Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Tonia garen

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Regenboog View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Regenboog Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Tonia garen
    Posted: 20 Oktober 2011 om 11:38
Ik heb twee schitterende bollen Tonia gekocht van Schoeller Stahl. Het is geen rechte garen, maar met een soort net. Er zit alleen een breipatroon bij voor een hele mooie sjaal. Ik kan op zich wel breien, maar niet echt goed. Bestaat er ook een vergelijkbaar haakpatroon van of kan iemand het patroon omzetten in een haakpatroon? Of kan iemand mij het patroon duidelijk uitleggen zodat ik het wel kan breien ( nu snap ik er niet zoveel van). (ik wil wel foto's toevoegen, maar ik weet niet hoe. als je op tonia schoeller stahl googeld vind je de wol en de sjaal vanzelf).

Op de wikkel staat:

Basispatroon: ribbelsteek

uitvoering:
Open het lint. Steek de naald in een gaatje aan de smalste zijde van het lint. Zet de st. op één st. in elk gaatje. 8 st. opz., 1 st. ik elk gaatje van het dunne gedeelte van het lint. Het breiwerk draaien en het lint openen om het volgende gaatje te zoeken, de naald insteken in de st. en brei steeds in ribbelsteek. De volgende masen in de ribbelsteek verder opzetten en ervoor zorgen dat het net steeds geopend is. Na iedere rij het breiwerk omdraaien en het net opnieuw openen voor het nieuwe gaatje. Bij het beeindigen van de bol garen, alle st. afk.

Wat moet ik doen?

Alvast bedankt voor het lezen van mijn verhaal en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Regenboog.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2011 om 12:25
Ik heb zo'n sjaal gebreid. Ik denk dat haken niet kan. Zoals er staat steek je in een gat van het net, dat is je eerste opzetsteek. ongeveer  2,5 cm verder in het volgende gaatje. tot je acht steken hebt. Dan draai je het werk om. Steek in de eerste st op de naald weer 2 à 3 cm verder doe je het gaatje dat je in in je netgaren ziet op de naald alsof je een omslag maakt. De steek op die al op de naald stond haal je eroverheen en je eerste gebreide steek is klaar. Zo ga je verder tot je 8 steken klaar zijn. Omdraaien en vooraan beginnen. Hoe ver je de s tken uitelkaar neemt is een kwestie van smaak. Ik heb een foldertje van Katia. Daar heet het garen ondas, daar kun je eens zoeken. Groetjes, Lida
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2011 om 12:37
Als je bij google bij afbeeldingen kijkt, dan kun je een stap voor stap uitleg vinden.
Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2011 om 12:39

ik heb er al een stuk of 32 gebreid

het is echt heel erg makkelijk

succes ermee

Chris

zoveel idee�n zo weinig tijd
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2011 om 12:48
32????

Ben je het dan nog niet zat?
Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2011 om 13:25

heel eerlijk

nu wel een beetje ik moet er nu nog twee en dan ben ik er klaar mee hihihaha Lekker dubbele betekenis

Chris

zoveel idee�n zo weinig tijd
Back to Top
Regenboog View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Regenboog Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2011 om 15:06
Ik heb het geprobeerd en ik denk dat ik het snap: klopt het dat je een soort van over elkaar heen hangende rokjes krijgt?
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2011 om 15:10
Dat klopt,een beetje klokkend over elkaar. Volgens mij staan ze op de hobbydoos bij creaties. groetjes, Lida
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2011 om 15:14
Gevonden. Kijk eens  bij "Roezelsjaal". Ze zijn van Drempt. Misschien is jouw garen fijnmaziger. Het bestaat in 2 varieëteiten. Groetjes nog een keer, Lida
Back to Top
Regenboog View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Regenboog Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Oktober 2011 om 20:24
Dank jullie wel! Het is me gelukt. Ik heb mijn eerste
gebreide sjaal af.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns