Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

breibladen.

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: breibladen.
    Posted: 01 November 2011 om 20:24

Ik heb vandaag in een topic gelezen dat Magtelt nieuwe breibladen had gekocht.IK weet niet meer waar het staat maar ik heb vandaag ook 2 nieuwe breibladen gekocht en in 1 ervan staat een meisjesponcho met muts.

Het patroon van deze poncho met muts heb ik in het verleden  van Magtelt gekregen.Volgens mij was het patroon al zeer oud.

Zo zie je maar dat oude patronen gewoon als nieuw in de breibladen verschijnen.Ik vond dit toch een beetje vreemd,vandaar mijn melding ervan.

groetjes Frea.

Back to Top
Nellie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nellie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 November 2011 om 23:05

verbaast mij niks!
Laatst liep ik de H&M binnen en zag veel kleding die zo 1973 was :)
alles komt weer een keer terug, ze kunnen niks nieuws beginnen

Nellie

Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 November 2011 om 07:33

alles komt weer terug. dat zie ik ook in de winkels. wel handig . gewoon de bladen van vroeger pakken met de kleuren van nu en je bent weer helemaal hip.

Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 November 2011 om 08:35
Originally posted by Nellie Nellie wrote:

verbaast mij niks!
Laatst liep ik de H&M binnen en zag veel kleding die zo 1973 was :)
alles komt weer een keer terug, ze kunnen niks nieuws beginnen

Nellie

Ik denk dat op een bepaald moment alle ideetjes gewoon op zijn en dat ze wel terug moeten grijpen naar vroegere modellen
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
rittepetit View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rittepetit Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 November 2011 om 09:10
ja soms zie je in het breiblad Sandra modellen staan die er 6 of 7 jaar geleden ook in stonden, zelfde patroon en zelfde kleur, daarom heb ik het blad opgezegd
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 November 2011 om 13:17
Dat was mij ook al opgevallen, dan zit ik in Sandra's te bladeren en zie ik bepaalde vesten en truien weer voorbij komen. Ook in poppen- en babybladen gebeurt dat.

En Zeeman gaf een aantal boekjes uit, waarvan ik er ook al een paar met ander voorblad had.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 November 2011 om 13:26

en dat is niet alleen met  mode zo.

Ik was van het voorjaar aan een nieuwe bril toe .

Het montuur waar ze mee aankwamen  leek als twee duppels water op het montuur dat ik op m,n trouwdag droeg en dat is al 43 jaar geleden

Alleen het koppie  was wel veranderd .

Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 November 2011 om 12:50

@ Mutti, dat je koppie na 43 jaar veranderd verbaasd me niets. Maar dat nog steeds diezelfde bril jou zou staan is dan weer een bewijs dat je niet zo heel veel anders bent geworden.

Soms zie je gewoon aan patronen dat ze ze uit de oude doos hebben gevist. Dan denk ik: als je zo graag duidelijk wil maken dat breien en haken helemaal hip is waarom neem je dan van die oude patronen. Dan blijft het een stoffig imago houden. Al snap ik best dat de ideetjes soms even op zijn. Verander het patroon toch even naar de kleuren en het model van nu. Maar aan de andere kant begrijp ik ook wel dat het goedkoper is een model meerdere keren te gebruiken.

Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
Bloemenvrouwtje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Bloemenvrouwtje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 November 2011 om 13:15
Dat is toch lekker goedkoop dat al de modellen terug komen, zo moeten we geen nieuwe bladen meer kopen en dat scheelt toch ook in de portemonee
Handwerken, recycleren, van niets nog iets maken, dat zijn de dingen waar ik de meeste tijd mee bezig zijn.
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 November 2011 om 20:55
Frea heeft mij ( heel lief) patronen gestuurd voor jongenstrui,uit een nieuwe, ja, een nieuwe   Sandra. Maar.....ik heb deze trui al in het grijs en blauw gebreid. Mijn handwerkwinkelier heeft dat patroon vorig jaar uit een oude Sandra voor mij gecopieerd.Dat is toch ook balen!!!
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.316 seconden.
Lang Yarns