maar zit nu hier  in de knoop.

ik moet namelijk ineens aan beide kanten 40 steken bijvoegen. (er staan al 20 steken op de naald)

hoe gaat dat bijvoegen in zijn werk?

gr. Kris

In een huis waar liefde woont, daar rekken de muren op.
Back to Top
okidoki View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer okidoki Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2011 om 09:25
Dat is niet zo moeilijk hoor. Je zet aan het begin van je naald gewoon 40 st bij. Dan brei je de 60 st die op je naald staan.
Je draait je werk en zet nog eens 40 st erbij. Dan heb je in totaal 100 st.

Groetjes en tot later
Ann
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2011 om 12:47
Ken je het breiend opzetten? Je breit een steek en zet hem terug op de linkernaald, daaruit brei je weer een steek en die zet je ook weer terug, 40 x aan weerszijden.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
zakdoek View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zakdoek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2011 om 14:21

Ik heb die kabouter ook gebreid en ik heb het net als okidoki gedaan: 20 steken erbij opgezet. Breien en bij de volgende naald nog een keer 40 steken opzetten.
De draad heb ik ruim genomen dus dan hangt er een lange lus naar beneden. Als je klaar bent knip je die door en werk je de 2 stukken draad weg.
Wat ik met opzetten altijd doe: ik zet de steken op 2 naalden op. Je houdt ze tegen elkaar aan en zet dan steken op. Als je wilt gaan breien, trek je 1 naald eruit, zo kun je bij  die eerste naald de steken veel makkelijker pakken. 

Back to Top
kris85 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kris85 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2011 om 15:02

sorry dames ik snap er niets van, moet ik gewoon steken met een andere draad opzetten? en die in de volgende pen eraanvast breien?

@magtelt ik snap ook niet helemaal wat jij bedoelt.

Back to Top
zakdoek View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zakdoek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2011 om 15:27
Nee, je moet ze opzetten met de draad van de bol waar je mee aan het breien bent. Je moet dus gokken hoeveel draad je nodig hebt om 40 steken op te zetten. Voor de zekerheid neem ik altijd best een eind.
Je wikkelt je bol dus een stuk(je) af, tot je denkt dat je genoeg ruimte hebt, dan maak je op dat punt een lusje in de draad, steekt je breinaald erin en je gaat steken opzetten.
Het klinkt misschien ingewikkeld, maar probeer het eens, dan zie je vanzelf wat ik bedoel.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2011 om 16:51
je kunt ook gewoon lusjes om je pen maken met je linker wijsvinger
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2011 om 18:36
Wat ik zei, moet je gewoon doen, niet een aantal keren lezen. Je weet hoe je moet breien. Alleen zet je telkens de gebreide steek van de rechterpen terug op de linkerpen, steekt weer in, breit een steek, zet die terug.

Als je met losse lusjes werkt, en je steekt mis, krijg je een rare lus midden in je breisel.

Wat de anderen bedoelden is inderdaad een nieuwe bol pakken en daarmee 40 steken opzetten, ze breien, de 20 breien en de draad van de nieuwe bol afknippen en daarme weer 40 steken opzetten.

wat rozengeur.
Back to Top
kris85 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kris85 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2011 om 21:43

dank jullie dames,

Magtelt ik snap je het is gelukt op jouw manier, door even met de laptop onder de arm  langs mijn ma te gaan  

Die snapte je precies.

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Oktober 2011 om 12:06
Dat is een goeie. Je moeder is ook van harte welkom op het forum. Dan kun jij haar helpen op de computer.

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.543 seconden.
Lang Yarns