grote granny square deken |
Reageer | Pagina 123> |
Autheur | |
drempt
Hobbyguru Lid sinds: 11 Februari 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3806 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 19 Oktober 2011 om 11:46 |
dames ik wil graag een lekkere deken voor op de bank ik wil graag een enorme grannysquare maken (heb ik nog nooit gedaan) maar ... ik weet niet met welk garen! als ik katoen gebruik wordt hij dan niet te zwaar natuurlijk kan royal zeeman en van wibra ook maar blijft dat mooi na het wassen? ik zag via google Rico katoen voorbij komen Is dat wat? volgens mij bij liques handmade te koop HELP
|
|
Chris
zoveel idee�n zo weinig tijd |
|
Lenie25
Hobbyguru Lid sinds: 01 Februari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4034 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik ben bezig met een deken van Bravo van sachemayer het bevalt mij heel goed en het is heerlijk zacht en werk met naald 4,5
|
|
http://spelen-met-kleurige-draadjes.blogspot.nl/ |
|
volima
Groupie Lid sinds: 19 Oktober 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 82 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb voor mijn zoon een ripple stitch deken gemaakt van Phildar Impact en ben nu voor mezelf een deken aan het maken van Drops Fabel.
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23691 |
Post Options
Thanks(0)
|
Je zou kunnen kijken welke wol de meeste looplengte heeft naar gewicht.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
by Ieke
Hobbyguru Lid sinds: 09 Februari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2887 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb mijn deken gemaakt met Saskia... Is nog niet af, dus ook nog niet gewassen...
Als je vaker wat met Royal/Saskia maakt en dat eens in de was gooit, dan weet je hoe de wol de wasmachine overleeft... |
|
Lenie25
Hobbyguru Lid sinds: 01 Februari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4034 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
drempt
Hobbyguru Lid sinds: 11 Februari 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3806 |
Post Options
Thanks(0)
|
wat een mooie felle kleuren nu wil ik het wat minder kleurrijk houden maar vind dit erg mooi! |
|
Chris
|
Joyce38
Duizendpoot Lid sinds: 21 Juli 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 364 |
Post Options
Thanks(0)
|
Prachtig, wat een mooie kleuren.
|
|
Lmarina
Duizendpoot Lid sinds: 25 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 243 |
Post Options
Thanks(0)
|
@Lenie25 Wow wat een mooie deken wordt dat!!
|
|
Groetjes Lmarina
|
|
lidwina
Hobbyguru Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14093 |
Post Options
Thanks(0)
|
Nou Lenie, die wordt heel mooi. Ik heb eens geteld, 20 verschillende kleuren! Groetjes, Lida
|
|
Lenie25
Post Options
Thanks(0)
|
Dank jullie wel vind hem zelf ook heel mooi. Lida het zijn 10 kleuren de strepen zitten er 2 keer aan. |
|
|
by Ieke
Hobbyguru Lid sinds: 09 Februari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2887 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik vind 'm prachtig Lenie!
|
|
chantalmv2
Hobbyguru Lid sinds: 10 Maart 2011 Status: Offline Points: 4681 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
lidwina
Hobbyguru Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14093 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hallo Lenie, ik heb de bolletjes geteld en niet gezien dat ze dubbel waren. Desondanks een pracht deken. Ik houd wel van veel kleuren. Groetjes, Lida.
|
|
Janne Marie
Hobbyguru Lid sinds: 15 December 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3141 |
Post Options
Thanks(0)
|
Die deken is prachtig. Wat een kleuren zeg, wauw!
|
|
drempt
Post Options
Thanks(0)
|
ik vind het heel leuk voor lenie al die complimenten en ik wil niet onaardig zijn maar ik wil graag wat meer info over het garen dat ik het besten kan gebruiken voor mijn deken behalve dan garen van wibra en zeeman en bravo
|
|
Chris
|
by Ieke
Post Options
Thanks(0)
|
Ik weet niet in welke prijsklassen je je garen zoekt, anders kun je nog voor Drops Paris kiezen...
Maar ik denk dat je het beste naar de wolwinkel kunt gaan, tenzij je op internet wilt bestellen... Dan kun je het voelen en daar weten ze ook heel veel... |
|
betty neijts
Groupie Lid sinds: 15 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 72 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hallo even over die gehaakte granny deken .Ik wil er ook graag aan beginnen maar ben steeds bang dat ik het niet helemaal kan maken omdat ik artrose handen heb maar wil het tocg gaan proberen, Ik heb iets gezien voor een vest en een poncho en een wrap en dat waren blokken die je aan elkaar kan zetten .ik haak wol bij wibra of zeeman maar weet iemand hoeveel kleuren je moet hebben en hoe weet je wanneer je moet wisselen van kleur want ik heb geen blok alleen gezien waarop je dat goed kan zien.Kan iemand me daarmee helpen a,u b Betty
|
|
betty Neijts
|
|
lidwina
Post Options
Thanks(0)
|
@ Chris, je hebt gelijk je had een vraag over garen. Het is inderdaad zoals Ieke zegt: wat is je budget? Als ik er een zou maken zou ik geen katoen nemen, lijkt me te zwaar. Met de Bravo van Schachenmayer heb ik wel gewerkt, maar kan verder niets zeggen over de houdbaarheid. Zelf zou ik wol nemen in een goede kwaliteit, lekker licht en warm. Als het gedacht is als bezigheidstherapie denk ik dat Saskia of Royaal niet slecht is. Al heb ik zelf ooit meegemaakt dat ik iets van goedkoper materiaal gemaakt had en het resultaat zo in de smaak viel dat ik er spijt van had geen beter spul genomen te hebben. Voor de rest kan ik mij alleen maar bij Ieke aansluiten. Ga naar een goede wolwinkel en laat je voorlichten. En dan ben je er misschien nog niet, het blijft moeilijk. succes, Lida |
|
drempt
Post Options
Thanks(0)
|
ja inderdaad lidwina ik vind het erg moeilijk en inderdaad ik wil eigenlijk ook wel kwaliteit en iets op haaknaald 4 4,5 anders wordt het zo dun
Ik moet zeggen dat ik 4 jaar geleden een deken heb gebreid op een rondbreinaald met wol van wibra of zeeman en omdat de kinderen er veel mee speelden en hij dusvaak in de was moest is hij aardig dun geworden ik vind deze erg mooi of deze lekker simpel 3 kleuren of zo
|
|
Chris
|
Reageer | Pagina 123> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |