sprei/deken haken |
Reageer ![]() |
Autheur | |
drgini ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 10 Oktober 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 778 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 24 November 2011 om 09:13 |
Stel je krijgt de vraag om een witte, katoenen sprei/ deken voor over het bed te haken, hoe zouden jullie dat dan doen? Ben wel benieuwd naar jullie ideeën... (En als er evt. nog patronen zijn...) -drgini- |
|
![]() |
|
drempt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 11 Februari 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3806 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ik weet natuurlijk niet wat je mooi vind een ripple is mooi of verschillende vierkantjes of juist tig keer dezelfde |
|
Chris
zoveel idee�n zo weinig tijd |
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14134 |
Mijn moeder heeft vele spreien gehaakt. Altijd vierkantjes, geen granny's. Ik heb een met gebreide vierkanten, maar die heeft mijn oma gebreid, lang voor de oorlog, dus dat ding is inmiddels antiek. Succes, Lida
|
|
![]() |
|
by Ieke ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 09 Februari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2887 |
Je kunt ook met van dat hele dunne draad haken. Filethaakwerk, heet dat geloof ik.
|
|
![]() |
|
pippie ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Juni 2010 Status: Offline Points: 7262 |
Mijn moeder haakte voor ons (dochters en schoondochters)
een sprei volgens het patroon : pauwensteek De breedte van een sjaal , de lengte van het bed, en dan diverse banen aan elkaar haken tot de breedte van het bed. We vonden het zo mooi, dat ze voor ons hetzelfde patroon voor een sjaal haakte. Vandaar dat ik het over de breedte van een sjaal heb. Misschien kan je er wat mee. |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
Als de vraag van een vreemde komt zou ik die wel de wol laten betalen, ik denk dat je toch wel 20 á 35 bollen nodig hebt van een behaarlijke looplengte en j wilt zeker niet tekort komen, dat zou met Wibra of Zeeman wol toch ook al € 20 á 25 kosten.
Heb je geen haakboekjes, waar je leuke steken uit kunt halen? Ik denk dat gewone witte granny's ook al heel mooi worden. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
drgini ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 10 Oktober 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 778 |
Het wordt inderdaad voor een ander... En ze gaat het wel betalen :) Ze wil ook nog katoen, nog duurder... Heb ook al even op ravelry gekeken... Daar staan ook mooie op :) Ik vind iets met verschillende structuren leuk, maar dat wordt nog even overleggen... |
|
![]() |
|
labeldoekje ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 18 Juli 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 728 |
Ik heb zelf een sprei gehaakt van katoen uit een ouder haakboekje van Durable katoen, daar staan meerdere spreien in. Bij mij waren het repen in de lengte gehaakt daarna aan elkaar gehaakt. Was leuk om te doen vooral omdat het repen waren dus niet zo zwaar in de hand.
|
|
EEn dag niet gelachen is EEn geleefd dag niet
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |