Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Jammer hoor!!

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
ChantaltJH View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ChantaltJH Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Jammer hoor!!
    Posted: 09 Oktober 2011 om 11:09

Wat ik zo jammer vind is dat veel patronen in het engels zijn. Op zich als je het dan eerst vertaald dan gaat het wel maar als ik iets zie dan wil ik het gelijk op mijn pen hebben..... tikkie ongeduldig ben ik dan wel!

Gekker wordt het als het patroon in het frans of nog erger japans is dan waag ik me er gewoon maar niet aan.

Hebben jullie dat ook en hoe los je dat op??

groetjes Chantal

Wil je iets van mij???? Stuur een email naar mijn hotmail met je vraag dan komt het echt wel goed!!!!
Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2011 om 11:09
gewoon rustig vertalen, dat hoort er een beetje bij vind ik.
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2011 om 11:10
Vind ik ook!

Bij het koken moet je ook eerst boodschappen doen en aan de gang voordat je het kunt eten...
Back to Top
smimske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer smimske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2011 om 11:12

Ik weet niet of je al wat langer haakt of nog maar kort,maar mijn ervaring is dat je op een gegeven moment de engelse net zo vlot leest als de nederlandse. In het begin schreef ik de belangriijkste vertalingen bij het patroon maar dat heb je op een gegeven moment niet meer nodig.

Handige vertaallijst vind je op amigurimi.nl.....geloof ik.

En anders-talige negeer ik maar gewoon,kom toch al tijd tekort

Back to Top
ChantaltJH View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ChantaltJH Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2011 om 11:21

ok dus wellicht went het

ik haak nog niet zo lang maar het is super verslavend

zeker de kleine projectjes zoals amigurimi doe je in 2 uurtjes een sjaal in 2 avondjes en zo heb je met een paar maanden al een behoorlijke verzameling!!!

Wat begon met 1 zpagetti tas is ondertussen een complete outfit geworden hahaha

groetjes Chantal

Wil je iets van mij???? Stuur een email naar mijn hotmail met je vraag dan komt het echt wel goed!!!!
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2011 om 14:45
Originally posted by smimske smimske wrote:

Ik weet niet of je al wat langer haakt of nog maar kort,maar mijn ervaring is dat je op een gegeven moment de engelse net zo vlot leest als de nederlandse. In het begin schreef ik de belangriijkste vertalingen bij het patroon maar dat heb je op een gegeven moment niet meer nodig.

Handige vertaallijst vind je op amigurimi.nl.....geloof ik.

En anders-talige negeer ik maar gewoon,kom toch al tijd tekort

Hier sluit ik me bij aan meid. Ik heb al zoveel engelse brei- en haaktermen gezien dat ik nu het engelse patroon zo maak zonder te vertalen

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2011 om 16:12

Ik spreek geen woord engels (nu ja tikkeltje overdreven) maar engelse haak en breipatronen begrijp ik over het algemeen prima. Eerst een paar inderdaad overgezet in het Nederlands maar inmiddels kan ik het zonder. Wel merk ik dat ik altijd de vertaallijst nog nodig heb. Sommige termen zakken toch weer wat weg.

Van de week een duits haakpatroon. Lukte ook. En nog wel zonder vertaallijst. En gelukkig heb je veel patronen uitgeschreven in schema's. Bij een duidelijk schema heb je geen vertaallijst nodig.

Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2011 om 16:38
Papiertje erbij met de steken-vertaling en dan maar beginnen.
Meestal kom je met tellen een heel eind.En echt, straks denk je de patronen in het Engels.
Vond pas nog een post-it papiertje met de vertaling van de steken, maar kijk er al lang niet meer naar.
Back to Top
malofa View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer malofa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2011 om 05:11
IK heb mijzelf haken geleerd via internet en youtube. En dus ben begonnen in t engels. Engelse patronen gaan mij veel beter af dan nederlands.  In het nederlands weet ik wat een vaste en een losse is, maar verder kom ik niet echt.

groetjes Wenke
Sawadee ka (zoals ze hier zeggen)
Back to Top
Haaknaald View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Haaknaald Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2011 om 15:38

Tja die engelse patronen gaan bij mij ook nog niet zo heel erg goed. De duitse patronen heb ik totaal geen moeite mee dat heb ik zo klaar.

Groetjes Els.

http://elsjeshaakcreaties.blogspot.com/
Back to Top
okidoki View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer okidoki Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2011 om 16:06

In het begin vertaalde ik ook eers alles naar het nederlands. Maar het zijn toch altijd dezelfde termen die terugkomen, dus nu brei ik ook met het engels patroon bij mij.

Als er iemand is, die graag heeft dat ik iets vertaal, stuur mij maar een PM. Ik wil dan wel een poging doen om het te vertalen

Groetjes en tot later
Ann
Back to Top
Claire View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Claire Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2011 om 16:19
Mijn patronen zijn allemaal in het Nederlands
Zeg nooit: dat kan ik niet
Maar zeg: ik zal het proberen
Dan zul je versteld staan
Hoeveel een mens kan leren

Back to Top
beppemartha View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer beppemartha Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2011 om 17:03
HET PATROON LEZEN IN ENGELS ISBEST TE DOEN NA VERLOOP VAN TIJD. VOLHOUDEN EN VERTAALLIJST ERBIJ. SOMS HEB IK MEE MOEITE MET DE TEKST VOOR HET IN ELKAAR ZETTEN DAN VAN HET PATROON ZELF. MAAR VAAK WIJST ZICH DAT TOCH OOK VANZELF.
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2011 om 09:34
Mijn ervaring is dat het na een paar patronen net zo gemakkelijk 'leest' als nederlandse patronen. Als je een beetje doorhebt hoe het rondhaken werkt, en je kijkt naar het totaal aantal steken dat meestal tussen haakjes achter de regel staat, dan kom je vaak al een heel eind. Natuurlijk gaat het wel even verder dan dat, maar met de vertaling in je achterhoofd (of naast je patroon op een papiertje) komt het vaak wel goed.
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer L33ntje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2011 om 09:38
Ik zal het je nog gekker vertellen ; ik vind Engelse / Amerikaanse patronen inmiddels beduidend MAKKELIJKER lezen dan Nederlandse, vooral door de afkortingen. Nog liever doe ik schema haken ; dat maakt niet uit in welke taal. En ontwerpen doe ik eigenlijk ook alleen nog maar in het Engels ; uiteraard omdat er in Nederland primair nauwelijks een markt is om de moeite te compenseren, en ik het ook voor mezelf ECHT makkelijker vind. Alleen de stukjes uitleggende tekst, dus tussen het patroon door, zouden in het Nederlands moeten kunnen ;-)

A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
Daymoon View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Daymoon Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2011 om 14:43
Engelse ben ik beter in dan de Nederlandse maar heb het met youtube dan ook in het engels aangeleerd. Schemahaken is iets wat ik dan weer echt NIET kan .
Back to Top
chikay70 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chikay70 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Oktober 2011 om 09:33

ook mijn engels is naatje en ik krijg het er maar niet in.

heb al diverse vertaalprogramma geprobeert en dan nog kom ik er niet uit.

vind het heel vervelend en word af en toe kriegelig maar ja het is niet anders en leg me er maar bij neer maar er zijn wel heel veel mooie patronen maar helaas die slaan we dan maar over.

groetjes josé

Back to Top
Christien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Christien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Oktober 2011 om 10:31

Ik haak (en brei een beetje) net zo makkelijk in het Engels als in het Nederlands.

Je moet wel goed opletten of het patroon Engels (UK) of Amerikaans (US) is. Want daar zit nog wel verschil tussen.

Christien

Back to Top
rittepetit View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rittepetit Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Oktober 2011 om 10:57
ik heb ook problemen als het engelse of amerikaans is, daar zijn de vertalingen niet hetzelfde, en dat staat niet altijd op het patroon  of het engels of amerikaans is
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Oktober 2011 om 16:37
Ik heb geen problemen met een Engels patroon. Mocht er iets onduidelijks in staan, dan is dat meestal zo te googlen.

Voordeel van Engelse patronen kunnen lezen, is gewoon dat je véél meer keus hebt. Zeker op internet. En ik heb nu eenmaal graag veel keus.

Ik zit sinds een tijdje ook veel op Ravelry, en daar gaat het meeste ook in het Engels. Je steekt er nog wat van op ook!

Het went vast vanzelf!

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns