Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

schoenmaat 37,5

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Tineke01 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tineke01 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: schoenmaat 37,5
    Posted: 16 Oktober 2011 om 16:12
Een groot probleem!
Ik heb rechtervoet maat 37 nodig en voor links 37,5.
Dus koop ik altijd schoenmaat 37,5.
Dit seizoen is het een ramp. Overal laarzen, te kust en te keur maar schoenen ho maar. Die paar soorten waar ik uit kan kiezen zijn niet in 37,5 verkrijgbaar.    De meeste duurdere merken beginnen met halve maten vanaf 38,5. Verder zijn er heel veel soorten waar helemaal geen halve maten van worden gemaakt.
Er zijn vast meer vrouwen met dit probleem?

Zo mijn ergernis is eruit. Computer afsluiten en nog even lekker van de buitenlucht gaan genieten met mijn oude schoenen aan die pas nieuwe zolen en hakken hebben.
Dus ik kan nog even vooruit met ze maar ik heb ze nu al zo lang en wil ook wel eens een ander schoentje kunnen aantrekken toch.
Groetjes, Tineke01   
Back to Top
beppemartha View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer beppemartha Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Oktober 2011 om 17:28

ik heb maat 36 en heb ook steunzolen. Het is een ramp om een paar schoenen te vinden die ook nog te betalen zijn, leuk zijn en ook de zolen in passen.

ik voel met je mee.

Back to Top
mineke.j View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mineke.j Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Oktober 2011 om 18:08
Hier ook 37,5 en dat is inderdaad lastig!!! Verder heb ik goede schoenen nodig want ik sta voor de klas en als jede hele dag staat en loopt moet het goed zijn. Ik wil geen pijnlijke voeten. Hierdoor kom ik vaak bij de wat duurdere merken uit. Gabor heeft bijvoorbeeld al hun schoenen in 37,5 (4,5 bij hun)en ook Manfield heeft een aantal merken in halve maten.
http://minekeswerkjes.blogspot.com/
Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Oktober 2011 om 08:52

ach dames

al die frustratie

ik snap het al te goed

ik heb maar 33/34 en val altijd in een hele dure categorie

en mijn kuiten zijn ook aan de maat HEEL ERG LASTIG met laarsen kopen

Tineke ik zou als ik jou was eens via google zoeken

ik ga meestal naar van Loock in zandhoven belgie Ze hebben een site Je zou ze kunnen bellen of ze halve maten verkopen

ze zijn niet goedkoop hoor(ik spreek uit ervaring)

Chris

zoveel idee�n zo weinig tijd
Back to Top
Crea-Mo View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Crea-Mo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Oktober 2011 om 09:05
Originally posted by drempt drempt wrote:

.........ik heb maar 33/34........

Oh, en ik dacht dat ik kleine voeten had! Ik heb maat 35, maar als ik geluk heb en de 36 klein valt, wil dat ook nog wel eens passen.
Met laarzen en sneakers gaat het wel, maar een schoen met een hak(je) moet echt passen en dan wordt het inderdaad duur!

Back to Top
rittepetit View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rittepetit Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Oktober 2011 om 09:21
Misschien kunnen jullie bij vollebergh junior kinderschoenen in het wijnegem shoppong center iets vinden
Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Oktober 2011 om 09:29

Tja en grote voeten is ook weer lastig whahah. ik heb maat 40,41.

Ik vind het altijd net zo een gedoe als een bh.

Hopenlijk vinden julie snel lekker warme winterschoenen in de juist emaat,

vooral de halve maat lijkt me erg lastig

Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Oktober 2011 om 09:52

rita,

ik mag wel kleine voeten hebben maar het zijn geen kindervoeten

ik heb al zo vaak kinderschoenen geprobeerd en soms toch gekocht terwijl ze niet goed zaten

soms bij jongens schoenen kan ik iets vinden meisjesschoenen zijn vaak erg smal

en ik heb helaas erg dikke kuiten

ik weet gelukkig waar speciaalzaken te vinden zijn

en godzijdank hebben we google

Chris

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Oktober 2011 om 10:20
Ik heb eigenlijk maat 36. Maar doordat ik sinds een aantal jaren lymfoedeem aan mijn linkerbeen heb waardoor ik daar een steunkous moet dragen en altijd veterschoenen liefst met een hakje van minimaal 2 cm heb ik dus een probleem. Ik neem maat 36,5 of 37 en leg in de rechterschoen een zooltje. Is niet ideaal, maar het werkt. Laarzen kan ik helemaal vergeten en leuke veterschoenen met normale dunne zolen zijn bijna niet te krijgen. Dus heel zuinig zijn op schoenen en alle schoenwinkels waar dan ook in de wereld van binnen bekijken. Groetjes, Lida
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Oktober 2011 om 11:57
Ik denk dat je bij Van Loock in Zandhoven wel iets zal vinden naar jouw smaak ,mijn dochter gaat daar ook en die heeft maat 43
Back to Top
Tineke01 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tineke01 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Oktober 2011 om 18:49
Ik dacht al wel dat ik echt niet de enige ben met probleemvoeten.
Dank jullie wel voor het meedenken en de tips.
Ik heb inderdaad bijna altijd Gabor schoenen gehad.
Maar heb al in 3 speciaalzaken gevraagd om 37,5 en die worden blijkbaar niet meer ingekocht. Onlangs tijdens het winkelen in 's Hertogenbosch ook al hier en daar gekeken en hetzelfde verhaal, ook van andere merken trouwens zoals Rieker, Jenny, Ara, Waldlaufer.
Ben nu weer bezig met een winkel die wel vrijblijvend wilden bestellen, 1 paar schoenen 37,5 en 1 paar 38 waarvan zij zeiden dat van dat merk de schoenen kleiner uitvallen. Daar ga ik morgenmiddag naar toe. Ben erg benieuwd.
Groetjes, Tineke01   
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Oktober 2011 om 19:20
Van loock heeft ook een website en daar komen ook veel mensen uit Nederland
Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Oktober 2011 om 22:06
zoals ik bijvoorbeeld
Chris

Back to Top
mineke.j View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mineke.j Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Oktober 2011 om 22:54
Ik ga als ik in maastricht ben altijd bij de gaborwinkel langs, die hebben wel halve maten en anders bestel ik via internet (jawel, zalando).
http://minekeswerkjes.blogspot.com/
Back to Top
rittepetit View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rittepetit Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Oktober 2011 om 08:48

Sorry Sorry Chris, ik wou je echt niet beledigen

Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Oktober 2011 om 10:32

oohh nee rittepetit

je hebt me niet beledigd hoor

trouwens zo gauw ben ik niet beledigd

ik bedoelde het ook niet naar naar jou toe hoor!!!

Chris

Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Oktober 2011 om 13:07
Zelf heb ik sinds ruim een half jaar ook zolen in mijn schoenen. De een is ruim 4 mm opgehoogd. Daardoor moet de laars een goede hoge voet hebben en de schoen iets van een riempje over de voet. Anders slip ik er steeds uit met mijn linkervoet. Erg lastig ook om goede schoenen te vinden. Wij gaan vaak naar een outletstore in Zwolle die zit vlak bij de mediamarkt. Als we op de camping zijn gaan we er altijd even schoenen halen. Laatst hadden we vier paaar merkschoenen voor 113,-. Manuel spande de kroon. Zijn schoentjes waren 85 euro geweest en nu nog maar 21. Dat is nog eens leuk inkopen doen. We kopen voor onszelf altijd schoenen op voorraad. Onze voeten groeien toch niet meer en dan hebben we wat liggen. Op het moment zijn mijn zomerschoenen ook versleten. Heb er zondag nieuw klittenband op gezet omdat die niet meer werkte. Ik wil er deze winter in huis ook nog op kunnen lopen. Want dat is het grote nadeel van die zooltjes. Je moet ze ook binnenshuis gebruiken. Anders helpen ze natuurlijk nog niet. Toch vrees ik dat ik het niet ga halen met deze schoenen tot we weer in Zwolle nieuwe kunnen halen. En het is nog de vraag of de laarzen het nog een hele winter vol houden. Wordt dus een keer dure kopen.
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
mafke View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mafke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Oktober 2011 om 23:10
hallo Tineke,

bij de betere schoenmaker verkopen ze dikke (leren) inlegzooltjes.
Dit scheelt gauw een halve maat.
Ik zou zeggen koop 1 paar zooltjes, en probeer deze in1 schoen om te
kijken of het scheelt. En dan altijd met de zooltjes op schoenenjacht!
In Baarle-nassau zit ook een goede schoenenzaak.
Succes!
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2011 om 07:51
Ik heb maatje 37 en steunzolen. En dikke voeten vanwege knopen in m'n lymfevatenstelsel... Kortom, een ramp. Zomerschoenen was echt een drama, paste nergens in, behalve bejaardenschoenen. Sorry als ik er iemand mee beledig, maar ja, als je 21 bent, wil je wel leuke schoenen...

Toen kwam ik het merk Piedi nudi tegen. Heerlijk, geweldig. Heb 3 paar zomerschoenen gekocht. 1 paar duur, 2 paar in de uitverkoop. Eindelijk schoenen waar ik in pas... Voor de winter heb ik via internet nog een paar piedi nudi laarsjes besteld. Die bleken iets te groot, maar een maatje kleiner was te klein. Gelukkig kon er nog een extra zooltje onder mijn steunzool... Echt een aanrader dit merk... Heel kleine maten verkopen ze niet, halve maten ook niet, maar mensen met dikke voeten gaan er vast van jubelen.
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2011 om 11:07
Dan moet je zeker Van Loock proberen daar vind je hele moderne schoenen ook voor iemand zo als jij
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns