poes van gebreid vierkant? |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Naemi ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 21 Mei 2009 Status: Offline Points: 1363 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 14 November 2011 om 15:53 |
Ik had een tijdje geleden een simpel poezenpatroontje overgeschreven van een site. Het is een breipatroon waarbij het lijf van een vierkantje wordt gemaakt. Het lijf en de kop heb ik af, maar nu ik eindelijk eens verder wil gaan met de staart kan ik mijn papiertje nergens meer vinden. En ik kan de site ook niet terugvinden. Ik heb al gezocht op cat knit square, maar helaas.... Heeft iemand van jullie misschien een idee welke site of welk patroon ik bedoel? Anders moet ik zelf een staartje verzinnen.
|
|
geordende mensen zijn gewoon te lui om naar dingen te zoeken
|
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14134 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
In het boekje: Knuffels om te haken en te breien, staat zo'n poesje. Het lijfje was 36 st. opzetten. Het kopje 23 st. Dat is nu op nieuw uitgegeven. Ik weet niet hoe het nu heet, maar er staat een aapje op de voorkant. Het staartje is als volgt: 18 st. opzetten. In tricotsteek breien en 1 st.minderen op elk uiteinde van de 13e, 15e, 17e, 19e, 21e, 23e naald. De resterende 6 st. afkanten in de 25e naald. Misschien kun je hier iets mee. Succes, Lida |
|
![]() |
|
Naemi ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 21 Mei 2009 Status: Offline Points: 1363 |
Bedankt Lida. Die 36 steken komen me bekend voor, ik ga het eens proberen!
|
|
|
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14134 |
Heb je de poes al in elkaar genaaid? Er staat nl. een schema bij hoe het moet. Ik kan niet scannen, maar ik zou kunnen proberen om het uit te leggen als het nodig is. Groetjes, Lida |
|
![]() |
|
Nee, hij is nog een lapje. Maar ik heb idd nog het schema voor ogen hoe ik hem moet naaien dus ik denk dat dat wel gaat lukken. Maar bedankt voor je aanbod, super!
![]() |
|
|
|
![]() |
|
Ik heb het na lang zoeken teruggevonden!
http://geobabe.livejournal.com/195349.html Ik heb het geprobeerd met 'jouw' patroon maar dat werd veel te groot. En dat kan ook wel kloppen, want deze poes is dus met maar 24 steken gebreid ipv 36. ![]() |
|
|
|
![]() |
|
Inderdaad, het systeem is hetzelfde. Bij deze is het staartje in de lengte gebreid. Vind ik eigenlijk leuker. Fijn dat je het gevonden hebt. Groetjes, Lida
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |