Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

rondbreinaald sokken

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
ChantaltJH View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ChantaltJH Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: rondbreinaald sokken
    Posted: 07 Oktober 2011 om 08:14

Hallo

begrijp ik nou goed dat je op een rondbreinaald sokken kan breien en ook kerstballen op een rondbreinaald????

Ik heb dat nog nooit gedaan maar kan wel met 4 kleine naaldjes sokken breien is een rondbreinaald heel erg anders????

Ik hoor graag jullie ervaringen

Groetjes Chantal

Wil je iets van mij???? Stuur een email naar mijn hotmail met je vraag dan komt het echt wel goed!!!!
Back to Top
Nubia View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nubia Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Oktober 2011 om 10:31
Hallo Chantal,

Ik ben zelf ook net begonnen met rondbreinaalden. En wil er dan ook sokken mee breien.

Ik ben gaan goegelen. Kijk hier maar eens
http://www.youtube.com/watch?v=wVXLOG1L8LM&feature=relat ed

Dat is deel 1, er staan er nog meer.

Succes,
Christa
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Oktober 2011 om 13:08
Chantal, als het niet lukt met rondbreinaald of met sokkenpriemen, kun je kerstballen ook op twee naalden breien, alleen moet je dan markeringen aanbrengen tussen de aantallen steken, die anders op verschillende naalden staan. Zo weet je waar je moet meerderen en minderen. Als je de naad dichtmaakt met naaigaren, zie je hem bijna niet.

Ik moet ook ergens een sokkenpatroon hebben voor twee naalden, heel oud en slecht leesbaar, maar mijn email staakt vandaag. Ik krijg maar geen contact.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
ChantaltJH View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ChantaltJH Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Oktober 2011 om 17:17
ok nou magtelt als je mail weer werkt wil je mij dat patroon dan mailen ik kan wel breien maar omdat het vaak zwaar wordt ben ik meer een haakster..... heb al wel 4 kerstballen gehaakt ook erg leuk om te doen!
Wil je iets van mij???? Stuur een email naar mijn hotmail met je vraag dan komt het echt wel goed!!!!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Oktober 2011 om 20:47
Ik moest even zoeken, ik dacht dat ik ze kwijt was, maar ze staan onder het kopje "Wanten", dus ze komen eraan. Ik heb al gezegd dat het een zop (zeer oud patroon) is, hè?

Ik heb je emailadres trouwens niet meer, ik heb per ongeluk een heel aantal PM's weggegooid. Ik wilde alleen de aangevinkte weggooien, maar ineens was de inbox leeg.

wat rozengeur.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2011 om 14:16
Volgens mij is het nu goed gegaan.

wat rozengeur.
Back to Top
Wollie View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wollie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Oktober 2011 om 10:02

Ik brei al een paar jaar met rondbreinaalden sokken (2 tegelijk, heb ik een boekje van).

Het is echt ideaal, vooral de 2 sokken tegelijk, ben je gelijk klaar aan het eind.

Gr,Wollie

Wollie the bollie
Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Oktober 2011 om 11:38

Hallo Wollie,

iemand in mijn kennissenkring is op zoek naar een patroon van sokken breien op rondbreinaalden. Mag ik weten hoe dat boekje heet?

groetjes Frea.

Back to Top
Wollie View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wollie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Oktober 2011 om 11:50

Het heet"2sokken tegelijk"

van Melissa Morgan-Oakes, gewoon in het Nederlands en met een duidelijke beschrijving.

Gr.Wollie

Wollie the bollie
Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Oktober 2011 om 15:19

dank je,ga even googelen.

groetjes Frea.

Back to Top
betty neijts View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer betty neijts Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2011 om 13:55
Hoi ik wil even zeggen dat ik die kerst ballen brei op 2 nld en alle4 de deeltjes apart brei en dan de stukjes met gewoon garen aan elkaar zet. gelezen in de hobby handig gr Betty
betty Neijts
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2011 om 15:04
Ik had die tip ook al op een paar plekken gegeven.

wat rozengeur.
Back to Top
betty neijts View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer betty neijts Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2011 om 15:10
hoi magtelt ,ja over die 2 nld had ik gelezen maar niet alle vier de deeltjes apart. sorry dat ik dan in herhaling val gr betty
betty Neijts
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2011 om 16:08
Ga het ook proberen op twee naalden want in de boek staat met 5 naalden en zit al heel de dag te frutsen om gek te worden ,nu broberen op twee pfff
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2011 om 16:22
Gewoon lusjes of markeerders gebruiken om aan te geven welke steken op een aparte naald moesten komen, dan weet je waar te meerderen en minderen.

wat rozengeur.
Back to Top
Rondbreister View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Rondbreister Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 December 2011 om 13:05

Beste rondbreisters,

Kerstballen en sokken (en andere dingen) kun je heel goed op een (lange) rondbreinaald breien, door steeds de helft door te schuiven naar pen/flexibele gedeelte. Het opzetten hiervoor heb ik met 16 foto's (!) uitgelegd op mijn weblog: www.achterbergen.blogspot.com. Vergeet niet de breipagina aan te klikken.

Dan zet je voor de kerstballen gewoon in totaal 12 steken op, en je breit twee 'deeltjes' per kant, dus ook in het midden meerderen.

toveren met een rondbreinaald is makkelijker dan je denkt Mijn Link
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns