Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Vandaag is het zover

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
diny183 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer diny183 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Vandaag is het zover
    Posted: 29 Oktober 2011 om 10:38

Vandaag gaat hij het huis uit, de zoon waar we zo veel zorgen om hebben gehad, te vroeg geboren en alles wat een prematuur kindje kon krijgen kreeg hij.

Gepest en niet begrepen op school maakte van hem een schuchter jongetje die het liefst zich achter moeders verschool. Schoolreisjes en schoolkam waren voor hem een ramp, het eerste wat hij deed was een telefooncel opzoeken om moeders te bellen, gelukkig waren mobiele telefoons toen nog een bijzonderheid, anders had hij heel wat guldens/euro's aan bellen naar moeders verbeld.

Naar school gaan was echt niet zijn hobby, zijn verstand was er wel maar de wil om zijn best te doen niet, 17 jaar was hij en door het zichzelf aanleren van vaardigheden is hij de man geworden die hij nu is. Veel verstand van computers, een gepassioneerde radiomaker bij een lokaal radiostation hier in de buurt, op zijn 25 ste toch besloten om een andere opleiding te gaan doen is hij nu een vrachtwagenchauffeur die liefde voor zijn beroep heeft.

Verkering en meisjes waren zeker niet aan de order, 30 jaar en nog steeds vrijgezel. Ingeschreven voor een woning hier in de stad om zijn zelfstandigheid en afstand van zijn moeder te nemen.

Het lot besliste anders, vandaag gaat hij het huis uit, hij gaat samenwonen met het liefste meisje van de wereld ( zegt hij.) 30 jaar en nu neemt hij afscheid van het ouderlijk huis.

Nee ik ben niet verdrietig, ja ik moet er wel aan wennen, het laatste jong gaat vliegen, we zijn weer met zijn 2en.

het heeft even geduurd, de oudste zoon was 31, dochterlief was 23 en hij is 30.

Mijn zorgen over thuiswonende kinderen zijn over, 34 jaar was ik een moeder met thuiswonende kinderen, nu ben ik moeder en schoonmoeder, ik weet dat de zorgen blijven, zorgen gaat nooit voorbij.

Vandaag is het feest, ik ga maar genieten van het moment en de dag.

Toon Hermans, zei het ooit in een gedicht.

Vandaag is de dag

hij komt maar 1 keer

morgen dan is het

vandaag al niet meer

Niet zeuren, geniet,

van het leven, het mag

maar doe het vandaag

want vandaag is de dag.

Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2011 om 11:00
Een  dag met dubbele gevoelens
Back to Top
beppemartha View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer beppemartha Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2011 om 11:39

ja de zorgen blijven. hoe oud ze ook zijn het blijven je kinderen waar je in gedachten altijd mee bezig bent. maar dat is nie?t erg toch?

wat geweldig dat je zoon het nu toch zo goed gaat en dat hij "op zichzelf" gaat.

geniet van die nieuwe periode in je leven ook al heeft dat ook zijn verdrietige kanten. laat een traan en lach daar door heen.

dit alles neergeschreven uit ervaring. heb zelf 2 kinderen 35 en 31. beiden sinds deze zomer vlakbij (zo'n 500m) wonen en 2 kleinkinderen. Af en toe zorgen omdat er bij hen iets gebeurd maar het meest genieten van de momenten samen.

Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2011 om 11:58
Hij gaat wel het huis uit maar je heb er een dochter bij he,en ze zullen wel regelmatig afkomen zeker
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2011 om 13:47

aan de ene kant zal het nog wel even wennen zijn dat hij er niet meer zal zijn als je morgen wakker wordt.

maar wat fijn dat hij het toch maar voor elkaar heeft gekregen omzo zijn leven in te delen zoals hij dat wil.

geef hem maar een dikke knuffel en jullie natuurlijk ook want zonder de familie zal hij het niet gered hebben.

Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2011 om 14:12
Wat zal het vreemd voor jullie zijn!
Maar wat fijn en goed dat alles met hem zo goed is gekomen.
Geniet van deze dag en de dagen erna.
Back to Top
sjaak View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sjaak Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2011 om 14:19
Vreselijk,ik leef met je mee.Mijn dochter is sinds 9 maanden het huis uit.Je weet dat het normaal is,en je bent ook blij dat alles op zijn pootjes terecht gekomen is maar het blijft best moeilijk .Het went echt maar nu is het nog even heel dubbel.
[IMG]http://i1125.photobucket.com/albums/l587/gif-mania/album19/x_8941aa5.gif">
Back to Top
rittepetit View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rittepetit Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2011 om 14:51

Zoals Conny zei, je hebt er een dochter bij, en je zoon is gelukkig, en nu is aan het aan jullie tweetjes om nog veel te genieten

het zal inderdaad even wennen zijn, maar leuke dingen wennen vlug

Back to Top
mayolijn View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mayolijn Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2011 om 15:30
Mooi verhaal, met een dubbel gevoel, dat dan weer wel.
*~~*Groetjes van Mayolijn*~~*
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2011 om 16:06
Heb ik ook meegemaakt en het voelt zo leeg vanbinnen maar als je ziet hoe goed ze het doen dan ben je toch heel fier en stilaan zoek je zelf een hobby en besef je dat je eindelijk tijd hebt voor jezelf
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Tineke01 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tineke01 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2011 om 16:31
Als je laatste kind of zelfs enige kind het ouderlijk huis verlaat, mis je het kind erg in 't begin.
Je mist de kamer van hem/haar schoonhouden, al die was steeds maar weer doen, het koken, inkoop boodschappen, enz. De aanwezigheid van kind op wat voor manier dan ook.
Maar dan ..... opeens ben je eraan gewend geaakt dat kind uit huis is en ga je beseffen dat het toch ook wel weer rustiger voor je/jullie wordt.
Je krijgt meer tijd voor andere dingen en daar moet je ook van leren genieten.
Fijn dat de zoon uiteindelijk ook goed terecht is gekomen.
Dit is een dag met gemengde gevoelens, maar kijk en denk verder dan vandaag.
Groetjes, Tineke01
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2011 om 17:27
Zo is het leven enz.... allemaal dooddoeners, waar je geen klap aan hebt.'Hoop, dat je snel went aan de situatie, volgens mij vast wel!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2011 om 18:03
Als mensen nu jaloers zijn op mijn hobbykamer en was/strijkzolder, zeg ik luchtig: "Ja dan moet je je kinderen de deur uit doen", maar zo luchtig gaat dat niet, die navelstreng komt maar niet zó los. Het is echt wel wennen en je mag soms best een traantj wegpinken als het stil is in huis. Wel fijn dat hij zijn eerste zorgen over zelfstandig wonen met zijn meisje kan delen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2011 om 19:20
Als ik dat zo hoor is hij wel heel goed terecht gekomen. Hoewel onze kinderen pas 10 en 5 zijn (duurt dus nog wel even) kan ik me de dubbele gevoelens wel indenken. Maar wetend dat ze het goed hebben, dat scheelt een hoop.
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2011 om 19:21

Nou inderdaad Magtelt, die navelstreng hè?

Fijn dat hij het huis uit gaat en zelfstandig zijn weg vervolgd en dan vergezeld door voor hem het liefste meisje van de wereld.

Fijne gedachte, maar moeders mag best even slikken hoor!

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
vlijtig liesje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer vlijtig liesje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2011 om 19:44
Ik weet dat het even slikken is Het is erg moeilijk als ze
de deur uit gaan Mijn zoon is heel erg ver weg getrokken en
ik zie hem maar een keer in een jaar Ik heb het er erg
moeilijk mee gehad maar ik kan je verzekeren het went De
zorgen blijven maar wees blij dat ze gelukkig zijn Heus na
een bepaalde tijd ben je dankbaar let wel niet blij dat
het goed met hen gaat
sterkte het komt allemaal goed
groetjes vlijtig liesje
vlijtig liesje 4961
Back to Top
labeldoekje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer labeldoekje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2011 om 21:41

Het zal even wennen zijn, maar dat went toch wel weer snel hoor. Je bent met zijn 2-en begonnen en eindigt ook zo weer. Toch kan je met trots terugkijken en trots op hem zijn. Jouw verhaal heeft mij geraakt en denk dan gelijk aan mijn tweelingkleinzoons. De ene heel schuchter de ander recht voor zijn raap. Ondanks zijn 7 jaar komt hij voor de mindere op school op. Prachtig toch nietwaar? Heb deze stoere boys ook uitgelegd dat pesten heel erg pijn kan doen. Dat vonden zij maar raar want er is tenslotte geen geweld. Toen uitgelegd dat pesten met woorden ontzettend pijn kan doen, zij begrepen het toen ook.

De zorgen voor je kinderen gaan nooit weg, neem je een gedeelte altijd in je rugzakje mee. Is niet erg, als je het rugzakje maar af en toe leegmaak.

Kleine kinderen-kleine zorgen. Grote kinderen-grote zorgen, dat was de lijfspreuk van mijn moeder. Zij leeft niet meer maar ik denk daar toch nog wel eens aan.

EEn dag niet gelachen is EEn geleefd dag niet
Back to Top
Daymoon View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Daymoon Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Oktober 2011 om 07:27

Het was ongetwijfeld een dag met dubbele gevoelens maar ik hoop toch dat je met een fijn gevoel erop terugkijkt!

En uiteraard wens ik jullie en jullie kinderen het beste voor de toekomst!

Back to Top
diny183 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer diny183 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Oktober 2011 om 11:30

Het was een mooie fijne gezellige dag.

we zijn er trots op dat we naast 2 zoons en een dochter, nu 2 dochters en een zoon erbij hebben.

de zorgen zullen blijven,niet alleen voor hem maar ook voor de andere kinderen.

zoals Labeldoekje al zei, en dat zijn ook de woorden van mijn moeder,

Kleine kinderen, kleine zorgen,grote kinderen grote zorgen.

Gelukkig kunnen ze die zorgen nu delen met een partner en mogen wij advies geven vanaf de zijlijn.

En zo hoort het ook.

Dank jullie wel voor alle reacties, het doet me goed.

Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Oktober 2011 om 13:01
Ik kan me er wel iets bij voorstellen hoor. Maar je moet er maar vanuit gaan dat het goed voor hem is en dat hij bij het liefste meisje van de hele wereld in goede handen is.

Onze zoon is drie jaar geleden het huis uitgegaan toen hij in Utrecht ging studeren. Hij zou in eerste instantie een jaar op en neer gaan reizen, maar ineens was daar een aanbod voor een kamer en voor we het wisten  was hij het huis uit.
Onze dochter ging vorig studiejaar naar Utrecht om te studeren en zij heeft ook al aangekondigd dat ze op zoek gaat naar een kamer (al dat gedoe steeds met de NS, blaadjes op het spoor enzo, vertragingen, storingen enz.) maar ze heeft nog niet echt haast. En zeker nu op dit moment met alle narigheid die we hebben gehad, was ik wel blij dat ze nog thuis was. En toch weet ik dat ze op korte termijn ook het huis zal gaan verlaten
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.328 seconden.
Lang Yarns