amigurumi wolk probleempje |
Reageer ![]() |
Autheur | |
mayolijn ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 November 2005 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1192 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 07 Oktober 2011 om 15:33 |
Hallo allemaal ik heb jullie hulp nodig.
Ik ben een wolk aan het haken, tja regen brengt je soms op een idee. http://imaginarywardrobe.blogspot.com/2008/07/amigurumi- cloud.html Maar ik loop al vrij snel vast. Sc 6 times in the second ch from the hook. 2sc in each sc.( Sc around. Sc dec once, sc in the next 10 sc.( 11 dus) 3sc in the next, sc in the next 10 sc.( geeft 13 ) 3sc in the next, sc, 3sc, sc in the next 13 sc. 3sc in the next, sc in the next 16 sc. 3sc in the next, sc, 3sc, sc in the next 19 sc. 3sc in the next, sc in the next 22. Je gaat van 6 naar 12, Rondje 12, minderen dan kom je op 11. Dan moet je 3 in een en nog 10 geeft 13, EN DAN KOMT HET PROBLEEM. HOE MOET IK DAN, HEB HET TIG KEER UITGEHAALD EN KOM ER GEWOON NIET UIT, WIE KAN ME OP WEG HELPEN. |
|
*~~*Groetjes van Mayolijn*~~*
|
|
![]() |
|
mayolijn ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 November 2005 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1192 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
geloof dat ik eerder achter de pc had moeten kruipen ipv
het printje in de hand. op het blog staat een aanpassing van een andere haker. Mogelijk dat dit wel goed is ik ga het proberen. |
|
|
|
![]() |
|
Guests ![]() Guest Group ![]() |
Dat moet een foutje zijn denk ik. In de toer ervoor heb je 13 steken. Dan doe je 3 vasten in 1 steek, 1 vaste in de volgende steek, dan (vermoed ik) weer 3 vasten in 1 steek, en dan voor de rest 1 vaste in de volgende steken, en dat zijn er geen 13, maar 10. Totaal kom je dan op 17. De volgende toer doe je dan 3 vasten in 1 steek, en dan 1 vaste in elke steek daarna (dat zijn er wel 16 zoals er staat). Totaal 19. Dan weer zoals die 'foute' toer, 3 vasten in 1 steek, 1 vaste in de volgende, 3 vasten in 1 steek, en de rest (=16 teken) 1 vaste in elke steek, totaal 23. Dan weer 3 vasten in 1 steek, en 1 vaste in elke steek daarna (=22 zoals er staat), totaal 25. Kom je er zo uit? |
|
![]() |
|
Dank je voor je reactie, op de site zelf stond ook al een aanpassing. Maar ook daar kom ik niet uit ik kom op 29 steken ipv de 27 die de aanpassing geeft. En dan loopt het geheel weer niet door. Dit is bij rij 10. 9. 3sc in the next, sc in the next 22. (25) want 3 en 1 en 3 is 7 met de 22 losse steken is 29 en niet de 27 die er achter staat. Zo jammer want ik wil hem graag maken maar hij leek zo simpel. Gaat hem niet worden geloof ik vandaag
|
|
|
|
![]() |
|
Guests ![]() Guest Group ![]() |
Je bent er toch bijna. Die 27 blijkt inderdaad niet te kloppen. Als je ervan uit gaat dat dat inderdaad 29 moet zijn, klopt het verder als een bus. Rij 11 wordt dan wel 'sc in the next 29 sc' (ipv 27). Rij 12 is dan 2 steken samen haken, 2x, 1 vaste, en dan weer 2 steken samen haken, 2x, dan houd je nog 18 steken over waar een vaste in moet en kom je totaal op 23.
|
|
![]() |
|
ik heb er maar wat van gemaakt ik heb in rij 10 2 keer 2 gedaan in plaats van 2keer 3 dan kom je weer wel op de 27. Maar dan hoef je de rest van het patroon niet verder aan te passen. En ik geloof niet dat je het ziet. Hij wordt misschien wat minder bol, maar dat valt niet echt op denk ik. De wolk is inmiddels af. 2e is ook gemaakt. Nog een en dan kan ik de mobile in elkaar gaan zetten.
|
|
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |