Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Haken? Heel verslavend!

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Bo'tje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Bo'tje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Haken? Heel verslavend!
    Posted: 05 Oktober 2011 om 20:34
Sinds kort heb ik het haken helemaal ontdekt. Na de eerste hobbels van mijn 2e patroon hebben jullie me goed op weg geholpen! Nu gaat het steeds hardstikke goed. Ik kan bijna geen dag zonder even te haken...
Het is zo verslavend. In de pauze op mijn werk ben ik op zoek naar nieuwe patronen. S' avonds thuis, als de kinderen op bed liggen, weer haken of het internet afspeuren naar nieuwe patronen. Ben ik echt zo erg? Of hebben jullie dit ook zo erg te pakken?
Na het boek te hebben gezien van het breien van de kerststal, bedacht ik me ineens dat het natuurlijk ook alweer bijna kerst is. Vroeger had een vriendinnetje van mij een zelfgemaakte kerststal thuis. Dat vond ik toen zo mooi! Dat ik me had voorgenomen om later ook een kerststal te maken. En nu het haakvirus is toegeslagen, zoek ik natuurlijk een haakpatroon van een stal. Ik kwam wel de stal tegen van jessica tromp, maar zijn er nog andere (gratis) patronen van leuke kerststallen om te haken?

Groetjes Bo
Back to Top
Leo91 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leo91 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Oktober 2011 om 21:03
Er is hier in de koffiekorner al eerder een topic gestart over kerststalletjes (moet je anders even bij de zoekfunctie kijken), daar staan hele leuke bij.

Verder: mijn ervaring is dat het willen hebben van patronen wel minder wordt (je kan toch niet alles maken), maar het blijft leuk om nieuwe patronen en ideeen te hebben
Back to Top
IngeDeV View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer IngeDeV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Oktober 2011 om 21:08
Originally posted by Leo91 Leo91 wrote:

Er is hier in de koffiekorner al eerder een topic gestart over
kerststalletjes (moet je anders even bij de zoekfunctie kijken), daar staan
hele leuke bij.

Verder: mijn ervaring is dat het willen hebben van patronen wel minder
wordt (je kan toch niet alles maken), maar het blijft leuk om nieuwe patronen
en ideeen te hebben

er is een heel leuk boekje over kerststal verschenen bij die goedkope
boekwinkel.
Groetjes
IngeDeV

http://ingedev.blogspot.com

http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html

Back to Top
Bo'tje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Bo'tje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Oktober 2011 om 21:34
ik ben inderdaad gaan zoeken in de koffiecorner. Ik hoop dat iemand haar patronen met me wil delen.

@inge, bedoel je het boekje een kerststal breien? Die bracht me ook op het idee, maar momenteel ben ik juist veel aan het haken, dus lijkt het me leuk om een kerststal ook te haken ;-)
Back to Top
Wen370 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wen370 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Oktober 2011 om 08:32
Nee, hoor, sinds ik kan haken ben ik er ook dagelijks mee bezig, ook vooral als de kinderen in bed liggen, dan doe ik zoeen 3uurtjes samen met tv kijken niets anders :-)
Back to Top
linda1959 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer linda1959 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Oktober 2011 om 12:44

iedereen heeft dat wel denk ik hier , ik zat ook constant te zoeken naar patronen , maar ondertussen is dat wel geminderd . Het haken is gebleven

In het leven telt de strijd
Het voornaamste is niet te hebben gewonnen ,
Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Oktober 2011 om 13:08
Inderdaad als je eenmaal genoeg patronen hebt om ook je achterkleinkinderen nog volop te kunnen laten haken wil je echt alleen nog maar patronen die je echt een keer wilt maken. Maar het haken en breien dat blijft. Elk vrij minuutje, al is het maar een toer, lekker even aan de slag. Geniet er maar van.
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Oktober 2011 om 13:36
Als ik niet kan slapen, lig ik te denken aan mijn wolletjes en aan wat ik allemaal nog kan maken. Geen vervelende slapeloosheid dus, maar het moet niet te vaak voorkomen.

Dus jullie jonkies, wees gewaarschuwd, het wordt steeds erger met de verslaving.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
droppie View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer droppie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Oktober 2011 om 14:35
Ken de verslaving inderdaad ook wel echt...
Even een minuutje tijd dan ben ik er ook wel echt mee
bezig...
Tussen het huishouden door ah nu heb ik zoveel gedaan mag
wel even een paar toeren haken hahaha...
Verder ook veel op het internet aan het zoeken naar leuke
patronen en leuke kleuren en ideeën...
Zodoende gisteren ook hier op het forum terecht gekomen
en me maar gelijk aangemeld...
Ach ja het is nog steeds altijd beter als niks om handen
te hebben toch...
Groetjes,
Suzanne
Back to Top
Marron View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marron Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Oktober 2011 om 15:41
Ik heb inderdaad ook last van het haak-virus...

Ben alleen nu met verschillende dingen tegelijk bezig.
Babydekentje, luierzak,granny squares en slingers.
En helaas heb ik maar 2 handen.

En wat qua hebzucht, nou mijn haaktas puilt al aardig uit
van de haakgaren en een paar haaknaalden.
Nu heb ik van die mooi gekleurde kunststof haaknaalden
van Rice gezien. Ja, die wil ik natuurlijk wel hebben!
Och, mooi cadeautje voor de Decembermaand. Hihi.

Haakse iedereen.

Groetjes van Marron
Back to Top
Bo'tje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Bo'tje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Oktober 2011 om 20:04
haha, Zoals ik lees ben ik dus niet de enige. Mijn omgeving verklaart me voor gek. Maar ik kan het inderdaad niet laten. Leuk te lezen dat ik niet de enige ben.
Ik ben nu allemaal kraamkadootjes aan het maken, omdat allemaal vriendinnen zwanger zijn. Ook erg leuk! Heb je meteen een origineel kadootje ;-)
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns