Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Recyclen

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23654
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Recyclen
    Posted: 14 November 2011 om 22:05
Er is al een topic over kussens als vulling.

Als een kledingstuk echt naar zijn grootje is en in de vodden terecht zou komen, kun je er veel bruikbare onderdelen afslopen: ritsen, knopen, haakjes, kantjes, applicaties, koordjes, van die beha-ringetjes. Noem maar op. Zo krijg je een eigen fourniturenvoorraadje. Vooral handig als je geen winkel of marktkraam in de buurt hebt. Bij onze supermarkt is een container voor textiel, de goede dingen gaan naar de kringloopwinkel, de rest is "lompen" en daar word poetskatoen van gemaakt.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 November 2011 om 22:57
Geweldig Dat is ook mijn idee. Hier wordt er ook van alles afgehaald voor het in de poetsdoekenmand verdwijnt. Mijn knopendoos en andere glazen potten zitten inmiddels goed gevuld.

Ooit had ik een zwarte knoop nodig voor op de tailleband van een rok. Ik had een lelijke glimmend zwarte knoop die precies de goeie maat had. Die heb ik met schuurpapier 1200 (super-fijn) gematteerd. Precies geworden zoals hij zijn moest.

In een broek zet ik trouwens wel altijd een nieuwe rits. Een rok trek je 1 keer per dag aan en uit. Bij een broek gaat de rits bij elke sanitaire pauze open en dicht. Dit is minstens een factor 10 hoger aan slijtage ten opzichte van een ander kledingstuk. En ritsen vervangen in een gulp is niet het leukste karwei.     
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 November 2011 om 09:31
Whaha, wij hebben laatst onze oude sponsortassen helemaal naar de vernieling geholpen. Alles eraf wat nog bruikbaar was. Eindresultaat is een geweldig sterk en vrolijk tuigje voor de hond geworden. Uiteindelijke kosten: 0 euro.
Back to Top
mayolijn View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 November 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1192
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mayolijn Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 November 2011 om 10:17
De dochter ging vanmorgen op school bij de binnenkomst
zitten aan de tafel met de knopendoos. Ze vind het super
om mee te spelen. Geloof alleen, eerlijk gezegd, dat dit
nieuwe knopen zijn. Ik zou ze graag willen hebben.
Hartjes, sterren noem maar op. Super leuk.
Ook de knopenpot van mijn schoonmoeder is erg in trek om
mee te spelen.
*~~*Groetjes van Mayolijn*~~*
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 November 2011 om 10:41
Kan je dochter niet wat knopen in haar broekzak laten glijden?
Back to Top
Lenie25 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4034
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lenie25 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 November 2011 om 10:50
Wouw Ieke toch  dat mag toch niet,   ik ben ook begonnen om van oude kleren de knoopjes er af te halen.

http://spelen-met-kleurige-draadjes.blogspot.nl/
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 November 2011 om 10:55
Van een gemiddeld herenoverhemd komen zo'n 10 of meer knopen af. Die rijg ik op een draadje om ze bij elkaar te houden. Als ik dan een bloes voor mezelf naai, hoef ik niet lang te zoeken om 10 precies dezelfde knopen te vinden. 
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23654
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 November 2011 om 20:44
IK had van dat ijzerdraad voor kettingen, dus alle bij elkaar horende knopen zijn gebundeld, ze zijn ook in vier dozen op kleur gesorteerd. Kant en lint rol ik om een lege keukenrol, met een plakbandje of speld. Telkens als ik weer een knopendoos erf of op een rommelmarkt koop, ga ik zitten sorteren. Dat is mijn manier van spelen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 November 2011 om 21:14
Als een dekbedovertrek versleten is, dan zijn er nog heel bruikbare stukken stof over. Daar haal ik met gemak nog een nachtjapon uit. Als je er maar rekening mee houdt dat de kwetsbare delen (manchetten, kraag en schouderpas) van stevig stof gemaakt worden. Het deel waar het dekbed mee onder het matras ingestopt wordt, heeft nooit te lijden gehad en is prima geschikt voor deze onderdelen.

   
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 November 2011 om 08:21
Wij doen de oude dekbedhoezen om een oud dekbed dat we 1x in de lengte en 1x in de breedte dubbelvouwen (volgorde kun je zelf kiezen). Daarna leggen we het in het bed (houten bak) van de hond. Die slaapt er heerlijk op/in. Als de bovenkant wat viezig wordt, heb je nog 7 andere stukken die je kunt gebruiken voordat het bed de was in moet. En dat gaat nog eens veel gemakkelijker dan de 'officiële' hondenbedden.
Back to Top
smimske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 20 Augustus 2010
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1204
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer smimske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 November 2011 om 11:52

Das een goede tip,Ieke!!

Heb van de week van een oud,maar super leuk dekbedovertrek van mijn dochter een open kast bekleed en van het kussensloop een gordijntje bij het raam, staat superleuk en de rommel in de open kast is aan het oog ontrokken!!

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8173
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 November 2011 om 13:23

slopen slijten aan de "mooie "kant altijd meer dan aan de andere kant .

2x de andere kant geeft weer een sloop die als ondersloop gebruikt kan worden .

Vroeger -oma vertelt- toen de dekbedden net in de mode raakten waren de hoezen nog heel erg duur .

Om twee eendere hoezen te hebben deelde ik ze en naaide aan de achterkant een gewoon laken .

Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 November 2011 om 13:29
Das ook een goede tip Mutti!

Onze hond slaapt met Jip & Janneke... Die hoezen schijnen niet te verslijten.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8173
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 November 2011 om 13:40

ik heb geen hond meer ,maar onze loge honden slapen ook nog altijd op een oud dekbed .

weet ik tenminste dat het schoon is .

Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 November 2011 om 14:23
Vroeger werden eenspersoonslakens die in het midden dun geworden waren, in de lengte middendoor geknipt. De zijkanten (meestal was dat een zelfkant) werden aan elkaar genaaid met een platte naad. De dunne delen werden omgezoomd en kwamen op deze manier ingestopt onder het matras te liggen. Je had dan wel een naad middenop lopen van boven naar beneden, maar dat stof was nog wel sterk genoeg om nog eens een aantal jaren mee te kunnen. 
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2010
Status: Offline
Points: 7262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 November 2011 om 15:13
Wat een leuke verhaaltjes .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23654
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Augustus 2012 om 13:52
Ook wel handig
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 1.000 seconden.
Lang Yarns