steken lezen |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Barones ![]() Duizendpoot ![]() Lid sinds: 28 Januari 2010 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 342 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 21 November 2011 om 20:00 |
Hobbydozen, ik heb weer een vraagje.
Ik ben een vest aan het breien. Ik ben bezig met het linkervoorpand. Het armsgat heb ik gemaakt. Nu begin ik aan de schuine halsrand. Er staat; 70 cm totale hoogte voor de schuine halsrand bij de linkerrand 1s,minderen, dan in elke 4e nld. nog 10x 1s. (afw. in elke 4e en 2e nld. 13x 1s) minderen. Kan iemand mij dit in begrijpbare taal voor mij uitleggen. |
|
x_3bc1bd1f
|
|
![]() |
|
Bloemenvrouwtje ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 23 Oktober 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 307 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dat wil zeggen dat je 1 keer om de 4de nld en daarna 1 keer om de 2de nld moet afkanten. En zo verder tot je het totale aantal minderingen vol bracht hebt. Wat ik wel niet goed begrijp is, dat je eerst over 10 minderingen spreekt en daarna over 13 minderingen. Sorry, daar kan ik je niet bij helpen.
|
|
Handwerken, recycleren, van niets nog iets maken, dat zijn de dingen waar ik de meeste tijd mee bezig zijn.
|
|
![]() |
|
Barones ![]() Duizendpoot ![]() Lid sinds: 28 Januari 2010 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 342 |
bedankt Bloemenvrouwtje. Ik heb het precies overgeschreven
zoals het in het breiboek beschreven staat. Dat om en om begrijp ik nu maar nu nog het andere. Maar voor nu bedankt. |
|
x_3bc1bd1f
|
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8175 |
op hoeveel steken moet je uitkomen ???
|
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8175 |
zou het kunnen dat je in totaal aan de halskant 24 steken moet minderen ???
|
|
![]() |
|
Er staat geen aantal steken bij maar wel het volgende.
Bij 85 cm totale hoogte voor de schouders bij de rechterrand in elke 2e nld.6x 5s. Ik denk dat ik het nu ineens begrijp. Tussen die ( haakjes) staat natuurlijk het aantal wat er nodig is voor mijn maat. Ik het begin staat het voor mij maat tussen haakjes staat. |
|
x_3bc1bd1f
|
|
![]() |
|
zou kunnen . Hoeveel steken staan er op je pen als je met de halsmindering moet beginnen ?? Als je later nog 5x6 st = 30 steken moet minderen voor de schouder dan kan je dat van het aantal steken wat je nu op je pen hebt staan aftrekken , Dan kan je het aantal steken wat je nog weg moet minderen berekenen , |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |