Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

afwerking deken 6 vierkanten

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Trip View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Trip Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: afwerking deken 6 vierkanten
    Posted: 09 November 2011 om 17:34
Ik heb gister van de site een patroon van een deken gedownload, maar begrijp de afwerking niet helemaal, vooral dit stuk:

... en naai ze samen in de buitenste st. Haak 1 toer langs de hele buitenrand van de deken met de laatste streepkleur als volgt: 1 v in de eerste l-lus, * 3 l, sla over tot de volgende l-lus, 1 v in de l-lus*, herhaal van *-* rondom de hele deken en eindig met 1 hv in de eerste v.

Zou iemand me die misschien kunnen toelichten?
Het aan elkaar naaien zonder aan de binnenkant dikke ribbels te krijgen, begrijp ik niet en dus de 1v in de eerste lus * 3 | etc.. die afkortingen zijn nieuw voor me..

Groeten!
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 November 2011 om 17:49

Volgens mij moet je voor het aan elkaar naaien de helft van de V nemen. Dan krijg je geen dikke rand. Dan zou ik wel denken dat je ze aan de buitenkant moet naaien, anders krijg je aan de buitenkant de andere helft van de steek als een streepje te zien. Misschien kun je het op de foto ontdekken.

Er schijnt dus iets met lossen te zijn in het patroon. Want er staat: 1 vaste in de eerste losselus * sla 3 losse over tot de volgende losselus, 1 losse in de losselus* en zo de hele deken rond.

Ik moet wel zeggen dat ik zoiets bekijk als ik er ben, want dan wijst het zich vaak vanzelf.

Succes, Lida

Back to Top
Trip View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Trip Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 November 2011 om 13:18
Owh, dus |-lus is losse lus.. en v is vaste, kijk dan ben ik al wat verder! En die * dan? Betekent dat ook wat? Tjsa.. ik ben nog niet zo'n prof..

Wendy.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.516 seconden.
Lang Yarns