mislukt |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Barones ![]() Duizendpoot ![]() Lid sinds: 28 Januari 2010 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 342 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 19 November 2011 om 11:00 |
Lieve Hobbydozen, ik heb twee jaar geleden een vest
gebreid van Lana Grossa wol. Het vest was niet helemaal gelukt. Ik heb het vest nooit gewassen en totaal 10 min gedragen. Nu heb ik het vest uitgehaald en ben opnieuw begonnen. Ik ben nu begonnen maar vind het er niet zo mooi uitzien. Het breisel is ongelijkmatig, het is bobbelig. Ik kom nu ook wol te kort maar daar kan ik een ander kleur voor nemen. Mijn vragen zijn; Hoe krijg ik het vest gelijkmatige en als ik nieuwe wol heb moet ik daarvan dan weer en proeflapje maken ? |
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8177 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
maak van de wol eens strengen i.p.v. een bol (om de leuning van een stoel ) Hang deze strengen goed bijelkaar gebonden in de stoom b.v van de douche. Vroeger deed ik dat door een deksel van de melkkoker draad aan de ene kant door een gat erin andere kat er weer uit stomend water in de koker . |
|
![]() |
|
Barones ![]() Duizendpoot ![]() Lid sinds: 28 Januari 2010 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 342 |
kan het ook met koud water, want dan doe ik de wol om een
stoel en spuit die dan nat ? |
|
x_3bc1bd1f
|
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8177 |
Ik heb geen idee . Ze zeggen dat in de mist hangen ook helpt . Je kunt een probeerseltje maken met koud water . neem wel een stoel die niet afgeeft ( tuinstoel ) en laat het om de stoel drogen . succes |
|
![]() |
|
Dank jullie wel. Ik ga het proberen
Jullie horen van mij |
|
x_3bc1bd1f
|
|
![]() |
|
drogen met een niet te warme föhn ???? krijg je het idee van stoomstrijkijzer . |
|
![]() |
|
by Ieke ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 09 Februari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2887 |
Met echte wol en stoom moet je wel uitkijken... Als het te warm wordt gaat het vervilten.
|
|
![]() |
|
Kamilla ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 September 2011 Locatie: Almere Status: Offline Points: 5789 |
Als mijn moeder met uitgetrokken wol ging breien, had ze strengen vooraf gewassen zodat de kronkeltjes zo goed als verdwenen waren. Daarna hadden mijn vader of ik de eer om uren "wol op te houden" zodat mijn moeder het weer op een bol kon winden. Zelf brei ik ze gewoon met krullen en al en daar merk ik geen onregelmatigheden mee.
Als je nieuwe wol bijkoopt en je houdt je aan de dikte en samenstelling van de wol die je hebt, lijkt het me geen probleem. Een proeflapje is eigenlijk niet zoveel werk. met 10 minuten breien weet je hoe het breisel zich verhoudt tot de andere wol. Heel veel succes. ![]() |
|
![]() |
|
Woutera ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 13 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 395 |
Vroeger deed mijn moeder het uitgehaalde garen om een kruik die zij daarna vulde met heet water. Dit liet zij staan totdat de kruik was afgekoeld en daarna wond zij het gaten weer tot een bol. Hierna waren de kronkels eruit en breide het prima. Succes met alle tips !!!!!! |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |