Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

afwisseling

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
ChantaltJH View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ChantaltJH Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: afwisseling
    Posted: 04 November 2011 om 09:42

hebben jullie dat nou ook???

Ik hou erg van afwisseling daardoor heb ik ook best wel wat verschillende projecten liggen waar ik aan bezig ben.

Dat houdt mij dan ook wel een beetje tegen om een grote mooie granny deken te maken..........

amigurumies die zijn vrij snel klaar maar een mooie omslagdoek is al wat meer werk maar ik heb een parero in de maak van 55 bloemen en 11 halve bloemen......... pfffff er komt geen einde aan!!! en het ergste is toen ik alle bloemen af had moest ik hem nog helemaal aan elk blaadje vast gaan zetten..... het is een zomergeval enne..... nu is het winter dus hij ligt braf in mijn mand te wachten hahaha

verder heb ik overdag best veel te doen dus ik doe vooral in de avonden mijn haakjes.... en de avonden zijn zo kort en donker!!!! beetje klein of donker werk kan ik dan weer niet zien dus blijft dat project weer liggen en ga ik wat anders doen!!!

ik ben benieuwd of ik nou zo'n moeilijk mens ben of dat er meer zijn

groetjes Chantal

Wil je iets van mij???? Stuur een email naar mijn hotmail met je vraag dan komt het echt wel goed!!!!
Back to Top
Lenie25 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lenie25 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 November 2011 om 09:59

Nee hoor Chantal jebent niet moeilijk offf ik ben het ook ben ook met verschillende dingen bezig en ik ga bezig met dat werkje waar ik op dat moment zin in heb en is het iets met donker garen dan komt er gewoon een felle lamp bij aan. Ben op dit moment bezig met een golfdeken twee vestjes en een stokhaak sjaal en nu heb ik ook nog het boek kerstballen breien besteld dus moet dat ook nog uitprobren.

Ik had me voorgenomen niet meer dan twee werkjes tegelijk maar dat is een beetje uit de hand gelopen........... 

http://spelen-met-kleurige-draadjes.blogspot.nl/
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 November 2011 om 10:03
En ook ik ben met meer werkjes tegelijk bezig, ook al had ik me voorgenomen dat niet te doen. Ik ben bezig met een angry bird voor mijn zoon, Link (van Zelda) moet nog een mond krijgen van mijn zoon, ik ben bezig aan het kraamkadootje voor de dochter van mijn buurvrouw, en ik ben begonnen aan het Grannyvestje. En ook mijn roezelsjaal is bijna klaar maar nog net niet helemaal
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 November 2011 om 10:52
Volgens mij ben je ook geen moeilijk mens hoor! Veelzijdigheid noemen we dat. Omdat we vroeger als kind geleerd hebben dat je pas met het volgende klusje mocht beginnen als het oude af was, maken we het onszelf moeilijk door te denken dat we misschien verkeerd doen.

Ik heb ook diverse klusjes onderhanden. Er zit een erg langdurig borduurwerk tussen dat soms wel maanden in de kast blijft om er daarna weer aan verder te gaan. Terwijl er een massa aan nuttige tussendoortjes doorheen vliegen. Het weer speelt ook een rol: breien en haken kan ik buiten doen als het niet regent of vriest. Naaien, borduren e.d. doe ik binnen aan de tafel. Creativiteit laat zich niet begrenzen. Leuk toch?!    
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 November 2011 om 11:12

Je bent niet moeilijk hoor, ik heb precies hetzelfde. Eén of een paar granny's maken vind ik heel leuk, maar een hele deken? Ik moet er niet aan denken. En een omslagdoek heb ik ook gemaakt, maar ik was al 10 rijen verder dan in het patroon stond en nog was ie niet groot genoeg. Uiteindelijk heb ik het zo gelaten en hoop hem weg te kunnen geven aan iemand die kleiner is dan ik. Want om nog meer toeren eraan te zetten, daar had ik echt geen zin meer in.

Het liefst maak ik (kleine) ami's, dat gaat lekker snel en dan kan ik gauw aan een volgend projectJE beginnen.

Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 November 2011 om 11:35

naast mijn deken haken brei ik nog regelmatig roezelsjaaltjes

en koosje van Christel Krukkert heeft nog steeeds geen armpjes en beentjes

ik heb boven nog een onafgemaakt project liggen weet niet eens meer wat dat is

Ik handwerk ook het meest 's avonds en overdag in het weekend

mijn jongste gaat 3 ochtenden naar peuterspeelzaal en soms lukt het me om die ochtenden sochtends iets te doen!! nadat ik gepoetst, gestreken en vanalles nog wat gedaan heb zoals nu

Chris

zoveel idee�n zo weinig tijd
Back to Top
diny183 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer diny183 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 November 2011 om 17:48

Noemen ze dat geen W.I.P.s ? work in progress.

Ja hoor hier liggen ze ook, een vestje voor schoondochter, een bolero voor mijn zus, een thera pietje voor Tante Thea van de camping, granny's zwerven hier overal rond, gebreidde blokken voor een deken, moet nog een sjaal voor dochterlief afmaken, pff allemaal werkjes die ik ooit hoop af te maken, haken vind ik leuk maar alleen in de zomer, in de wintermaanden brei ik liever, ach het zal ooit allemaal wel afkomen, denken jullie niet?

Back to Top
Tineke01 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tineke01 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 November 2011 om 20:15
Ik hoor ook bij deze groep hobbydoosjes.
Neem me vaak voor om eerst iets helemaal af te maken en dan krijg ik spontaan een nieuw idee en begin daar dan aan.
Van lieverlee ben ik zo toch weer met meerdere werkjes bezig. Ik krijg dat maar niet afgeleerd.
Het gaat er uiteindelijk toch om dat alles eens klaar komt. Een volgorde van "urgentie" kan ieder voor zich zelf gelukkig bepalen.
Ik heb er in ieder geval schik in en hoop dat dat zo blijft, ook voor jullie allemaal!
Groetjes, Tineke01   
Back to Top
AnneliesR View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer AnneliesR Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 November 2011 om 20:22
Hier nog zo iemand, ik ben meestal met meerdere werkjes tegelijk bezig, vooral als ik 1 groot "project" doe heb ik de neiging om tussendoor wat kleinere werkjes te doen. Heerlijk die afwisseling! Een makkelijk werk heb ik altijd wel, dat is makkelijk om mee te nemen.
groetjes Annelies ;)
Back to Top
Yobsje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Yobsje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 November 2011 om 21:10
Ik ook hoor, ik ben bezig met een rugzak voor mijn verse kleuter,
tussendoor heb ik nog afscheidskadootjes voor het kinderdagverblijf
gehaakt. Dinsdag ben ik begonnen met twee sjaals voor de jonste
twee, nu ben ik bezig met een gehaakte applicatie en deze week heb
ik wat hartjes uitgeprobeerd en een vlaggetje gehaakt.
Juist die afwisseling zorgt ervoor dat ik de grotere dingen, zoals de
sjaals niet met tegenzin maak.
Groet,

Yobsje
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 November 2011 om 11:29
Kijk maar in het topic To do lijstje.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 November 2011 om 20:52

Op het moment heb ik eigenlijk te veel. Een stola (3 hoeksjaal) voor mijn zusjes verjaardag, de poncho van de kal voor mijzelf, een slaapzak voor ons aankomend meisje en nu belde gisteren mijn schoonzus. Of ik een hello Kitty wilde haken voor haar dochters verjaardag. Oke het is maar een sleutelhanger maar er was nog meer wat ik te doen had. Ik ben bezig met naaiwerk wat ik gewoon af wil hebben. En natuurlijk mijn huishouden, ons kleine mannetje, mijn werk, en de sociale contacten. Dus of dat laatste gaat lukken. Gewoon doorgaan. Ik zie wel of ik er aan ga beginnen. Ga zo verder met mijn zusjes stola.

Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 November 2011 om 23:38
Ik vind het juist fijn met eerdere dingen tegelijk bezig te zijn.
Dan pak ik de sjaal die ik aan het maken ben en dan weer de sokken of een nijntje wat ik ook aan het maken ben.
Daardoor blijft het juist leuk!
Back to Top
Bloemenvrouwtje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Bloemenvrouwtje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 November 2011 om 09:13

Ik heb me voorgenomen om toch telkens 1 ding af te werken alvorens aan een ander projekt te beginnen, dat maakt het allemaal wat overzichtelijk.   Maar ik merk wel, dat ik me daar niet echt helemaal aan kan houden  zo heb ik nog een granny deken liggen, maar daarvoor moet ik naar Wibra, want er is een kleurtje op, en ik ben ook bezig met gordijnen te haken voor de ramen, in filethaakwerk, maar daar heb ik momenteel te weinig tijd voor, als je weet dat 1 lijntje haken een half uurtje in beslag neemt  ik heb dan ook hele brede ramen, zo'n 2.50 m breed en dan 1 m hoog, dan zullen jullie dat wel begrijpen.  Dat is echt een werkje voor als ik met verlof ben, want als ik telkens weer gestoord wordt, dan kan ik meer uithalen dan dat ik haak om het patroontje te volgen.

Wat ik zo vervelend vind, is als ik meerdere dingetjes op staan heb, weet ik nooit waar ik geëindigd ben, dus moet ik vaak uithalen, maar als ik maar met 1 ding bezig ben, wil ik dat zo snel mogelijk af hebben om aan het volgende te beginnen.

Het zal nooit helemaal goed zijn, denk ik zo.  Maar zolang we er maar plezier in hebben, zullen we blijven door gaan.

Handwerken, recycleren, van niets nog iets maken, dat zijn de dingen waar ik de meeste tijd mee bezig zijn.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 November 2011 om 12:16
Naast mijn handwerk heb ik standaard een doorloperpuzzelboekje liggen en op het moment een Amish roman en een fantasyboek. Beide brengen me in een heel andere wereld dan de mijne. Dat heb ik altijd nodig gehad, al vanaf dat ik kon lezen, even er helemaal tussenuit.

Ik verzorg de tuin en de vogels die op bezoek komen en ik heb 28 zakjes met een kleinigheidje en snoep gemaakt voor Sinte Maarten. Strijken en schoonmaken zijn mijn niet-hobby's.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.270 seconden.
Lang Yarns