Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

wol of katoen?

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
bandicot View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 27 Oktober 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 331
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bandicot Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: wol of katoen?
    Posted: 17 Oktober 2011 om 18:41
Waar haken jullie het liefste mee?

Ik geef zelf de voorkeur aan katoen, maar weet eigenlijk niet eens waarom .

Maar heb net voor mijn verjaardag een paar bollen wol gekregen en ga toch eens kijken of ik niet een vreemde voorkeur voor katoen heb. Nou alleen nog kijken wat ik ga maken (lijstje is erg lang).

Ben benieuwd naar jullie reacties.
Back to Top
Tineke01 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1360
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tineke01 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Oktober 2011 om 18:57
Ik vind haken met katoen ook prettiger dan met wol.
Niettemin lukt het me ook wel met wol hoor.
Groetjes, Tineke01   
Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 11 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Oktober 2011 om 19:20

sluit me bij tineke01 aan

ik vind phildar aviso ook lekker haken

Chris



zoveel idee�n zo weinig tijd
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2010
Status: Offline
Points: 7262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Oktober 2011 om 19:23
Als jullie over wol praten, hebben jullie het dan ook over WOL?
Meestal wordt er namelijk acryl bedoeld.
Wol lijkt me niet zo geschikt voor kinder-poppen/beesten.
Zeeman en Wibra hebben volgens mij niet eens wol, maar is het allemaal acryl ( synthetisch)
Back to Top
Yobsje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1408
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Yobsje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Oktober 2011 om 21:04
Ik haak ook het liefst met katoen, wol heb ik nooit geprobeerd, acryl vind ik niet fijn, want het pluist vaak zo.
Groet,

Yobsje
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23654
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Oktober 2011 om 21:14
Ik haak en brei met katoen en acryl, ik ben allergisch voor wol. Niet alleen bultjes en jeuk, maar ook benauwd.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Oktober 2011 om 22:41
Ik gebruik bijna alleen acryl (van de Wibra). Ik heb wel eens katoen van de Wibra geprobeerd, maar dat splijt heel snel en vond ik niet lekker werken. Ik heb ook een bolletje Catania geprobeerd, dat haakt niet verkeerd maar naar mijn gevoel niet beter dan acryl. Niet genoeg om het prijsverschil goed te maken in elk geval.
Back to Top
bandicot View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 27 Oktober 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 331
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bandicot Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Oktober 2011 om 07:29
Heb nu een stukje gehaakt met acryl van Zeeman. Vind het gewoon niet zo mooi als katoen. Met katoen komt er een bepaald "glans" op je werkstuk, gewoon mooi.

Ik heb ook wel eens pluizige amigurumi's gezien, die met zo'n borstel zijn opgekamd. Ik denk dat ik daar mijn gekregen acryl voor ga gebruiken, weet iemand of dat werkt.

Voor breien vind ik katoen weer minder, maar ik mag even niets breien totdat ik de trui voor mijn man af heb (ben vorig jaar november begonnen, maar het moet ook een XXXXL worden, dus veeeel werk) .
Back to Top
mayolijn View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 November 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1192
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mayolijn Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Oktober 2011 om 08:11

Het resultaat van katoen vind ik mooier, het blijft mooier en pluist minder. Dus voor echte knuffels gaat mijn voorkeur daar naar uit. Maar voor het snelle grote resultaat is de Saskia van de wibra erg prettig. Nadeel vind ik alleen wel dat het heel snel pluist en dat is dan weer jammer als je een groot project gemaakt hebt.

 

*~~*Groetjes van Mayolijn*~~*
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2008
Status: Offline
Points: 5322
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Oktober 2011 om 12:46
Ik houd ook erg van katoen. Het ziet er altijd mooi uit en werkt vaak prettig. Maar het verschil in prijs vind ik ook belangrijk. Dus ga ik vaak voor een mix of toch maar gewoon acryl.
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
Kuddelz View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 17 Maart 2011
Status: Offline
Points: 117
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kuddelz Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Oktober 2011 om 14:12
Ik haak altijd met katoen van Phildar, lekker zacht en mooi glanzend!!
Back to Top
pimmetje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 05 Januari 2011
Status: Offline
Points: 957
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pimmetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Oktober 2011 om 16:29
Ik haak meestal met katoen en brei nooit met acryl, is vaak zo hard en voor kledingstukken vindt ik vaak dat het niet zo mooi blijft, daarom brei ik meestal met wol met minstens 50% wol
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl

Back to Top
chikay70 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 31 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 115
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chikay70 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Oktober 2011 om 17:32
Ik haak alleen met katoen...met acryl heb ik al gauw een soort
zweethanden ligt gewoon niet lekker.
Katoen is wel wat duurder maar ik maak nooit zulke grote projecten
(trui of iets dergelijks) en een hobby mag wel wat kosten omdat het
wel handwerk is wat je maakt en vind het met katoen mooier.
Voor kinderen vind ik het ook fijner want 90% gaat naar kinderen toe.

Jose
Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 02 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5226
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corrie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2011 om 13:13
Maakt mij niet uit ik haak met alles al was het touw whahhahaha
Hou de eer aan jezelf
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.297 seconden.
Lang Yarns