|
Reageer ![]() |
Autheur | |
Jenlon ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 02 Augustus 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1080 |
![]() Posted: 30 Oktober 2007 om 21:27 |
Ik zag op Ravelry een aantal prachtige exemplaren van een Moebiussjaal. Zoiets wil ik ook wel eens maken. Ik heb het patroon van Drops al gevonden maar die vind ik niet zo leuk. Heeft iemand van jullie toevallig een Nederlandstalige beschrijving van zo'n patroon? Het lijkt me hartstikke leuk om zo'n sjaal te maken. En ach, als een Nederlandstalig patroon niet te vinden is, kan ik altijd nog een rechte lap breien en dan met een twist in elkaar zetten |
|
Groetjes,
Ilona. |
|
![]() |
|
mirjam66 ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 26 Oktober 2007 Status: Offline Points: 6 |
![]() |
Hai Ilona,
Ik heb vorig jaar een moebius sjaal gebreid op de snb dag. Deze kwam uit het boek van Cat Bohrdi. Vooral de opzetmethode was erg makkelijk en daardoor kwam zeg maar de draai erin.
groetjes mirjam |
|
![]() |
|
Jenlon ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 02 Augustus 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1080 |
![]() |
Die naam heb ik op Ravelry inderdaad ook bij de sjaal voorbij zien komen. Ik ben zeer benieuwd. Als je toevallig een makkelijk te begrijpen patroontje voor me hebt, zou ik daar heel blij mee zijn. |
|
Groetjes,
Ilona. |
|
![]() |
|
Breimuis ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 18 Januari 2007 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 2277 |
![]() |
Ilona, Gini van de sokkengroep geef op de S&B dag een workshop Moebius breien misschien kun je haar eens vragen naar een nederlands patroon |
|
![]() |
|
![]() |
Dat had ik gezien ja maar ik was bang dat men daar een beetje huiverig voor is, anders is het niet meer exclusief of zo. Maar ja, vragen staat vrij |
|
Groetjes,
Ilona. |
|
![]() |
|
![]() |
Even navraag gedaan bij Gini. Verwees me terug naar het internet en anders kon ik een workshop bij haar volgen in Nieuwegein. Ach ja, snap het ook wel, zij verdient er waarschijnlijk lekker broodbeleg mee :-). Ik heb ondertussen na lang zoeken wel een fototoelichting gezien in het Nederlands en ik heb nog een kleinere rondbreinaald liggen dus proberen kan ik het alvast wel. |
|
Groetjes,
Ilona. |
|
![]() |
|
claudine ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 26 September 2005 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 496 |
![]() |
Hoi, Ben je hier iets mee? Er staan drie sjaals op en zelfs ééntje gehaakt voor de liefhebbers. |
|
![]() |
|
odette ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 02 April 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3080 |
![]() |
Je moet wel een lange rondbreinaald gebruiken. 1 meter is wel het makkelijkste. Je breid nl vanuit het midden naar buiten toe, dus de sjaal wordt de helft van de naald.
|
|
![]() |
|
![]() |
Die link had ik ondertussen ook gevonden, dank je. Ik denk dat ik het binnenkort met deze onderstaande link ga proberen. Hier staat wat uitleg met foto's. Ik ben wel benieuwd. |
|
Groetjes,
Ilona. |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |